شناسهٔ خبر: 31117513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در یادواره شهدای گنبدکاووس؛

اختری: بزرگترین دستاورد بین المللی انقلاب وحدت امت اسلامی است

ابنا / ایرنا

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: وحدت بین امت اسلامی بزرگترین دستاورد برون مرزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته دستاوردهای زیادی در عرصه داخلی و بین المللی داشته و وحدت بین امت اسلامی بزرگترین دستاورد برون مرزی آن محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین "محمدحسن اختری" شامگاه امروز یکشنبه 21 بهمن 1397 در یادواره شهدای فجر آفرین و 514 شهید والامقام شهرستان گنبدکاووس افزود: وحدت بین امت اسلامی دستور الهی، قرآن کریم، نبی مکرم اسلام و اهل بیت (ع) است که همواره برضرورت حفظ آن و پرهیز از اختلاف تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در 200 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علمای بزرگ شیعه و اهل سنت برخی کشورهای مسلمان تلاش زیادی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی کردند اما فقط در سخنرانی ها یا درج در کتاب ها خلاصه شده بود، اضافه کرد: امام راحل با نهضت خود، وحدت را بین مذاهب اسلامی و ادیان الهی عملیاتی کرد.

اختری گفت: راه اندازی مجمع جهانی تقریب مذاهب و برگزاری سالانه کنفرانس وحدت اسلامی با حضور بزرگان شیعه و اهل سنت و دیگر ادیان الهی و نیز صدور فتوا برای اقامه نماز جماعت به امامت علمای اهل سنت از مهمترین اقدامات عملی امام راحل و جانشین خلف ایشان برای ایجاد وحدت و تقویت آن بین امت اسلامی بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به امت اسلامی هویت داد، تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای مسلمان و برخی کشورهای مسیحی نیز به دنبال حکومت اسلامی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تلاش های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس برای ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت، گفت: تشکیل گروهک های تکفیری دربرخی کشورهای مسلمان منطقه با هدف ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی و جلوگیری از گسترش اندیشه انقلاب اسلامی بوده است.

اختری تصریح کرد: دشمنان در مساله فلسطین برای نابودی این کشور مسلمان توطئه کردند ولی انقلاب اسلامی این توطئه را خنثی کرد که از دیگر دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: چند روز پس از پیروزی انقلاب، پرچم اسرائیل از سفارت این کشور در ایران پایین کشیده و به جای آن پرچم فلسطین برافراشته شد.

وی افزود: امام راحل با حمایت از حزب الله لبنان و محور مقاومت آن سبب شد تا امروز اسرائیل جرات حمله به حزب الله را نداشته باشد و این از برکات انقلاب اسلامی است.

اختری، مبارزه با استکبار جهانی را از دیگر دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: امروز مبارزات ضد استکباری در بیشتر کشورهای جهان علیه امپریالیسم آمریکا ایجاد شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین تصریح کرد: انقلاب اسلامی درحوزه داخلی نیز دستاوردهای بی شماری داشته که نباید مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی، سبب نادیده گرفتن آن ها شود.

وی گفت: امروز بزرگی و عظمت انقلاب اسلامی و دستاوردهای داخلی و بین المللی آن حاصل وحدت و یکپارچگی، خون شهیدان و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است که همه باید با جان و دل از آن پاسداری نماییم.

اختری همچنین با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهیدان آن و نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، برلزوم ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درجامعه با پیروی از سیره آن بزرگان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: امروز به واسطه راه اندازی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، 144 کشور و دو هزار موسسه و جمعیت های دینی جهان با جمهوری اسلامی ارتباط دارند.

در این مراسم که در مسجد قائمیه شهر گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه و برخی مسئولان و نیز گروه های مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

در پایام این مراسم معنوی، شرکت کنندگان با حضور در میدان انقلاب شهر گنبدکاووس بانگ الله اکبر سردادند و آیین نورافشانی به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب، برگزار شد.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

...............
پایان پیام/ 268

برچسب‌ها:

نظر شما