شناسهٔ خبر: 31138790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

امام خمینی (ره) به هدفش ایمان داشت

در بیشتر صفحات امروز روزنامه ­الاخبار لبنان مقاله‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی ایران به چشم می‌خورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 روزنامه ­الاخبار چاپ لبنان امروز ضمن چاپ عکسی از حضرت امام خمینی (ره) با پیش زمینه تظاهرات ملت ایراندر دوران انقلاب اسلامی و اختصاص صفحه اول به این عکس و انتخاب تیتر «چهل سال انقلاب که غیرممکن‌ها را ممکن کرد» به انتشار چهارده مقاله در هفت صفحه اقدام کرد و با تمجید از انقلاب اسلامی ایران، آن را زمینه ساز بیداری ملت‌ها دانست و نوشت تلاش‌ها برای شکست این انقلاب بی نتیجه بود و ناکام مانده است.

روزنامه الاخبار مقالاتش را به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایراناز صفحه ده تا هفده این روزنامه منتشر کرد.

در یکی از آن‌ها به قلم «پییر ابی صعب» آمده است: جهان بعد از انقلاب اسلامی ایران با جهان قبل از آن متفاوت شد و بیداری که بعد از آن رخ داد فقط نشان دهنده خشم ملت‌های عربی و اسلامی نبود بلکه نشان دهنده خشم همه کشور‌های جهان سوم و اشتیاق آن‌ها برای بازپس‌گیری حقوق و کرامتشان بود.

«نادین شلق» نیز در یادداشتی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت دولت‌هایی که بعد از انقلاب ایران در آمریکا به روی کار آمدند از ایران به عنوان بهانه‌ای برای شکست‌های خود استفاده کردند و واشنگتن در راهبرد خود در برابر ایران به گزینه تهدید نظامی و همزمان با آن اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تکیه کرده و سخنرانی‌های سیاسی سران آمریکا نیز در این خصوص ضد و نقیض است به گونه در بیشتر مواقع نمی‌توان آن‌ها را باور کرد.

«یحیی دبوق» هم در یادداشتی نوشت چهل سال دشمنی اسرائیل با ایران نتایج معکوسی داشته است و ایران توانست تهدید‌ها را مهار کند و توانایی‌هایش را افزایش دهد و بر کسی پوشیده نیست که اکثر کشور‌های خلیج فارس که در تلاش‌های اسرائیل و گزینه‌های خصمانه‌اش علیه ایران شریک بودند در شکست نیز با اسرائیل شریک هستند.

«ولید شراره» از دیگر مقاله نویسان الاخبار در یادداشت خود استقلال را اصلی‌ترین هدف انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و نوشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حفظ استقلال ملی و دشمنی با امپریالیسم دو ستون اصلی از ستون‌های نظام سیاسی بودند که امام خمینی (ره) رهبر انقلاب بر تأسیس آن نظارت داشت و همین مسئله راز نفرت آمریکا از ایران بود که چهل سال است ادامه دارد.

«محمد ناصرالدین» نیز در خاطره‌ای از زمان انقلاب ایران نوشت وقتی مردم ایران به خیابان‌ها ریختند و سوار بر موتورسیکلت تصاویر امام را در دست داشتند من چهارده سال داشتم و آرزویم این بود که یکی از این افراد باشم.

«جعفر البکی» نیز در یادداشتی از شهید مطهری نقل کرد امام خمینی (ره) مردی بود که به هدفش ایمان داشت و حتی اگر همه دنیا علیه او می‌شدند از هدفش عقب نشینی نمی‌کرد و ایمانش شبیه به ایمان پیامبر به هدفش و راهش بود. او به مردم ایران نیز ایمان داشت و هیچ کس را ندیدم که مانند او به مردم ایران ایمان داشته باشد.

 

نظر شما