شناسهٔ خبر: 31127771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش عُمان برای قانع کردن تشکیلات خودگردان به ادامه مذاکرات سازش

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد مسقط پیشنهادهایی برای از سرگیری مذاکرات سازش میان رام‌الله و تل‌آویو به آمریکا داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عُمان پیشنهادهایی برای مذاکره میان تشکیلات خودگردان و طرف اسرائیلی مطرح کرده است.

شبکه تلویزیونی «ریشت کان» گزارش داد، مقامات عالیرتبه عمانی طی دیدار با همتایان آمریکایی خود چند پیشنهاد درباره مسائل اساس مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی ارائه داده‌اند.

بر اساس این گزارش، «قابوس به سعید» سلطان عمان این پیشنهادها را در دیدار ماه گذشته خود با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مطرح کرده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی سپس اعلام کرد، مسئولان عمانی تأکید کرده‌اند تمایلی به میانجی‌گری میان طرفین ندارند و این ایده‌ها را در راستای کمک به آمریکا برای حصول راه‌حل در موضوع مذاکره میان طرفین فلسطینی مطرح کرده‌اند.

علیرغم اعلام این موضوع، طی ماه‌های اخیر مسئولان عمانی با مقامات ارشد فلسطینی دیدار و تلاش کرده‌اند تا آنها را قانع کنند فرصتی به طرح صلح آمریکا بدهند.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 متوقف شد زیرا تل‌آویو حاضر به توقف شهرک‌سازی، اجرایی شدن راهکار دو دولتی ، ایجاد دولت فلسطین در مرزهای 1967 و آزادی اسرای فلسطینی نشد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آبانماه امسال (1397) در رأس هیأتی به مسقط، پایتخت عمان سفر کرد و با سلطان قابوس دیدار و گفت‌وگو کرد. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از این سفر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر به درخواست رسمی سلطان قابوس بوده است.

جنبش فتح به رهبری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای به این سفر واکنش نشان داد و  آن را «نابودی طرح سازش عربی» خواند.

انتهای پیام/م

نظر شما