شناسهٔ خبر: 31126702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نیروهای خلیفه حفتر کنترل بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی را در دست گرفتند

نیروهای وفادار به فرمانده ارتش ملی لیبی و رهبر بخش شرقی، کنترل بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور را به دست گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، نیروهای وفادار به «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی کنترل بزرگ‌ترین میدان میدان نفتی کشور را به دست گرفته‌اند و وعده داده‌اند که آن را به شرکت ملی نفت این کشور واگذار کنند.

منابع آگاه گزارش داده‌اند که نیروهای حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند در میدان نفتی شراره پراکنده شده‌اند و میان آنان و نگهبانان و معترضان مسلح توافقی صورت گرفته است. معترضان مسلح این میدان نفتی را که روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند، بسته بودند و خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در این منطقه جنوب غربی شده‌اند. 

«احمد المزماری» سخنگوی نیروهای ارتش ملی در مصاحبه‌ای تلفنی گفت که نیروهای حفتر بدون درگیری وارد منطقه شراره شده‌اند. گفتنی است که این نیروها چند روز قبل وارد واحد ان‌سی-۱۸۶، در ۳۰ کیلومتری این میدان نفتی، شده بودند. المزماری گفت که نیروهای ارتش ملی همچنان مشغول کار برای حراست از این میدان در برابر موشک‌های دوربرد هستند و هیچ برنامه‌ای برای ورود به میدان الفیل که در آن نزدیکی قرار دارد وجود ندارد. 

سخنگوی نیروهای ارتش ملی افزود: «باید امنیت این میدان را تامین کنیم و سپس آن را همچون میدان راس لانوف در اختیار شرکت ملی نفت قرار می‌دهیم. می‌خواهیم مطمئن شویم که بازار نفت شراره به‌زودی وارد چرخه تولید می‌شود.»

وی گفت: «عملیات کاملا عاری از خشونت صورت گرفت و هیچ سلاحی مورد استفاده قرار نگرفت. تمام تجهیزات و ابزارهای نفتی سالم و دست‌نخورده هستند.»

نظر شما