شناسهٔ خبر: 31122698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نخستین جشنواره قصه گویی در شیراز آغاز به کار کرد

نمایندگی فارس

‌نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه گویی به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا‌، مد‌یرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس سه‌شنبه ٢٣ بهمن در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با بیان اینکه در دنیایی قرار داریم که سراسر تحول است، گفت: این تحولات جدید باعث می‌شود؛ نیازها تغییر کند.

روح‌الله منوچهری با تاکید بر اینکه ضروری است که خود را با تحولات دنیا همسو کنیم تا با جامعه مخاطب ارتباط بهتری داشته باشیم، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی مرکزی هستند که بیشتری طیف مخاطب را دارند و باید با این تحولات همراه باشند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره کمک می‌کند که داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم و از دیگران بیاموزیم، گفت: قصه از ابزار کمک کننده و انتقال دهنده مسائل تربیتی قصه است و کتابداران در صف مقدم این مسیر هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین با اشاره به اینکه در این دوره از رقابت ۴۱ کتابدار از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان حضور دارند، گفت: در مرحله اول این جشنواره که فراخوان آن در آذرماه برگزار شد تمام کتابداران کتابخانه‌های عمومی و اعضا فایل‌های قصه‌گویی خود را در سایت بارگذاری کردند و از میان آن‌ها افرادی که امتیاز لازم را کسب کردند به این مرحله راه یافتند.

منوچهری ادامه داد: کتابداران منتخب طی امروز و فردا به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این دوره که در مراسم اختتامیه فردا (چهارشنبه ۲۴ بهمن) ساعت ۱۵ معرفی می‌شوند، به مرحله کشوری که در سال آینده در تهران برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

به گفته وی در این رقابت چهار نفر در بخش رقابی آزاد و دو نفر در بخش ویژه (گویش یا شاهنامه خوانی) برگزیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، براساس قرعه کشی کتابداران به قصه‌گویی پرداختند. این جشنواره توسط نرگس جعفری، ملکی چیذری و غلامعلی کیومرثی از داوران باتجربه در حوزه قصه‌گویی داوری خواهد شد.

این جشنواره ویژه استان‌های جنوبی با حضور کتابداران استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان و فارس به میزبانی شهر شیراز در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه در حال برگزاری است.


انتهای پیام

نظر شما