شناسهٔ خبر: 31139995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سارقان مسلح کرمان در یک قدمی چوبه دار

صاحب‌خبر -

سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به جرم محاربه به اعدام محکوم شدند.
 احمد قربانی- رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان- در تشریح جزئیات این خبر گفت: اوایل امسال سرقت‌های مسلحانه شبانه از جایگاه‌های سوخت و برخی خانه‌های شهر کرمان موجب ترس و وحشت مردم شده بود.
بلافاصله رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار مرجع قضایی و انتظامی قرار گرفت و در نهایت با رصد اطلاعاتی دو عضو این باند سرقت مسلحانه دستگیر شدند.
اعضای این باند در تاریخ ۱۷ فروردین ۹۷ شبانه به جایگاه سوخت آفتاب کرمان حمله کرده و ضمن تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت زیاد و تهدید کارکنان جایگاه، پول‌های موجود را سرقت و فرار کردند.
قربانی گفت: متهمان در دومین عملیات مسلحانه خود در تاریخ ۱۲ اردیبهشت دوباره به همان روش قبلی به جایگاه سوخت ولیعصر کرمان حمله و اقدام به سرقت مسلحانه کردند و در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه شبانه به خانه یکی از شهروندان در کرمان رفته و بعد از تیراندازی و تهدید اهالی خانه، اموال ایشان را سرقت کردند.
 بعد از دستگیری متهمان، یک قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف که در محلی زیرخاک مخفی کرده بودند، کشف شد.
 پس از رسیدگی پرونده در دادسرا و صدور کیفرخواست، متهمان در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان محاکمه و تحت عنوان محارب به مجازات اعدام محکوم شدند.
حکم صادره به متهمان و وکلای ایشان ابلاغ شده است و بدیهی است که حکم صادره ظرف ۲۰ روز بعد از تاریخ ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان در پایان گفت: چنانچه حکم در دیوان مورد تأیید قرار گیرد پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال خواهد شد.

نظر شما