شناسهٔ خبر: 31135725 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 بلندپروازي هاي کي‌روش

مي‌خواهيم قهرمان جهان شويم!

کارلوس کي روش، سرمربي سابق تيم ملي کشورمان هفته گذشته رسما با فدراسيون فوتبال کلمبيا قراردادي 4 ساله امضا کرد. کي‌روش مصاحبه‌اي جديد با سايت «hsbnoticias» کلمبيا انجام داد که گزيده آن را مي خوانيد:

جايگاه و سطح بازيکنان کلمبيا مرا تشويق کرد تا به اين کشور زيبا بيايم. مي‌خواهم با تيم ملي کلمبيا قهرمان جهان شوم.

فعلا صحبت‌هاي کمي با مربيان تيم هاي کلمبيا در رده هاي مختلف داشتم. در شرايط کنوني، انديشه صحبت کردن با آن‌ها براي رشد تفکراتي است که در ذهن دارم.

طبيعتا من براي مجموعه‌اي که پکرمن با آن‌ها کار مي‌کرد، احترام زيادي قائل هستم. البته چهره‌هاي جديدي نيز بسته به شرايط در تيم ملي کلمبيا حضور پيدا خواهند کرد.

بايد براي رسيدن به آرزوهايمان دائما تلاش کنيم. بايد اين موضوع به فرهنگ تبديل شود. چند سال پيش به بنيتو و کاستا بازيکنان پرتغال گفتم: نگاه کنيد، ما اينجا هستيم تا قهرمان جهان شويم. در آن زمان آن‌ها فکر کردند من ديوانه هستم. امروز نيز فکرم همين است؛ اگر مي‌خواهيد بهتر شويد بايد قهرمان شويد. شما بايد هر روز آماده باشيد تا قهرمان شويد. قهرمان‌ها از پايان شروع نمي‌کنند بله از ابتدا کارشان را آغاز مي‌کنند. مي‌خواهيم قهرمان دنيا شويم.

ناظم‌الشريعه:

از ابتدا هم معلوم بود بازي با برزيل لغو مي‌شود

سرمربي تيم ملي فوتسال گفت: از ابتدا هم مشخص بود بازي با برزيل لغو خواهد شد، چون برزيلي‌ها تيم بزرگي هستند و برنامه خود را پُر کرده‌اند.

محمد ناظم‌الشريعه در گفت‌و‌گو با تسنيم، درباره لغو ديدار دوستانه تيم ملي فوتسال ايران مقابل برزيل که قرار بود در فروردين ماه برگزار شود، اظهار داشت: کميته فوتسال اين مسائل را دنبال مي‌کند و الان هم به دنبال اين هستيم تا در آن تاريخ يک بازي دوستانه ديگر را به جاي برزيل هماهنگ کنيم. از ابتدا هم معلوم بود که بازي با برزيل لغو خواهد شد، چون بالاخره برزيل تيم بزرگي است و برنامه سال آينده خود را پُر کرده است.

وي در مورد اينکه گفته شده است تيم آرژانتين جايگزين برزيل براي بازي دوستانه خواهد شد، تصريح کرد: من چند تيم را به کميته فوتسال پيشنهاد داده‌ام، اما تا مذاکره با آنها به نتيجه نرسد و نهايي نشود نام‌شان را مطرح نمي‌کنم.سرمربي تيم ملي فوتسال کشورمان در پاسخ به اين پرسش که اردوي آينده تيم ملي چه زماني برگزار خواهد شد، گفت: قرار بود اردوي ما سوم اسفندماه برگزار شود، اما با توجه به اين اتفاقات فعلاً برگزاري اين اردو مشخص نيست.

تحليل روز

نقش الشحانيه در افت رامين

گرچه خيلي‌ها اشتباه محمدحسين کنعاني‌زادگان، مرتضي پورعلي‌گنجي و احسان حاج صفي را عامل اصلي گل اول ژاپن مي‌دانند، اما نقش رامين رضاييان روي هر سه گل حريف غيرقابل انکار است. در صحنه گل اول ژاپن به ايران، رامين هم مي‌توانست توپ را تعقيب کند و از بازيکن ژاپني بگيرد، اما تصميم عجيبي گرفت و به سمت داور حمله‌ور شد. روي گل دوم رضاييان در حالي که مي‌ديد ژاپني‌ها از جلو پرس مي‌کنند، در تصميمي اشتباه اوت را به عقب و براي پورعلي‌گنجي فرستاد تا اين يکي تحت فشار قرار بگيرد. بعد از اينکه رامين مجدداً به سختي به توپ رسيد با يک پاس اشتباه به مقصد اميد ابراهيمي، توپ را در خطرناک‌ترين نقطه به ژاپني‌ها تقديم کرد و چند ثانيه بعد خطاي پنالتي رخ داد. روي گل سوم هم به راحتي در کورس با مهاجم صاحب توپ ژاپن جا ماند و او به راحتي براي سومين بار دروازه ايران را باز کرد. اين سه اشتباه در حالي رخ داد که به گواه همگان رامين رضاييان در جام جهاني 2018 روسيه يکي از خوب هاي ايران بود؛ مدافعي که روي سر کريستيانو رونالدو سر مي‌زد، جلوي اينيستا کم نياورد و حتي يک گل صددرصد هم مقابل اسپانيا از دروازه ما بيرون کشيد.

آيا مراکش، اسپانيا و پرتغال ضعيف‌تر از ژاپن بودند؟! جواب منفي است، اما آنچه باعث افت رامين رضاييان پس از جدايي از اوستند بلژيک شد، جدايي از فوتبال اروپا، مدتي بدون تيم ماندن و رفتن به الشحانيه است. تيمي ضعيف در فوتبال قطر که در بازي دوستانه با پرسپوليس در کمپ اسپاير هم 4 گل خورد تا همبازيان سابق رضاييان از هم بپرسند، تيم رامين چرا اين‌قدر ضعيف است؟! کاش ملي‌پوشان کشورمان قبل از قبول پيشنهادات خارجي خوب تحقيق کنند و مراقب سطح آمادگي خود باشند. رامين رضاييان سن زيادي ندارد و مي‌تواند دوباره به همان سطح جام جهاني برگردد به شرط آنکه در انتخاب تيم بعدي خود دقت بيشتري به خرج دهد.

گزينه‌هاي تيم ملي، يکي يکي ‌مي‌پرند!

بعد از پايان قرارداد کارلوس کي‌روش در ايران و توافق مربي پرتغالي با فدراسيون کلمبيا، سرنوشت نيمکت تيم ملي به موضوع داغي براي رسانه‌ها تبديل شده. با استناد به مصاحبه مهدي تاج که سرمربي بعدي تيم ملي را يک مربي در اندازه کي‌روش يا بزرگتر دانست و بر اساس اخبار غيررسمي شبکه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها، نام‌هاي متفاوتي مطرح شد که توافق با هرکدام از آنها مي‌تواند خيال هواداران تيم ملي را تا حد زيادي راحت کند. با اين حال ميان مطرح کردن نام يک مربي و توافق با او فاصله خيلي زيادي است. برت فان‌مارويک، مربي هلندي يکي از نام‌ها بود که اولين بار يک خبرنگار عربستاني شايعه مذاکره‌اش با فدراسيون فوتبال ايران را مطرح کرد، ولي خيلي زود مشخص شد که او به کادر فني آيندهوون پيوسته و با دامادش، فان‌بومل همکاري مي‌کند.

هروه رنارد، سرمربي مراکش ديگر گزينه‌اي بود که رسانه‌ها از او نام بردند. اين شايعه از آنجا قوت گرفت که مربي فرانسوي در جام ملت‌ها شاهد دو بازي تيم ملي بود. در روزهاي گذشته رسانه‌هاي عربي نوشتند که فدراسيون فوتبال امارات هم رنارد را به عنوان گزينه در نظر گرفته. اين شايعات مربي فرانسوي را وادار به واکنش کرد و گفت: «هيچ توافقي با فدراسيون فوتبال امارات انجام نشده. من همچنان سرمربي مراکش هستم و روي بازي‌هاي بعدي تيم تمرکز کرده‌ام. اين اطلاعات غيرمنطقي است، وقتي من با مراکش قرارداد دارم، چطور مي‌توانم با تيم ديگري قرارداد ببندم؟» البته رنارد گفت که تماس‌هايي از طرف فدراسيون امارات برقرار شده، ولي به کارش در مراکش ادامه مي‌دهد و به اين ترتيب حضورش در تهران هم منتفي است.لوران بلان ديگر مربي مطرحي است که اين روزها تيم ندارد و نامش در ميان نامزدهاي جانشيني کي‌روش مطرح شد، ولي او در مصاحبه‌اي تلويزيوني گفت که منتظر فصل جديد فوتبال اروپاست تا به دنياي مربيگري برگردد: «اميدوارم فصل آينده با باشگاهي به توافق برسم، وگرنه ممکن است مسير ديگري را انتخاب کنم.» بلان در سال 2016 از هدايت پاري‌سن‌ژرمن برکنار شد و بابت باقي‌مانده قراردادش 22 ميليون يورو غرامت گرفت.

نظر شما