شناسهٔ خبر: 31122458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه طی ۵ سال به روایت آمار و رقم

71610

در گزارش کنفرانس امنیتی مونیخ برای سال ۲۰۱۹ با پرداختن به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه آمده که این رژیم طی پنج سال گذشته هرازچند گاهی به سوریه حمله کرده اما این حملات در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان کنفرانس امنیتی مونیخ در آستانه برگزاری نشست این کنفرانس که از روز جمعه شروع می‌شود، گزارشی را از سلسله حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مواضعی در خاک سوریه از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ارائه کردند که بر اساس آن این رژیم در این پنج سال گذشته ۲۱۸ بار مواضع مختلف در سوریه را هدف قرار داده است.

طبق این گزارش، حملات هوایی اسرائیل به سوریه در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و جنگنده‌های این رژیم در این سال شش بار مواضع سوریه را هدف قرار دادند. این حملات در سال ۲۰۱۵ به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به ۳۵ حمله هوایی رسید.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۶ و در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش یافت، طوری که مجموع این حملات به ۳۳ حمله رسید.

این روند نزولی در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشت و در این سال حملات هوایی اسرائیل به مواضع مختلف در سوریه به ۳۲ حمله کاهش یافت.

این درحالی است که حملات مذکور در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید و رژیم صهیونیستی ۱۱۲ مورد مناطق مختلف سوریه را هدف حملات خود قرار داد.

پدافند هوایی سوریه نیز موفق شد که با تعداد زیادی از این حملات مقابله کند. این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ نیز سری جدید حملات خود را شروع کرده و در ماه ژانویه حملاتی هوایی به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق داشت و شب گذشته مصادف با ۱۱ فوریه نیز حملات توپخانه‌ای به جنوب غرب سوریه انجام داد.

انتهای پیام

نظر شما