شناسهٔ خبر: 31121478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موضع قاطعانه وزیر کشور ترکیه در مورد اوجالان

R7650/P/S8,90,1414/CT10

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: برخی‌ها می‌خواهند قبل از انتخابات٬ هر طور شده عبدالله اوجلان را از زندان خارج کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونیNtv ٬ با نزدیک شدن به سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک٬ تحرکات نهادهای اقماری وابسته به پ.ک.ک برای انجام راهپیمایی در ترکیه و اروپا٬ بیشتر شده است.

در هیمن راستا٬ گروهی از نمایندگان کُرد وابسته به پ.ک.ک در مجلس ملی ترکیه خواستار آن شدند که در استانبول٬ آنکارا و چند شهر دیگر به آنان مجوز راهپیمایی داده شود، اما سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: قاطعانه می‌گویم٬ نامرد هستم اگر اجازه دهم راهپیمایی کنید.

سویلو دیروز هم در جمع هواداران حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: دیروز گفتم٬ حالا هم تکرار می‌کنم٬ نامرد هستم اگر اجازه دهم قدمی برای راهپیمایی بردارند. عبدالله اوجالان رهبر یک گروه تروریستی است و باید در زندان بماند. برخی‌ها می‌خواهند٬ قبل از انتخابات٬ هر جوری شده او را از زندان بیرون بیاورند، اما چنین چیزی ممکن نیست.

وی گفت: در مساله عملیات شاخه زیتون و ورود به عفرین٬ به مواضع آمریکا٬ اروپا و دیگران اهمیت ندادیم و کارخودمان را کردیم. چرا که ملت٬ از ما چنین درخواستی داشت. حالا هم فقط گوش به فرمان ملت هستیم.

وزیر کشور ترکیه در ادامه افزود: مبارزه با ترور در استان‌های شرق و جنوب شرقی٬ فقط محدود به از بین بردن تروریست‌ها نیست. بلکه لازم است تمام مواردی را که به عنوان خلا از سوی تروریست‌ها مورد سوءاستفاده تبلیغاتی قرار می‌گیرد٬ برطرف کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما