شناسهٔ خبر: 31130099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحریم ها مانع رشد صنعت گردشگری در ایران نشد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت صنعت گردشگری در ایجاد شغل، گفت: مشکلات و تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا نه تنها مانع رشد این صنعت نشد بلکه آمارها از رشد این صنعت حکایت دارد که نشان می‌دهد در این حوزه خوب عمل کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،علی اصغر مونسان روز سه شنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران،گفت: هم اکنون آمار ورود گردشگر به ایران از مرز 6 میلیون نفر گذشته و به نظر می رسد این میزان تا پایان سال به رقم 7 میلیون گردشگر برسد.
وی افزود: اقتصاد ایران نیاز دارد در کنار درآمدهای نفتی، غیر نفتی و مالیات ها، درآمد دیگری مانند صنعت گردشگری داشته باشند.
معاون رئیس جمهور از علاقه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران خبر داد و افزود: این نشانه رشد در صنعت گردشگری ایران است.
به گفته مونسان هم اکنون میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران 12 میلیارد بوده است و 2 هزار پروژه در حال اجرا است.
معاون رئیس جمهوری در عین حال تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران گردشگری را به عنوان صنعتی مهم به رسمیت شناخته و درصدد تجهیز زیر ساخت های مناسب برای این صنعت درآمد زا است.
ادامه مونسان
مونسان با بیان اینکه گردشگری در کنار صنایع دستی، اشتغال‌زایی دارد، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک سال گذشته در ایجاد اشتغال پیشروترین سازمان بوده و تاکید رئیس‌جمهور بر بهره‌مندی از حضور معاونان گردشگری نیز نشان از عزم دولت برای توسعه این صنعت دارد.
وی گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم از فضای دیجیتال بیشترین را بهره را ببریم چراکه به معتقدم نداشتن تبلیغات مهمترین مشکل گردشگری کشور است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآورشد :در دیدار امروز با رئیس‌جمهوری هم این نکته را یادآور شدم و ایشان دستورات مهمی را در این خصوص صادر کرد.

** دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران

به گزارش ایرنا ، دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران روز سه‌شنبه با حضور 12 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، مالزی، آلمان، سنگاپور، تایلند، اندونزی، هند، کامبوج، افغانستان و پاکستان افتتاح شد.
در آیین افتتاح این نمایشگاه علاوه بر مونسان، عبدالامیر الحمدانی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و جمع کثیری از فعالان صنعت گردشگری حضور داشتند.
این نمایشگاه که امروز افتتاح شد و تا روز 26 بهمن در نمایشگاه دائمی تهران ادامه خواهد داشت و 660 شرکت گردشگری ایرانی و خارجی از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.
بسته‌های سفر برای استانهای کمتر شناخته شده، یکی از محورهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران و صنایع وابسته تهران است که در این رابطه یک‌صد برنامه جانبی در حاشیه این نمایشگاه به اجرا در می آید.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

نظر شما