شناسهٔ خبر: 31136980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سفیر ایران در لاهه: حمایت ایران نبود، شاید شاهد سرنوشت دیگری برای بغداد و دمشق بودیم

مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات کشور هلند، سازمان‌های بین‌المللی مستقر در این کشور، سفراء، دیپلمات‌های مقیم و چهره‌های اقتصادی و نخبگان هلندی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر ایران در لاهه: حمایت ایران نبود، شاید شاهد سرنوشت دیگری برای بغداد و دمشق بودیممراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات کشور هلند، سازمان‌های بین‌المللی مستقر در این کشور، سفراء، دیپلمات‌های مقیم و چهره‌های اقتصادی و نخبگان هلندی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیری سفیر ایران در هلند در این مراسم در سخنانی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: روز ۲۲ بهمن امسال برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چون انقلاب شکوهمند اسلامی ایران چهل سال از عمر خود را پشت سر گذاشته است.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا احترام به حقوق ملت‌ها، نفی ظلم، فساد، استبداد و استکبار و مداخلات خارجی در سرنوشت ملت‌ها، در کنار تعامل سازنده و چندجانبه با دیگر کشور‌ها بر اساس اصول برابری و احترام را دنبال کرده است.
جهانگیری تأکید کرد: ملت ایران در چهل سال گذشته قربانی تروریسم، سلاح‌های شیمیایی و انواع توطئه‌های دشمنان بوده، اما در تمام این عرصه‌‌ها با تکیه بر توانمندی‌های خود توانسته بر مشکلات فائق آید، ویرانی‌های جنگ را بازسازی کرده، آثار تحریم‌‌ها را رفع کند و در همه شاخص‌‌ها موفقیت‌های بزرگ به دست آورد.
سفیر ایران در لاهه، حضور ایران در برخی کشورهای منطقه را به درخواست خود این کشور‌ها عنوان کرد و با یادآوری نقش ایران در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری گفت: اگر حمایت ایران از مردم عراق و سوریه نبود، شاید امروز شاهد سرنوشت دیگری برای بغداد و دمشق بودیم.
جهانگیری مذاکرات منتج به برجام را نمونه و الگوی خوبی از پیروزی دیپلماسی، چندجانبه گرایی و عمل ایران به تعهدات خود دانست و افزود: ۱۳ گزارش صادره از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خود گواه روشنی از عمل ایران به تعهداتش است، اما در مقابل آمریکا در این آزمایش تاریخی دچار شکست شد و امضا و تعهد خود را زیر پا گذاشت.
وی تصریح کرد: همچنین متأسفانه طرف‌های دیگر از جمله اروپا تاکنون نتوانسته‌اند تعهدات خود را اجرایی کنند و در نتیجه توازن در توافق برجام از بین رفته است. ما امیدواریم آنچه اتحادیه اروپا اخیراً تحت عنوان اینستکس رونمایی کرده بتواند باعث شود دو طرف از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
وی در خصوص روابط ایران و هلند گفت: مناسبات دو کشور ظرف پنج سال گذشته در همه ابعاد گسترش یافته و مقامات دو کشور اراده‌ای جدی برای توسعه روابط داشته‌اند. امیدواریم در سال ۲۰۱۹ با توجه به رفت و آمد چندین هیأت عالیرتبه بین ایران و هلند در سالهایگذشته، این روند تقویت شده و با عنایت به ظرفیت‌های خوب و انگیزه زیادی که برای ارتقا همکاریهای اقتصادی دو کشور وجود دارد،سیرصعودی حجم تعاملات اقتصادی بین دو کشور ادامه یافته و در سایر حوزه‌‌ها نیز افزایش سفر مقامات دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر را شاهد باشیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند به فعالیت‌های نمایندگی کشورمان در سازمان منع سلاحهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان سلاحهای شیمیاییهمواره تلاش کرده است در تعامل مؤثر با دیگر کشورهای عضو این سازمان، از تکثیر، اشاعه و استفاده از این سلاح‌ها جلوگیری نموده وکارویژه‌های سازمان منع سلاحهای شیمیایی که بنیانگذاران آن مد نظر داشته‌اند، حفظ شود.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما