شناسهٔ خبر: 31126229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

ترزا می تا تابستان استعفا می‌دهد

صاحب‌خبر -

رسانه‌های محلی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند، اعضای کابینه دولت ترزا می معتقدند نخست‌وزیر بریتانیا تابستان پیش روی استعفا می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا ماه دسامبر به قانونگذاران محافظه‌کار گفت پیش از انتخابات آتی که برای ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است، استعفا خواهد داد. با این حال او تاریخی را برای استعفای احتمالی خودش مشخص نکرد.

در همین حال منابع مطلع به روزنامه سان گفتند، ترزا می درباره کناره‌گیری از پست نخست‌وزیری دست‌کم با دو مقام ارشد کابینه شامل لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌المللی گفت‌وگو کرده است. به گفته منابع، او قصد دارد تا تابستان پس از خروج برنامه‌ریزی شده کشورش از اتحادیه اروپا کناره‌گیری کند تا بتواند بر تعیین شخص جانشین نفوذ داشته باشد.

یک منبع مطلع گفت: "لیام فاکس متقاعد شد که او تابستان می‌رود. او مصمم است تا اطمینان حاصل کند شخص مناسبی جایگزین می‌شود." یک منبع مطلع دیگر گفت: در واقع کسی نمی‌داند ترزا می چه فکری می‌کند.

یک منبع مطلع دیگر باور دارد که استعفای ترزا می گام درستی خواهد بود. یک قانونگذار محافظه‌کار گفت: همه می‌خواهند که او بریگزیت را طبق برنامه انجام دهد اما احساسی اکنون وجود دارد که او از جاده خارج شده است. تمام سرمایه او، هم در اینجا و هم بروکسل، سوخته است و لازم است تا فردی با دستورکار جدید کارها را به دست بگیرد.

روزنامه سان همچنین گزارش داد، اقدام ترزا می عمدتاً تلاشی برای مانع‌تراشی در مسیر به قدرت رسیدن بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق بریتانیا است.

بریتانیا باید اواخر مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. طرفین به یک توافق خروج دست یافتند. با این حال قانونگذاران بریتانیا هنوز آن را تایید نکردند و نگرانی بابت بریگزیت بدون توافق هم در بروکسل و هم لندن ایجاد شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما