شناسهٔ خبر: 31134716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بازگشت مجدد صدها نیروی جدا شده به ارتش سوریه

صدها نظامی سوری در استان درعا که بعد از آغاز بحران در این کشور از ارتش منفک شده بودند دوباره به خدمت ارتش سوریه درآمدند.

صاحب‌خبر -
صدها نفر در شهر «انخل» در استان درعا در جنوب سوریه، بر اساس دستور عفو سربازان فراری از ارتش از سوی بشار اسد، به صفوف ارتش بازگشتند. رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ نهم اکتبر سال میلادی گذشته فرمان عفو سربازان فراری از ارتش را صادر کرد. مدت این عفو تا نهم فوریه 2019 اعلام شده بود.
 
به گزارش پایگاه خبری عنب بلدی، این افراد که تا پیش از این در گروههای مخالف دولت سوریه عضو شده بودند، با بیش از 10 دستگاه اتوبوس به مراکز آموزشی و نظامی ارتش سوریه انتقال داده شدند. 
 
نیروهای ارتش سوریه در ماه جولای سال گذشته توانستند در توافق با گروههای مسلح حاضر در استان‌های درعا و قنیطره، کنترل این دو استان را به دست بگیرند و از آن تاریخ صدها نفر به ارتش سوریه پیوسته‌اند.
 
به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی که همسو با معارضان سوریه است، در دو هفته گذشته بیش از 800 نفر به صفوف ارتش سوریه پیوسته‌اند. البته شبکه «سما» تعداد این افراد را بیش از این‌ها ذکر کرده و گزارش داده است که فقط در عرض یک هفته گذشته نزدیک به 3000 نفر از فراریان از ارتش به یگان‌های خود بازگشته‌اند.
 
در هفته‌های گذشته با نزدیک شدن به موعد پایان مهلت عفو عمومی صادر شده، تعداد افرادی که خواهان بازگشت به ارتش شده‌اند افزایش یافته بود.
 
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما