شناسهٔ خبر: 31139567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیست نهایی مشخصات 'گلکسی اس ۱۰' منتشر شد

صاحب‌خبر -

لحظاتی پیش لیست مشخصات کامل سری گلکسی اس ۱۰ منتشر شده است و حالا به لطف این اطلاعات ما به طور کامل از جزئیات سخت افزاری گلکسی اس ۱۰ (Samsung Galaxy S10)، گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰ ای سامسونگ آگاه شده‌ایم.

 

گویا فردی که در زمینه خرده‌فروشی محصولات سامسونگ فعالیت می‌کند، به تازگی دو لیست شامل جزئیات کامل مشخصات فنی پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ را برای خبرگزاری جی اس ام آرنا ارسال کرده است و حالا به لطف آن‌ها ما می‌توانیم حدودا یک هفته قبل از رونمایی رسمی سخت افزار پرچم‌داران جدید این برند کره‌ای را بدانیم؛ البته برخی از این مشخصات پیش‌تر هم در گزارش‌های مختلف لو رفته بودند؛ مانند دوربین سلفی جدیدی که ۱۰ مگاپیکسل رزولوشن دارد و با گشودگی دیافراگم f/1.9 قادر به ضبط ویدیوهای ۴K خواهد بود. این سنسور سلفی از سیستم فوکوس خودکار dual-pixel برخوردار است، اما طبق اطلاعات لیست گویا سیستم تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) در آن وجود ندارد.

گلکسی اس 10,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

 

همچنین در گذشته درباره قابلیت‌های جدید سری گلکسی اس ۱۰ برای ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن خبر داده بودیم و حالا گوشی های جدید سامسونگ قادر به ضبط کلیپ‌های فوق آهسته به مدت ۴ دهم ثانیه تا ۸ دهم ثانیه خواهند بود که دو برابر محدودیت آن‌ها در نسل قبلی محسوب می‌شود. از جمله دیگر اطلاعات جذابی که در این تصاویر دیده می‌شود روشنایی ۸۰۰ نیت برای نمایشگرهاست؛ تمام پرچمداران گذشته سامسونگ که در آزمایشگاه‌های جی اس ام آرنا تست شده بودند، روشنایی معادل ۷۰۰ نیت و یا کمتر از آن داشته‌اند.

 

همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه ابعاد در لیست نهایی مشخصات سری گلکسی اس ۱۰، نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) است. طبق این لیست مدل بزرگتر پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز خواهد شد. در حالی که شایعات حاکی از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی در این مدل بودند. از نظر سیستم تصویربرداری نیز حضور دوربین‌های سه گانه بر روی پنل پشتی گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس بار دیگر تایید شده است. این سیستم سه گانه شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو با گستره پوشش ۴۵ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.4، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز معمولی ۷۷ درجه و گشودگی دیافراگم f/1.5 و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌شود.

گلکسی اس 10,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

 

البته مدل ارزان قیمت این سری یعنی گلکسی اس ۱۰ ای نیز تنها یک دوربین معمولی و یک سنسور فوق عریض در سیستم دوربین‌های دوگانه خود بر روی پنل پشتی مجهز خواهد شد؛ گزارش‌های پیشین حاکی از آن بودند که این مدل به یک لنز معمولی و یک لنز تله فوتو مشابه اس ناین پلاس مجهز خواهد شد.

 

همانطور که در لیست می‌بینید جالب است که دوربین سلفی گوشی های گلکسی اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ به عنوان اولین دوربین سلفی جهان معرفی شده که قادر به ضبط کلیپ‌های ۴K است. این در حالی‌ست که احتمالا نوکیا ۸ باید شایسته‌ی این لقب باشد.

 

به غیر از اطلاعاتی نظیر نمایشگرهای سبک infinity-O پشتیبانی از حالت HDR بر روی پنل های امولد، پوشش محافظتی گوریلا گلس ۶ برای مدل‌های اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر و اسکن سه بعدی برای دو مدل گران‌تر این سری و قابلیت تشخیص چهره بر روی هر سه گوشی که در گزارش‌های پیشین لو رفته است، چند مورد دیگر مانند ۱۰ تنظیم‌کننده صحنه به طور خودکار و دو افکت بزرگ‌نمایی و Color point در دوربین، از دیگر قابلیت‌های جدید پرچمداران بعدی این کمپانی هستند که در لیست به آن‌ها اشاره شده است.

 

 

نظر شما