شناسهٔ خبر: 31139970 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تلاش دولت براي افزايش ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در کشور شدت خواهد گرفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نقدينه- وزير امور اقتصادي و دارايي اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را براي افزايش ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در کشور به کار گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري نقدينه، فرهاد دژپسند که به عنوان سخنران مراسم راهپيمايي 22بهمن در شهر ساري حضور يافته بود ، با اشاره به اينکه اين جمع ، پيام واحدي را به دشمن ارسال مي کند و آن اين است که اين مردم ايستادگي کرده اند، تصريح کرد: اين همان ملتي است که در آغاز انقلاب، سلاح نداشت و با ايمان و اقتدار، بزرگترين قدرت منطقه و نماينده امپرياليسم جهاني را از پاي درآورد.
دژپسند با بيان اينکه ما اسير برنامه هاي شيطنت آميز دشمن نخواهيم شد، گفت: امروز ما قدرت برتر منطقه هستيم، ولي اين برتري نه از موضع داشتن قدرت نظامي صرف بلکه ناشي از پشتوانه عظيم مردمي و معنوي است.
وي اظهار داشت: امروز حضور شکوهمند مردم ايران در راهپيمايي 22بهمن اين ‌پيام را بيان مي کند که در 40سالگي، انقلاب اسلامي ايران در اوج اقتدار قرار دارد.
دژپسند تصريح کرد: امروز انقلاب اسلامي به مقطعي رسيده که دنيا بداند اگر جمهوري اسلامي به مساله اي جواب منفي بدهد، خود تصميم گيرنده است و ايران در منطقه و حوزه بين الملل به جايگاهي رسيده که بسياري نمي شود برنامه اي تدوين کرد که قبلا جمهوري اسلامي نقش مسلطي در آن نداشته باشد و اين اقتدار مي تواند مانع حضور اغيار در منطقه شود.
وزير اقتصاد با اشاره به توانمندي و اقتدار سياسي و نظامي ايران در منطقه ، باعث نقش بر آب شدن برنامه هاي شوم دشمن در منطقه شد، گفت: برنامه هاي نظامي استکبار در منطقه توسط جمهوري اسلامي متوقف شده است و امروز اين ايران اسلامي است که در عرصه هاي گوناگون اعم از بين الملل و علمي در حوزه هاي سلول هاي بنيادي، صنعت موشکي و هوافضا حرف هاي جدي براي گفتن داشته و داراي جايگاه مناسبي در توليد علم قرار دارد .
دژپسند تصريح کرد: اقتدار امروز ايران از اراده اي که از ابتداي پيروزي انقلاب حاکم بود نشات گرفته تا ايران در مرتبتي قرار بگيرد که به هيچ قدرت و کشوري حق تسلط به منطقه را ندهد.
وي با بيان اينکه انقلاب صورت گرفت تا مردم نظارت بر عملکرد نظام اسلامي داشته باشند، گفت: امروز در 40سالگي انقلاب، مقام معظم رهبري به عنوان عالي ترين مقام کشور، فرمان تشکيل کرسي هاي آزادانديشي مي دهند و اين را بايد با حکومت پيشين ايران مقايسه کرد که در اوج خودکامگي قرار داشت.
سخنران راهپيمايي 22 بهمن ساري که در حضور راهپيمايان پرشور اين شهرستان سخن مي گفت، بيان کرد: امروز استقلال و آزادي در ايران به مرتبه خوبي رسيده و احترام به راي مردم در اولويت برنامه هاي آن قرار دارد.
وي گفت: در جمهوري اسلامي، از ابتداي نظام تا به امروز، راي مردم در راس تصميمات کشور قرار دارد و همان گونه که امام و رهبري فرمودند ميزان راي ملت است و کوچک ترين اختلالي در آن قابل گذشت نيست.
وزير اقتصاد با اشاره به برخي مشکلات نظير گرانفروشي و بيکاري، اظهار داشت: مردمي که همواره در پشت نظام اسلامي بودند و در تمامي صحنه هاي سياسي و اجتماعي و فرهنگي آن حضور مستمر داشتند به خوبي مي دانند که اين کشور همواره با بحران ها و توطئه هاي منطقه اي و موضوعي مواجه بوده است اما همگي به لطف خداوند و هوشياري مردم به شکست انجاميده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح کرد: جنگ تحميلي در همان روزهاي آغازين نظام اسلامي ده ها ميليارد دلار، خسارت به ايران وارد کرد، طي آن سال ها، درآمد ارزي ايران 6 و نيم ميليارد دلار بود و در کنار اين خسارت ها، فرصت هاي سازندگي و پيشرفت نيز از کشور گرفته شد.
دژپسند گفت: اگرچه برخي مي گويند که ژاپن و آلمان هم پس از تجربه جنگ و آسيب هاي ناشي از آن، توانستند به قدرت هاي صنعتي و اقتصادي تبديل شوند، اما بايد گفت، اين کشورها تجربه کارشکني ها و توطئه هاي پس از جنگ را نداشتند و مسقيماً به عرصه بازسازي وارد شدند.
وي با اشاره به تحريم هاي پيشين دشمنان تا سال 1391که موجب تنگناهاي زيادي براي کشور شد، اظهار داشت: ما در سال 1394از اين فرآيند خارج شديم و سپس صادرات کشور را افزايش داديم.
دژپسند گفت: با همه مضايق، دو سال نرخ تورم در کشور، يک رقمي بود و توانستيم جشنواره افتتاح پروژه هاي عمراني را در کشور برقرار کنيم، ضريب حقوق و دستمزد کارکنان افزايش يافت تا از تورم پيشي گيرد و نرخ تورم بر زندگي مردم تاثير نداشته باشد.
وي افزود: بخشي از عدم تعادل ها در کشور، ثابت شده و تورم يک رقمي، پس از سال ها بر کشور حاکم شد و اين ملت در سال هاي اخير رشد اقتصادي بالا را نيز تجربه کرد که در اين سنوات نيز اگر اراده ملت باشد دستاوردهاي ديگر هم محقق مي شود.
دژپسند گفت: امروز استکبار جهاني بار ديگر به ابزار تحريم متوسل شده و تمام مجاري ورود ارز و صادرات نفتي و کالاهاي غيرنفتي را مسدود کرده است.
وزير اقتصاد افزود: دشمن که دريافته است، نمي تواند با اين ملت شهيد پرور مقابله کند و اين نظام در برابر وي کرنش نخواهد کرد، بار ديگر حتي به کشورهايي که در برنامه هاي ارزي همکاري مي کردند نيز فشار آورده است.
وي بيان کرد: امروز در شرايط سخت اقتصادي در کشور، با اجازه مقام معظم رهبري، براي سال گذشته و امسال مجموعا دو و نيم ميليارد دلار از منابع صندوق ذخيره ارزي به منظور ايجاد اشتغال در کشور بهره گيري شده است.
وزير اقتصاد با بيان اينکه، دولت تصميم دارد برنامه هاي ويژه اقتصادي تهيه کند، گفت: خوشبختانه تورم ماهانه کشور از آبان ماه روند کاهشي داشته است که گر چه اين به معناي کاهش تورم و گران نبودن کالاها نيست اما دولت تلاش مي کند مقابل افزايش فزاينده قيمت ها را بگيرد.
دژپسند اظهار داشت: امروز به رغم تضييقات ارزي، دولت سرمايه گذاري را مستمرا در کشور ادامه مي دهد و با اندک کاسب نماها که عرصه اقتصادي را تنگ کرده اند نيز مبارزه مي کند.
وي گفت: در همين راستا، ‌هفته گذشته به گمرک ماموريت داده شد تا جلوي احتکار موادغذايي و گوشت را بگيرد که مشخص شد چند ميليون تن گوشت در بنادر کشور وجود دارد که ظرف ده روز آينده وارد بازار مي شود.
وزير اقتصاد تصريح کرد: مزاحمت هايي که برخي، هرچند اندک، در کشور ايجاد مي کنند به اين دليل است که مي خواهند مردم را از نظام مايوس کنند اما اين حضور پرشور مردم در راهپيمايي به اين معنا نيست که دولت و نظام ضعف ها و کاستي ها را نشناسد و براي بهتر شدن عملکردها اقدام نکند.
به گزارش شادا، وي گفت: به رغم تمام مشقات، آنچه دشمن برنامه ريزي و اعلام کرده بود که از شهريور ماه تورم 60 درصدي بر ايران حاکم خواهد شد، محقق نشد و اين ملت و اين نظام، فرصت تعبير شدن خواب هاي دشمن را در آينده نيز نخواهد داد.
-->

نظر شما