شناسهٔ خبر: 31121927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تندروها در راهپيمايی قم سران قوا را تخريب كردند

باوجود تبلیغات منفی دشمنان انقلاب، راهپیمایی جشن بزرگ انقلاب اسلامی ایران، امسال در روز ۲۲بهمن با وجود بارش شدید برف و باران از همان ساعات اولیه با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم ایران اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این بزرگداشت تمام مسئولان از جمله روسای سه قوه، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، احزاب و فعالان سیاسی به همراه مردم در این راهپیمایی حضور یافته و این روز بزرگ را جشن گرفتند. البته هر سال شاهد شعارهای تفرقه‌افکنانه و پلاکاردهایی با مضامین توهین‌آمیز توسط عده‌ای تندرو علیه مسئولان مشاهده می‌شد، اما جای امید است که در راهپیمایی روز گذشته این چنین رفتارها کمتر مشاهده شود. یکی از شهرهایی که شاهد رفتارهای ساختارشکنانه برخی در آن بوده‌ایم شهر قم است.

 

با توجه به اینکه شهر قم خاستگاه انقلاب است سوالی مطرح می‌شود که چرا باید چنین اتفاقاتی در قم شکل گیرد. متاسفانه عده‌ای با نادیده گرفتن توصیه بزرگان دست به تسویه‌حساب با مسئولان زدند. از جمله شعارهای تفرقه‌افکنانه این جماعت که به صورت دست‌نوشته مشاهده می‌شد این بود که با کنایه به تکیه کلام رئیس جمهور «علی برکت‌ا...» نوشته شده بود: «مردم در مسیر انقلابند، ماشاءالله آقایان به فکر بخور بخورند، علی برکت ا...»؛ همچنین در یک دست نوشته دیگر با کنایه به رئیس مجلس و لغو سخنرانی او در شهر کرج نوشته شده بود: «کرجی‌ها شاخ شکستند دهان فتنه بستند». برخی دیگر از دست‌نوشته‌ها که حاوی شعارهای کنایه‌آمیز و توهین‌آمیز بود عبارتند از «این منطق رئیسه گرونی که مهم نیست»، «FATF، پالرمو خیانتی دیگر است»، «ای آنکه تو عامل گرانی تا عید خدا کند که نمانی»، «ملت ما نجیب است وزیر به فکر جیب است»، «ملت شده بدنام، گور پدر برجام» و «کی گفته برجام بده گوشت کیلویی یکصده».

 

با توجه به اینکه کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد و مسئولان نظام در حال تلاش برای حل معضلات هستند، اما همچنان برخی بر مشکلات کشور می‌افزایند و اجازه نمی‌دهند که مسئولان کشور به کار خود برسند و دائما در حال ایجاد تشنج میان مردم هستند. لازم به ذکر است در برخی از شهرهای دیگر از جمله «اهواز و مشهد» طوماری در راستای مخالفت با FATF به امضا رسید. دلواپسان بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت کشور دائما در حال ایجاد هجمه و مخالفت با سیاست‌ها هستند و اجازه نمی‌دهند تا مسائل بدون هجمه دنبال شود. نکته قابل توجه در این دست نوشته‌های خاص و توهین‌آمیز این بود که در چند پلاکارد به صورت یک اندازه و با یک فونت خاص نوشته شده بود که نشان از برنامه‌ریزی این عده اندک داشت. با وجود سنگ‌اندازی این عده قلیل و سر دادن شعارهای تفرقه‌افکنانه، همچنان قاطبه مردم شعارهای ملی و در راستای وحدت را سر داده و چهل سالگی انقلابشان را جشن گرفتند. در همین راستا «آرمان» گفت‌وگویی با حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی داشته که متن آن را می‌خوانید.

 

گلستان انقلاب به خارها توجهی نمی‌کند

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه راهپیمایی روز گذشته ملت ایران یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ها طی ۴۰سال گذشته بود، اظهار داشت: این راهپیمایی عظمت و حماسه یک مانور بزرگ سیاسی در راستای ایستادگی و مقاومت در مقابل آمریکا را داشت؛ شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیستم» از مهمترین شعارها در این راهپیمایی بود.

 

حسین کنعانی‌مقدم همچنین با اشاره به برخی از شعارهای تفرقه‌افکنانه در راهپیمایی روز گذشته شهر قم تصریح کرد: ممکن است در برخی از نقاط کشور شعارهای انحرافی سر داده شده باشد، اما باید به این موضوع توجه کرد که گلستان انقلاب اسلامی به چنین خارهایی توجهی نمی‌کند؛ چرا که انحراف برخی از این تندروها انحراف‌های عقیدتی، برخی دیگر سیاسی و برخی دیگر هم از نوع انحرافات خط مشی‌های سیاسی است که در مقابله با توصیه‌های مقام معظم رهبری و مبانی اخلاقی، شرعی و حتی قانونی کشور مغایرت پیدا می‌کند. او با بیان اینکه افرادی که شعارهای تفرقه‌افکنانه سر داده‌اند به نظر از نفوذی‌ها هستند، افزود: این افراد تنها به دنبال ایجاد اختلاف و چالش‌های داخلی هستند؛ آنها نادان و جاهل بوده و بعید است که در کشور چنین جهل و نادانی وجود داشته باشد.

 

عضو جبهه ایستادگی ابراز داشت: به نظر می‌رسد که عظمت راهپیمایی آنقدر بزرگ بود که اگر صدها اتفاق دیگر از این دست رخ دهد، هیچ از عظمت آن نمی‌کاهد.

 

علت هجمه‌ها به علی لاریجانی

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که چرا در شهر قم شاهد مخالفت و هجمه علیه آقای لاریجانی هستیم، به «آرمان»گفت: علی لاریجانی علاوه بر ریاست قوه مقننه، نمایندگی مردم قم را در مجلس برعهده دارد. شاید این موضوع به رقابت‌های سیاسی در قم برای مجلس آینده بازگردد و این رقابت‌ها از اکنون خود را در این شعارها نشان می‌دهد. این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به لغو سخنرانی علی‌لاریجانی در کرج در این روز ادامه داد: متاسفانه مدت‌هاست که شاهد بداخلاقی‌های سیاسی هستیم.

 

جریان اصولگرا هم نسبت به این موضوع اعتراض داشت، چرا که ما معتقدیم یک قانون در کشور حاکم نیست و اگر قانون‌گذار و رئیس قوه مقننه نتواند آزادانه در جامعه‌ای حضور یابد و سخنرانی کند. بنابراین دیگر نمی‌توان بر این قوانینی که وضع می‌شود اعتماد کرد. او در پایان گفت: به نظر می‌آید که نوک پیکان این هجمه‌ها تنها آقای لاریجانی را هدف نگرفته است بلکه هدف برخی از تندروها در جهت تضعیف مجلس و قانون‌گذاری است.

 

نظر شما