شناسهٔ خبر: 31136257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

شریعتمداری: مشکل ساختاری برای پیگیری امور زنان در کشور وجود دارد

ایلنا : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای پیگیری موضوعات و حل مشکلات زنان نیازمند کارگروهی هستیم و ایجاد سازمانی مستقل برای زنان و خانواده ضروری است.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که امروز سه شنبه ٢٣ بهمن در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، سهیلا جلودارزاده و طیبه سیاوشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ‌‎اظهار داشت: مصوباتی که تاکنون درباره زنان ‌‎انجام شده، خوب بوده اما لازم است کارگروهی در این‌خصوص تشکیل و تقسیم کار ملی صورت گیرد تا شاهد حل مشکلات جامعه زنان باشیم.

‌‎وی ادامه داد: نداشتن سازمانی مستقل برای زنان و خانواده، یکی از ضعف‌هایی است که دچار آن هستیم و مشکل ساختاری برای پیگیری امور زنان در کشور وجود دارد که باید در شورای‌عالی اداری پیگیری شود و به صورت قانونی در مجلس به تصویب برسد که این موضوع نیاز به پیگیری جدی دارد.

‌‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تهیه اطلس جامع از وضعیت زنان در بخش‌های گوناگون الزامی است، افزود: با توجه به اینکه بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می‌کنند نداشتن یک سازمان مناسب برای پیگیری وضعیت آنها و جلوگیری از آسیب‌های آنها، نیاز ضروری است که باید با جدیت دنبال شود.

‌‎وی تصریح کرد: اگر به صورت فیزیکی و قانونمند نتوانیم این سازمان را پیگیری کنیم، ناچاریم به صورت مجازی آن را ایجاد کنیم.

‌‎وزیر کار همچنین با اشاره به اینکه درباره اطلاعات جامع وضعیت زنان سرپرست خانوار، نیازمند ایجاد اطلس در حوزه زنان هستیم، گفت: در این راستا اطلس آسیب‌های اجتماعی داریم که مسئولیت آن با وزارت کشور است و نیازمند این هستیم در حوزه زنان نیز چنین اطلسی ایجاد شود که البته باید با توجه به وضعیت اقلیمی، فرهنگی و شرایط هر استان، این اطلس تدوین شود تا بتوانیم به صورت متمرکز، اطلاعات جامعی از وضعیت زنان استان‌های مختلف کشور داشته باشیم و نمی‌توانیم نسخه واحدی را برای تمامی استان‌ها داشته باشیم.

‌‎شریعتمداری در پایان تاکید کرد: بیش از ۵۵ درصد زنان تحصیلات عالی دارند و نیازمند این هستیم که شرایطی برای اشتغال، توانمندسازی و حرفه‌آموزی زنان در جامعه ایجاد کنیم.

 

نظر شما