شناسهٔ خبر: 31129120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فروشنده سوالات تقلبی کنکور این بار سر مدرسان را کلاه گذاشت

فردی که در پوشش جذب مدرس برای آموزشگاه های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.در تاریخ ۲۵ دی ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در جریان آن گروهی از شکات و مالباختگان به مأموران پلیس اعلام کردند که از سوی مدیر یک مؤسسه به نام «منشور ادبیان» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فردی که در پوشش جذب مدرس برای آموزشگاه های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ۲۵ دی ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در جریان آن گروهی از شکات و مالباختگان به مأموران پلیس اعلام کردند که از سوی مدیر یک مؤسسه به نام «منشور ادبیان» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

این افراد در اظهارات خود به مأموران پلیس اعلام کردند که از طریق فضای مجازی و همچنین آگهی تبلیغاتی یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار، به مؤسسه ای به نام «منشور ادبیان» که مدعی جذب مدرس برای تدریس در آموزشگاه‌های مختلف بود، مراجعه کرده و در زمان تنظیم قرارداد مبالغ مختلفی از ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان از آنان دریافت شده است اما با گذشت زمان این افراد به آموزشگاه‌ها و دیگر مؤسسات علمی معرفی نشده و در واقع از متقاضیان کلاهبرداری شده است.

مأموران پلیس در ادامه تحقیقات خود در بررسی سوابق و اسناد به دست آمده از مؤسسه «منشور ادبیان» اطلاع پیدا کردند که این مؤسسه صرفاً یک مؤسسه کاغذی و فاقد هرگونه مجوز قانونی در زمینه جذب مدرس و … است و دفتر مؤسسه نیز صرفاً یک مکان استیجاری با کاربری اداری است، همچنین در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی مدیر مؤسسه مذکور به نام «سعید. م» ۵۲ ساله شدند.

بررسی سوابق سعید نشان داد که این فرد یکی از مجرمان سابقه دار است که پیش از این نیز بارها به اتهام کلاهبرداری در پوشش فروش سوالات کنکور و جعل مدارک دولتی دستگیر و روانه زندان شده است. در همین راستا نیز اقدامات برای شناسایی محل اختفای این فرد آغاز و سرانجام این فرد در تاریخ ۱۳ بهمن ماه در محدوده خیابان کارگر شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

با انتقال متهم به مقر انتظامی این فرد تحت بازجویی قرار گرفت و گرچه ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری و ارتباط با مؤسسه منشور ادیبان شده بود، اما پس از مشاهده ادله و شواهد و نیز مواجهه با شکات به بزه انتسابی اقرار کرد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کامیار چهری؛ رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و هم اکنون با قرار صادره از سوی مقام قضائی برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین دیگر مالباختگان پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است که در همین راستا نیز از مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما