شناسهٔ خبر: 31135454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آغاز فصل جدید فوتبال باشگاهی قاره؛ آیا باز هم ایران یک فینالیست خواهد داشت؟

پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا؛ صعودِ سایپا با گلباران پنجاب در جشن پنجاه سالگی دایی در حضور پروین و تماشاگران خانم! / فرار ذوب‌آهن از تله الکویت در دقیقه ۱۱۰، منصوریان به طارمی خورد / عکسی از چشمان خیره مربیان هندی در دیدار با علی دایی/ بازی بعدی؛ الریان ـ. سایپا و الغرافه ـ. ذوب‌آهن

تیم‌های سایپا و ذوب آهن با حذف نمایندگان هندوستان و کویت به مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند تا در این دور به مصاف تیم‌های متمول قطری بروند. سی ام بهمن ماه شاگردان دایی با الریان و شاگردان منصوریان با الغرافه مواجه خواهند شد تا مشخص شود فوتبال ایران چهار سهمیه کامل خواهد داشت یا اینکه تنها با استقلال و پرسپولیس به جام قهرمانی آسیا حمله می‌کند؟!

صاحب‌خبر -

بازی های فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 2019 از امروز آغاز شد و در حالی که لیگ قهرمانان اروپا دیدارهای مرحله حذفی اش را از امشب سپری می کند، ای اف سی با برنامه ای متفاوت و عجیب تازه رقابت هایش را استارت زده است!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم سایپای ایران که به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در سطح قاره باید از مرحله پیش مقدماتی رقابت ها را شروع می کرد، امروز (سه‌شنبه) در مرحله پلی‌آف انتخابی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 17:10 در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف مینروا پنجاب هند رفت و در زمینی نیمه باتلاقی با نتیجه چهار بر صفر، حریف نه چندان سرسخت خودش را بدرقه کرد.

آرش رضاوند (10 - پنالتی و 81)، آرمان رمضانی (24) و ساموئل سارفو (73) در این دیدار برای سایپا گلزنی کردند. همچنین علی دشتی از تیم سایپا و امیریندر سینگ و محمود الامینا از تیم مینروا پنجاب هند از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند. تیم فوتبال سایپا در مرحله بعدی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الریان قطر برود؛ دیداری که سی ام بهمن ماه در قطر و به میزبانی الریان برگزار خواهد شد.برنده دیدار الریان - سایپا در گروه B لیگ قهرمانان آسیا حریف تیم‌های الوحده امارات، الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان شود.

پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا|سایپا با عبور از مینروا پنجاب حریف الریان شد

شرح گل

سایپا 1 - مینروا پنجاب صفر (دقیقه 8: آرش رضاوند): در حالی که هاسکار روی به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، آرش رضاوند بر خلاف جهت دروازه‌بان مینروا پنجاب و با ضربه بغل پای زمینی گل اول سایپا را به ثمر رساند.

سایپا 2 - مینروا پنجاب صفر (دقیقه 24: آرمان رمضانی): پاس به عقب رضاوند و شوت زمینی رمضانی از قوس محوطه جریمه، پس از برخورد به پای ایوان رودریگز تبدیل به گل دوم سایپا شد.

سایپا 3 - مینروا پنجاب صفر (دقیقه 73: ساموئل سارفو): ارسال دقیق خالدی از سمت چپ زمین و ضربه سر ساموئل سارفو به تور دروازه پنجاب چسبید تا این مدافع پیش‌تاخته سومین گل سایپا را بزند.

سایپا 4 - مینروا پنجاب صفر (دقیقه 81: آر‌ش رضاوند): سانتر پای راست پیمان میری و ضربه سر آرمان رمضانی را هاسکار روی برگشت داد که در ریباند آرش رضاوند به راحتی دروازه پنجاب را باز کرد.

آرش رضاوند، ستاره بازی‌ساز تیم دایی در غیاب بازیکنان تاثیرگذار و تراز اول تیم دایی، خوش درخشید و برخلاف مسابقات لیگ برتر، در دیدار امروز به‌عنوان هافبک میانی در ترکیب سایپا به کار گرفته شده بود تا با دوندگی زیاد و برتری در نبردهای تن به تن عملکرد قابل قبولی از خود ثبت کند. او با پاس‌هایی در عمق و سرعت دادن به بازی نارنجی پوشان، نمایش ممتازی ارائه داد که بازی مؤثر خود را با زدن دو گل تکمیل کرد.

تیم علی دایی برای بازی در سطح قاره، فاقد بازیکنان درجه یک است و با بودجه پایینی که شرکت سایپا در فصل جاری برای تیمداری گذاشته است، حتی نتوانست خریدهای خوبی در تعطیلات نیم فصل داشته باشد. با جدایی مهدی ترابی و کوچ او به پرسپولیس و همچنین جدایی قلی زاده و انتقال او به لیگ بلژیک دست دایی به شدت خالی است و او با یکسری جوان کم نام و نشان در پی رقم زدن شگفتی در آسیاست.

ذوب آهن در سرمای فولادشهر آب شد تا صعود کرد

تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران در مرحله پلی‌آف انتخابی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف الکویت کویت رفت که این دیدار در وقت معمول با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت؛ اما در وقت‌های اضافه شاگردان علیرضا منصوریان با گل کریستین اوساگوآنا نیجریه ای در دقیقه 110 به برتری دست یافتند و به هر زحمتی که بود صعود کردند.

ذوب‌آهن در بازی بعدی مرحله پلی‌‌آف، سی ام بهمن ماه در کشور قطر میهمان الغرافه خواهد بود تا در صورت برتری به مرحله گروهی راه پیدا کند. نام مهدی طارمی چندی پیش در لیست آسیایی تیم فوتبال الغرافه قطر قرار گرفت. داور ژاپنی این دیدار به ماریون سیلوا فرناندز از ذوب‌آهن و یوسف، میدو و الحربی از الکویت کارت زرد نشان داد. مهاجم اهل نیجریه که در نیم فصل دوم به ذوب‌آهن اضافه شده است، حالا در دومین دیدار خود توانست نخستین گلش را ثبت کند. اوساگونا در دقیقه 110 بازی از ارسال خوب نیک نفس استفاده کرد و با ضربه سر ذوب‌آهن را به مرحله بعد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فرستاد.

در حالی که میزبان در آستانه یک برد شیرین بود، در دقیقه 120 طلال از گوشه محوطه جریمه شوتی را به چارچوب دروازه ذوبی ها شلیک کرد که مظاهری با واکنشی بموقع آن را راهی کرنر کرد تا بازی با همان یک گل به پایان برسد. مظاهری در دو صحنه دیگر نیز دروازه میزبان را نجات داد تا مرد اول میدان باشد.

سرانجام علیرضا منصوریان در ششمین دیدار خود روی نیمکت ذوب‌آهن به اولین برد رسید که البته این پیروزی هم در نود دقیقه رقم نخورد! به هر حال طلسم منصوریان شکست و حالا همه در انتظار نمایش تیم او مقابل الغرافه قطر هستند.

شرح گل

ذوب‌آهن یک - الکویت صفر ( 110- کریستین اوساگونا): ذوبی‌ها از سمت راست زمین صاحب یک ضربه کرنر شدند که نیک نفس آن را سانتر کرد و مهاجم نیجریه‌ای با ضربه سری گل اول تیمش را وارد دروازه الکویت کرد.

قیافه جالب هندی ها از ملاقات مستقیم با دایی

نکته جالب این مسابقه یک طرفه، تجلیل هندی ها از علی دایی و قیافه مربیان تیم هندی از دیدار مستقیم با دایی بود. قبل از شروع مسابقه، ساچین تاناچی، سرمربی مینروا پنجاب شال این تیم هندی را بر گردن علی دایی انداخت و به همراه دستیارانش در کنار آقای گل ملی فوتبال جهان و مرد سرشناس فوتبال آسیا و جهان عکس یادگاری گرفت تا خوراک مطبوعات و رسانه های هندوستان جور شود.

Image result for ‫تجلیل هندی ها از علی دایی‬‎

خنده های علی پروین در جایگاه ویژه سوژه عکاسان

مصاف تیم‌های سایپای ایران و مینروا پنجاب هند در جریان مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با برتری چهار بر صفر شاگردان دایی به پایان رسید. این دیدار را ۱۲۰۰ هوادار از نزدیک تماشا کردند.

علی پروین مهمان ویژه این دیدار بود. او با حضور در جایگاه ویژه در کنار مدیران سایپا و باشگاه هندی، بازی را دید و خنده های ادامه دار این چهره سرشناس فوتبال ایران در کنار مدیرعامل سابق پرسپولیس، باعث تعجب میهمانان خارجی و هندی شده بود. در نیمه نخست، معدود هواداران حاضر در ورزشگاه، پرچم ایران بزرگی در دست داشتند و در چند مرحله ایران را تشویق کردند. روی یک صحنه در نیمه دوم، علی دایی به شدت نسبت به عملکرد یکی‌ از بازیکنانش اعتراض کرد. با وجود اینکه شاگردان علی دایی گل سوم را به تیم هندی زده بودند، نمایشگر ورزشگاه نتیجه را دو بر صفر نشان می‌داد. از نکات جالب این دیدار، حضور سه خانم در ورزشگاه بود که بازی را از روی سکوهای تماشاگران دیدند.

سایپا پنجاب هند

نظر شما