شناسهٔ خبر: 31140358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

تشکیل شورای رهبری برای تعیین جایگزین رهبری تکذیب شد

صاحب‌خبر -

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی‎بر اینکه مقام معظم رهبری دستور داد‎ه‌اند شورای رهبری برای جایگزینی ایشان تشکیل شود.

بر اساس این شایعه، «آیت‎‎الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفته بود رهبری برای تعیین سرنوشت جانشین خود از خبرگان، تقاضای تشکیل شورای رهبری به مدت سه سال را نموده‎ تا پس از سه سال یک نفر به‎عنوان رهبر بعدی کشور معرفی گردد و خبرگان رهبری نیز اسامی ۹ نفر را برای تشکیل شورای رهبری اعلام نموده‎ است‎.»

هنوز چند ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که روابط عمومی دفتر آیت‎الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در اطلاعیه‎ای اعلام کرد که خبر تقاضای رهبر انقلاب برای شورای رهبری کذب، غیر واقعی و ساخته عوامل خارجی و داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که توسط یکی از سایت‎های وابسته به صهیونیست به دروغ از قول امام جمعه اصفهان منتشر شده ‎است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، یکی از اعضای کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ مجلس خبرگان رهبری هم خبر تقاضای مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای رهبری و انتخاب جانشین وی را تکذیب کرد.

این عضو مجلس خبرگان همچنین گفت که اصلاً چنین موضوعاتی در مجلس خبرگان مطرح نشده ‎است و بعید هم می‎دانم چنین باشد. او همچنین در پاسخ به گزینه‎های احتمالی از جمله آیت‎الله خاتمی و حجت‌الاسلام رئیسی، اضافه کرد: اصلاً و ابداً چنین چیزهایی در خبرگان مطرح نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما