شناسهٔ خبر: 31115926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

هشدار قبایل المهره یمن درباره جوخه‌های ترور امارات

قبایل استان المهره یمن با تحرکات نظامی اماراتی در این استان مخالفت کرده و درباره انتقال جوخه هایی مرگ از عدن به المهره هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، علی سالم الحریزی سرپرست سابق استان المهره یمن درباره اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی در این استان گفت: اتفاقات کنونی المهره چیزی جز اشغال این استان از سوی اشغالگران سعودی و اماراتی نیست.

وی که رهبری اعتراضات مردم المهره علیه نیروهای اشغالگر خارجی را برعهده دارد، افزود: تشکیل شبه نظامیان از سوی شورای انتقالی در چند روز گذشته انجام شد و این شورا گامی را برای تحویل استان المهره از عربستان به امارات برداشت.

الحریزی از دخالت امارات ابراز تعجب کرد که گفته بود با توافق و تفاهم با نیروهای سعودی در المهره به این استان بازگشته است.

وی تاکید کرد: مردم المهره دست روی دست نخواهند گذاشت و تنها نظاره گر نخواهند بود.

الحریزی گفت: عربستان شبه نظامیانی را به نام مرزبان تشکیل داده است. این کشور همچنین نیروی گارد ساحلی 300 نفر تشکیل داده است و ریاض اکنون در تلاش برای نسخه برداری از اتفاقات استان عدن و اجرایی کردن آن در المهره است.

وی افزود: عربستان و امارات در تلاش برای انتقال دادن جوخه های مرگ از عدن به المهره هستند.

اعتراضات مردم «المهره» به حضور اشغالگران سعودی؛ هلاکت سرکرده ارشد مزدوران

واکنش انصارالله به اقدامات تجاوزکارانه نظامیان سعودی در استان اشغالی المهره یمن

افشای طمع ورزی های عربستان در المهره یمن / بیانیه سازمان های جهانی علیه امارات

الحریزی تصریح کرد: برادران در شورای انتقالی با درایت رفتار کنند و در دام این نقشه ها نیفتند. اتفاقات سال های 1969 تا 1994 میلادی برای ما کافی است.

وی گفت: شبه نظامیان وابسته به امارات موسوم به "کمربند امنیتی" در عدن و اتفاق های این استان و رویدادهای استان های شبوه و حضرموت برای فهمیدن علل نگرانی مردم استان المهره کفایت می کند.

صدها نفر از شبه نظامیان موسوم به "نیروهای نخبه المهره" یکشنبه با ده ها دستگاه خودروی نظامی وارد شهر الغیضه در مرکز استان المهره شدند و در پادگان گارد ساحلی بخش حوف در شرق این استان به عنوان مقر خود مستقر شدند.

همزمان شماری از شیوخ و سرشناسان بخش حوف در استان المهره نیز بر مخالفت خود با هرگونه استقرار نظامی یا ایجاد پست های نظامی مخالفت کردند.

آنها در بیانیه خود بر "اکتفا کردن به افسران و سربازان محلی برای ایفای نقش خود در این استان و حمایت از نهادهای امنیتی محلی و حفظ امنیت این استان " تاکید کردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما