شناسهٔ خبر: 31121212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مشاور کنگره آمریکا: توافق موقت امنیت مرزی حاوی هیچ پولی برای دیوار مرزی نیست

مشاور کنگره آمریکا در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره احتمال تعطیلی دوباره دولت در پی عدم موافقت کنگره با بودجه ساخت دیوار مرزی اعلام کرد توافق موقت امنیت مرزی حاوی هیچ پولی برای دیوار مرزی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور کنگره آمریکا در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال تعطیلی دوباره دولت در پی عدم موافقت کنگره با بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک اعلام کرد توافق موقت امنیت مرزی حاوی هیچ پولی برای دیوار مرزی نیست.

پیش تر ترامپ گفته بود اگر دولت این کشور هنگامی که مهلت لایحه موقت بودجه در روز جمعه منقضی می شود برای بار دوم تعطیل شود نمایندگان حزب دمکرات مقصر خواهند بود.

وی این اظهارات را در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید و در پاسخ به این سوال عنوان کرد که آیا دولت آمریکا در آستانه دومین تعطیلی در فصل زمستان قرار دارد یا خیر.

ترامپ گفت: «این بر عهده دمکرات هاست.»

نزدیک به یک چهارم بخش های دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دنبال بن بست بوجود آمده میان کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات در خصوص درخواست ترامپ برای بودجه ۵ میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی به مدت ۳۵ روز در تعطیلی به سر برد.

کنگره آمریکا در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند.

ترامپ بار ها تهدید کرد در صورت تامین نشدن بودجه دیوار مرزی مکزیک، حالت فوق العاده ملی اعلام خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما