شناسهٔ خبر: 31137264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سفر به مریخ با کمتر از ۵۰۰ هزار دلار

ایلان ماسک که ریاست شرکت‌هایی نوآور همچون اسپیس ایکس و تسلا را در امریکا برعهده دارد، می گوید که قیمت تمام شده هر بلیت سفر به مریخ در آینده می تواند کمتر از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار باشد، سفری که مسیر بازگشت آن هم رایگان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزگذشته پادکست SPEXcast در توییتر از ایلان ماسک پرسید که با توجه به ویژگی قابلیت استفاده مجدد فضاپیما/موشک های اسپیس ایکس، قیمت بلیت سفر به ماه و مریخ این شرکت در آینده چقدر خواهد بود؟ 

 

ایلان ماسک پاسخ داد: معتقدم روزی بلیت عزیمت به مریخ کمتر از ۵۰۰ هزار دلار و یا شاید حتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت (در حالی که مسیر بازگشت آن رایگان خواهد بود). آنقدر ارزان که بیشتر مردم در کشورهای ثروتمند می توانند خانه خود را روی زمین فروخته و به مریخ بروند.

 

رقم ۵۰۰ هزار دلار در مقایسه با هزینه های فضایی امروز بسیار ناچیز است. بلیت یک پرواز شرکت ویرجین گلکتیک در شرایط بی وزنی هم اکنون ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد. هزینه ۱۲ روز اقامت در هتل فضایی نیز که شرکت اوریون چند وقت پیش رونمایی کرد، ۹.۵ میلیون دلار براورد شده است.

 

اسپیس ایکس در حال حاضر درگیر آماده کردن اولین پرتاب بدون سرنشین نخستین فضاپیمای سرنشین دار خود به مدار زمین است. پرتابی که موفقیت آن زمینه را برای اولین پرتاب سرنشین دار این فضاپیما آماده خواهد کرد. بر اساس برنامه ای که ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده است، اگر همه چیز خوب پیش برود شرکت او اولین سفرهای سرنشین دار به ماه را تا سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. این در حالی است که برنامه سفر اسپیس ایکس به مریخ نیز برای همین حوالی زمانی پیش بینی شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما