شناسهٔ خبر: 31137796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

مسئول فروش بردگان گروه داعش در سوریه به دام افتاد

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: نیروهای دموکراتیک کُرد سوری، چهره مشهور داعش به نام «أبو صهیب الفرنسی» را شناسایی و بازداشت کردند.

فعالان سوری اعلام کرده اند که فرد مذکور علاوه بر فعالیت های تبلیغاتی، در بازار فروش اسیران زن نیز فعالیت داشت. منابع محلی هم اعلام کردند که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» این داعشی تبعه فرانسه را بازداشت کردند.این درحالی است که شبکه خبری «العربیه» به نقل از فعالان سوری گزارش داد که فرد بازداشت شده، داعشی فرانسوی نیست، بلکه یک عنصر سوری از شهر «المیادین» ملقب به «الابرص» است. این منابع گفتند که الابرص مسئول «فروش بردگان» در گروه داعش بود.

خبر دیگر اینکه ۲۰غیرنظامی دیگر در حمله ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در حومه استان دیرالزور در جنوب شرقی سوریه کشته شدند. ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به بمباران مناطق مسکونی سوریه ادامه داد که این امر در تازه ترین مورد، به کشته شدن ۲۰ غیرنظامی از جمله کودکان در روستای الباغوز در حومه جنوب شرقی دیرالزور منجر شد.

در رویدادی دیگر رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود علیه سوریه چندین حمله توپخانه‌ای و موشکی به چندین مقر در استان القنیطره در جنوب غرب سوریه انجام داد که تنها خسارات مادی برجای گذاشت.

از سوی دیگر منابع خبری از انفجار مقر فرانسوی ها در الرقه سوریه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای فرانسوی بر اثر این انفجار خبر دادند.در این انفجارکه ناشی از یک موتور سیکلت بمبگذاری شده بود، مقر اطلاعاتی و جاسوسی فرانسوی ها که در یک کارخانه شکر سابق الرقه قرار دارد و مرکز عملیات فرانسوی ها در منطقه غربی شرق فرات است، هدف قرار گرفت.

در چنین شرایطی صدها نظامی سوری در استان درعا که بعد از آغاز بحران در این کشور از ارتش جدا شده بودند دوباره به خدمت ارتش سوریه درآمدند. در خبری دیگر رئیس کارگروه اقتصاد سوریه هزینه جنگ در سوریه را حدود ۴۰۰میلیارد دلار برآورد کرد و گفت، بازسازی سوریه احتمالا به مبلغی کمتر از ۱۰۰میلیارد دلار نیاز دارد در حالی که خسارت بخش کشاورزی سوریه از ۱۶میلیارد دلار تجاوز کرده است.

نظر شما