شناسهٔ خبر: 31141492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نامه هزار فعال دانشجویی مازندران به اعضای مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام؛

رد قاطع لوایح استعماری اروپا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است

در نامه هزار فعال دانشجویی و سیاسی استان مازندران خطاب به اعضای مجمع‌تشخیص مصلحت نظام در خصوص لوایح استعماری آمده است: با توجه به خواسته های تحقیر کننده ی اروپاییان از ایران ، با رد لوایح استعماری،مشتی بر دهان استعمار و استکبار جهانی بزنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هزار فعال دانشجویی و سیاسی استان مازندران خطاب به اعضای مجمع‌تشخیص مصلحت نظام در خصوص لوایح استعماری نامه نوشتند.
 
در نامه فعالان دانشجویی مازندران به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: مجمع باید انقلابی فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند. این سخن رهبر معظم انقلاب نشان از جایگاه و مسئولیت والا و سنگینی است که حضرات عالی افتخار دستیابی بدان را داشته اید . قرار گرفتن در جایگاه رفیع، پاسخگویی عظیمی را نیز می طلبد. این پاسخگویی هم در قبال مردم و ملت شریف ایران است و هم در نزد خداوند متعال.

در بخشی از این نامه عنوان شد: حضرات عالی، خواص و بزرگان نظام اسلامی هستید و تصمیم شما عزیزان بطور کاملاُ مستقیم در سرنوشت نظام و ملت شهیدپرورش تاثیر می گذارد.

ما بعنوان جمعی از اقشار انقلابی و دلسوز نظام اسلامی ، از شما اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار آن هستیم تا با توجه به خواسته های قلدرمآبانه و تحقیر کننده ی اروپاییان از ملت ایران ، با رد قاطع لوایح استعماری ، مشتی بر دهان استعمار و استکبار جهانی زده و استقلال این نظام را که با خون شهدا و ایثار شما در جبهه های جنگ بدست آمده است را حفط نمایید . باشد که انشاءلله

نام آن مجمع مهم بعنوان حافظ منافع و استقلال کشور ، در تاریخ ثبت شود . از خداوند متعال توفیقات روزافزون را در خدمت به ملت شریف ایران رای شما خواستاریم.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله آملی پیرامون رسیدگی لایحه cft

بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله آملی، همزمان با بررسی لایحه استعماری CFT از لوایح چهرگانه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به جمع‌آوری طوماری اقدام کرد که در این زمینه بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله آملی بیانیه‌ای صادر کرده است؛

در این بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله آملی پیرامون رسیدگی لایحه CFT از لوایح چهارگانه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است؛ وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰)

پس از توافق پنهانی دولت با گروه ویژه اقدام مالی FATF و فشار بر مجلس برای تصویب لوایح چهارگانه آن، نمایندگان مجلس در حالی که حاضر به شرکت در هیچ یک از جلسات مناظره و پرسش و پاسخ دانشجویی راجب به FATF نشدند، و علارغم انتقادهای کارشناسان، دانشجویان و مردم، لوایح چهارگانه را تصویب کردند.

پس از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر مغایرت دولایحه پالرمو و CFT با شرع مقدس و قانون اساسی و اصرار نمایندگان بر تصویب آنها، این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و دو کمیسیون تخصصی سیاسی ـ دفاعی و حقوقی ـ قضایی مجمع، نظر کارشناسی خود را مبنی بر رد این لوایح اعلام کردند. درحالی که قرار بود در تاریخ 6 بهمن صحن علنی مجمع نظر نهایی بررسی این لوایح را اعلام کند، در اقدامی عجیب اعلام نظر نهایی خود را موکول به زمان دیگری کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ ناگفته پیداست فشار سیاسی برخی افراد حاضر در مجمع و وزرا که خستگی و بی برنامگی از عملکردشان پیداست، مانع از اعلام نظر کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه شده است.

برخی از وزرای خسته دولت در اقدامی عجیب با ارائه نامه به رهبر معظم انقلاب خواستار تسریع در روند تصویب لوایح در مجمع شدند. واقعا چه اتفاقی باید رخ دهد تا مسئولان از تاریخ عبرت بگیرند

در سه سالگی برجامی که قرار بود تمام مشکلات کشور را حل کند اما خود عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور شده، تا آنجا که حتی مسؤولان مذاکره کننده برجام هم این روزها به اشتباه خود مبنی بر اعتماد به قول وزیر خارجه آمریکا و همینطور غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اذعان می‌کنند، آیا نباید از تجربه اعتماد به غرب درس عبرت بگیریم.

در برجام که امضای جان کری تضمین بود در نهایت به خسارت محض و پشیمانی مسؤولان مذاکره کننده از اعتماد به آمریکا منجر شده، حال در FATF که به اذعان ظریف هیچ تضمینی وجود ندارد، چرا باید به نسخه‌های غربی اعتماد کنیم.

دلیل دیگر عدم اعتماد به غرب این حرف خوان زاراته "معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی خزانه داری امریکا" است که گفته بود؛ ‏برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت­‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل⁦FATF ⁩ در ایران نیاز است.

عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی FATF خود نشان دهنده مضربودن پذیرفتن تعهدات این نهاد، از سوی ایران است.

تجربیات چندماه اخیر نشان داده اروپا هم برخلاف تعهدات برجامی خود، عملا خواسته‌های آمریکا را دنبال میکند و در بیانیه وقیحانه و شرایط تحقیر آمیزش برای تجارت با ایران در اینستکس، نشان داده غیر قابل اعتماد بوده و در مقابل مستکبران هرچه کوتاه بیاییم، طلبکارتر و گستاخ‌تر شده و این زیاده‌خواهی پایانی هم ندارد.

پس عاقلانه است که در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی، با شفاف نکردن چرخه بانکی و مالی کشور برای کشورهای بیگانه(بخوانید آمریکا و رژیم صهونیستی) آب در آسیاب دشمن نریخته و به دشمنان امکان فشار اقتصادی بیشتر و بسته شدن راه‌های دور زدن تحریم را ندهیم.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آیت‌الله آملی به همراه مردم انقلابی آمل از رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم با توجه به تجربه خسارت بار بودن برجام، با ملاحضه ایرادات شورای نگهبان و نظرات کارشناسی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، بدون در نظر گرفتن فشارهای سیاسی موافقان همکاری با FATF، در مورد لایحه CFT تصمیمی اتخاذ کنند که موجب سربلندی کشور و ناامیدی دشمنان شود.

انتهای پیام/

نظر شما