شناسهٔ خبر: 31121213 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات حمله انتحاری به اتوبوس پرسنل سپاه در جاده خاش-زاهدان + عکس و فیلم واکنش آموزش و پرورش به حبس دانش‌آموز اتیسمی در اتاق مدیر مدرسه/ والدین سایر دانش‌آموزان از حضورش گلایه داشتند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به ادعای پدر دانش‌آموز اتیسمی مبنی بر حبس فرزندش در اتاق مدیر مدرسه واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا فولادوند (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به ادعای پدر دانش‌آموز اتیسمی مبنی بر حبس فرزندش در اتاق مدیر مدرسه گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، آن دانش‌آموزی که بیماری اتیسم داشته، نزد مدیر و مشاور و در اتاق آنها بوده است.

وی ادامه داد: طبق گزارشی که به دست ما رسیده است، اولیا دیگر دانش‌آموزان از وضعیت دانش‌آموز مبتلا به اتیسم اعلام نارضایتی کرده‌اند، زیرا دانش‌آموزی که اتیسم دارد، نباید در مدرسه عادی درس بخواند. قبلا به والدین این دانش‌آموز اعلام شده بود که باید فرزندشان را به مدرسه استثنایی ببرند، اما متاسفانه توجه نکردند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در حال بررسی این مساله هستیم. به محض اینکه متوجه این مساله شدم به کارگروه فوریت گفتم که مساله را بررسی کنند. این کارگروه از مشاوران و مسئولان مراکز مشاوره ما تشکیل شده است، از این رو فعلا نمی‌توان در این زمینه به قطعیت چیزی گفت تا بررسی‌ها تکمیل شود.

فولادوند در پاسخ به این سوال که پدر این دانش‌آموز همچنین مدعی شده، دانش‌آموزان دیگر نیز در این مدرسه مورد ضرب وشتم قرار گرفته‌اند، آیا این مساله بررسی شده‌است؟ گفت: موردی در این زمینه نداریم. ضمن اینکه طبق گزارش والدین دانش‌آموزان دیگر از حضور آن دانش‌آموزی که دچار اتیسم است، گلایه‌مند بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تنبیه بدنی خط قرمز ما است، گفت: تنبیه، تحقیر و توهین به دانش‌آموزان جرم است و ما نسبت به آن حساسیت داریم و خط قرمزمان است و اگر گزارشی در این زمینه باشد، به طور ویژه دستور رسیدگی آن را می‌دهیم تا با متخلف برخورد شود.به هر حال کسی نه حق تنبیه کردن را دارد نه توهین. ما خومان مدعی هستیم و هرجا چنین اتفاقی بیفتاد، سریع بررسی می‌کنیم.

نظر شما