شناسهٔ خبر: 31137624 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر

صاحب‌خبر -
 

مدیران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایشگاه آثار برگزیده بخش پوستر و عکس این رویداد را افتتاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه آثار منتخب مسابقه عکس و پوستر تئاتر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عصر (سه‌شنبه، ۲۳ بهمن‌ماه) در مؤسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، نگارخانه فرشچیان و لرزاده با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نادر برهانی‌مرند دبیر این دوره جشنواره و برخی از صاحبان آثار افتتاح شد.

دبیری نمایشگاه بخش پوستر «اعلان» را ابراهیم حسینی که خودش عکاس و گرافیست است بر عهده دارد و قرار است آثار این بخش در کتابی مختص بخش پوستر هم چاپ شود.

گروه انتخاب این بخش متشکل از ساعد مشکی، فرزاد ادیبی و صالح تسبیحی از میان ۱۱۷نفر با ۴۳۵اثر از ۳۲شهرستان، ۶۱اثر و ۵مجموعه از ۳۴طراح را انتخاب کرده‌اند.

در بخش دوم این نمایشگاه که به عکس‌های نمایش‌ها «لحظه جادویی» اختصاص داشت نیز ۶۴اثر از ۴۵ هنرمند حضور دارند که از میان آنها تنها حدود ۷اثر متعلق به تئاترهای شهرستان‌ها است.

دبیری این بخش را سیامک زمردی مطلق که از عکاسان تئاتری است، بر عهده دارد و آثار حاضر در این بخش را رضا معطریان،‌هادی نوید و عباس کوثری از میان ٨٣٤ اثر رسیده انتخاب کرده‌اند.

در بخش «لحظه جادویی» عکس‌هایی از نمایش‌های خشم و هیاهو (مهرداد رایانی مخصوص)، ریچارد (حمیدرضا نعیمی)، فهرست مردگان (رضا ثروتی)، افسانه‌های خلیج (شایان افکاری)، شپش (کوروش نریمانی)، دوئت گل (یاسر خاسب)، مالی سوئینی (مرتضی میر منتظمی)، شوایک، سرباز ساده دل (حمیدرضا نعیمی)،الیور توئیست (حسین پارسایی)، ابلوموف (سیاوش بهادری راد)، ماراساد (ایمان اسکندری)، رومولیت (مصطفی کوشکی، هستی حسینی) و… به نمایش گذاشته شده بودند.

سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲بهمن تا ۴ اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برپاست .

برچسب‌ها:

نظر شما