شناسهٔ خبر: 31117975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایروان برپا شد

مسکو - ایرنا - همزمان با راهپیمایی مردم در شهرهای مختلف ایران در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنی نیز در ایروان پایتخت ارمنستان باحضور سفرا و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در ارمنستان، این مراسم در حالی با میزبانی سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان برگزار شد که میهمانان ویژه ای از جانب دولت ارمنستان همچون «زهراب مناتساکانیان» وزیر امور خارجه این کشور در آن شرکت کردند.
در آغاز این مراسم و بعد از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، سفیر ایران ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت که پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه امام راحل (ره) تحول بزرگی در نظام بین المللی ایجاد کرد.
به گفته سجادی، قدرت های جهانی از جمله آمریکا از همان ابتدا با ایجاد توطئه های مختلف از جمله تحمیل جنگ و تحریم تلاش کردند این انقلاب را به شکست بکشانند در حالی که در این راه ناکام ماندند.
سفیر کشورمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با احترام به قوانین بین المللی حسن نیت خود را به اثبات رسانده است، افزود: با وجود اذعان مکرر مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا با نقض تعهدات بین المللی خود با خروج غیر قانونی از برجام اقدام به اعمال تحریم های یک جانبه علیه کشورمان و تنبیه کشورهای پایبند به برجام و قطعنامه 2231 سازمان ملل کرده است.
سفیر ایران اولویت کشورمان را داشتن بهترین روابط منطقه ای و توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه دانست و افزود: همکاری منطقه ای و امنیت درون زا توسط کشورهای منطقه بهترین، کم هزینه ترین و پایدار ترین انتخاب برای رفاه و آرامش ملت های منطقه است و جمهوری ارمنستان از جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران برخوردار است.
سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به سفرهای متقابل مسوولان دو کشور، به افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان و توسعه سفر گردشگران اشاره و ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن منطقه اقتصادی مغری، ساخت خط سوم انتقال برق و دیگر طرح های مورد علاقه دو کشور شاهد توسعه روزافزون روابط در حوزه های گوناگون باشیم.
در ادامه این مراسم، زهراب مناتساکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت ایران، اظهار داشت که دو کشور میراث داران تمدن های باستانی و غنی منطقه هستند و اولویت اصلی آنها باید احترام عمیق و مراقبت از فرهنگ های یکدیگر باشد.
مناتساکانیان دوستی میان مردم ایران و ارمنستان را به ویژه در عصر کنونی، الگویی از گفت وگوی میان فرهنگی و همزیستی بین ادیان و تمدن های مختلف دانست.
وزیر امور خارجه ارمنستان افزود: ارمنستان گفت وگوی سطح بالای سیاسی بین مقام های دو کشور، همکاری های اقتصادی و تجاری، روابط فرهنگی و آموزشی، ارتباطات بین مردم و همکاری در بسیاری از زمینه های دیگر را با ایران توسعه یافته ادامه خواهد داد.
وی ابراز امیدواری کرد: ایران و ارمنستان به توسعه همکاری های متقابل و سودمند خود ادامه دهند.
علاوه بر وزیر امور خارجه ارمنستان تعدادی از وزرای کابینه نظیر وزیر دادگستری و قائم مقام وزیر انرژی ارمنستان و اسقف کلیسای اچمیادزین در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشتند.
اروپام ** 1346 **

نظر شما