شناسهٔ خبر: 31114577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حاشیه‌ای بر یک روز تاریخی

همه چیز از یک «الله اکبر» آغاز شد/ چرا 22 بهمن امسال فرق می‌کرد؟

همه چیز از چهلمین «الله اکبر» ساعت 9 شب 22 بهمن آغاز شد جایی صدای فریاد مردم یک محله در جنوب شهر تهران آن هم بعد از 4‌دهه امید را در قلب یک ملت زنده کرد؛ اما تیر خلاص امروز و با حضور همان مردم زیر باران زیبای تهران شلیک شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس تهران؛ محمد حسینی: دیشب نه ما خواب داشتیم و نه دشمن. ما که دیشب در صحن و سرای حضرت عبدالعظیم(ع) و محله و کوچه پس کوچه‌های شهرری بانگ الله اکبر را با قدرت به شکرانه این انقلاب طنین‌انداز کردیم تا صبح روز 22 بهمن بی‌قرار بودیم و دشمن هم هراسان و برهم ریخته از بالندگی انقلاب در قله چهلم کابوس دیگری را تجربه کرد و ناامید از وعده و وعیدهای تکراریش چشم روی هم نگذاشت. ما چهل سال ایستادیم و دشمنان چهل سال خواب و رویا دیدند.

 ۲۲ بهمن ۵۷ را همه یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران می‌دانند اما آن روزها نیزکمتر کسی باور داشت این روز مثل برگ زرینی در تاریخ باقی مانده و یک بزرگ مبارز در 76 سالگی بتواند با اتکا به خداوند و مردم قلب‌ها را تسخیر کند و امام و رهبر این نظام اسلامی شود و آرزو داشتند این انقلاب به ایستگاه چهلم در ۲۲ بهمن ۹۷ برسد.

دیشب ساعت 21 مثل هر سال از بالکن طبقه پنجم آپارتمان به سمت جنوب شهر نگاه می‌کردم سکوت عجیبی حاکم شده بود، می‌خواستم داد بزنم که سکوت را نه فریاد من بلکه صدای صوت آتش بازی جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب شکست، صدای «الله اکبر» یک محله در جنوب شهر تهران آن هم بعد از 4‌دهه امید را در قلبم زنده کرد. 

یادم می‌آید در کتاب‌های درسی دوران ابتدایی می‌خواندیم «آن مرد در باران آمد» و امروز باید در کتاب‌های درسی و تاریخ دنیا باید نوشت این ملت قهرمان و غیور با همه مشکلات در هوای سرد و بارانی آمدند تا الگویی برای نسل‌های بعدی باشند.

صبح ۲۲ بهمن با ترنم بارانی زیباتر از همیشه آغاز شد و مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهرری مثل گذشته زودتر از اینکه عقربه‌های ساعت به ده برسد جلوتر از زمان ومکان آماده خلق حماسه‌ای دیگر در قبله تهران بودند.
 

 

پیر و جوان، زن و مرد، همه آمده بودند از کودک در کالسکه تا آغوش پدران و مادران گرفته تا حضور پرشور نسل سوم و چهارم انقلاب که اصلا آن روز حضور نداشتند، جانبازان و معلولان عزیز روی ویلچر و حتی کسانی که شاید ظاهر آن‌ها انقلابی و مذهبی و مطابق با ارزش‌های دینی ما نبود ولی به عشق کشور با در دست گرفتن پرچم خوش رنگ ایران پا در صحنه گذاشته بودند.

در راه رسیدن به کانون فرهنگی تربیتی سمیه محل آغاز راه‌پیمایی پیرزنی را با قدی خمیده و عصا به دست دیدم که سر کوچه انگار منتظر کسی بود، وقتی بهش نزدیک شدم با صدایی آهسته در میان سرودهای انقلابی در حال پخش گفت «پسرم پس کی شروع میشه، من که توانایی راه رفتن ندارم خیلی وقته اینجا منتظر هستم تا وقتی مردم از این جا رد می‌شوند منم به اندازه خودم با چند تا شعار در ۲۲ بهمن سهم داشته باشم چون همه ما مدیون امام و شهیدان هستیم».

جلوی کانون جمعیت موج می‌زند و کم‌کم به ساعت ده نزدیک می‌شویم و سر و کله مسؤولان شهر هم پیدا می‌شود و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری هم به عنوان سخنران مراسم شهرری از ابتدا آمده بود تا در کنار مردم راه‌پیمایی کند.

انقلاب مردمی دائمی است

هدایت‌الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در میان جمعیت در گفت‌وگو با ما معتقد است انقلابی که پایه و حامیان آن مردم باشند دائمی است و مردم آن چنان در شکل گیری و ارکان آن تأثیر داشتند که حتما این انقلاب مردمی پابرجا و مستدام خواهد بود و به صاحب اصلی آن تحویل داده خواهد شد؛ امام و رهبری همواره درمورد رأی و حضور و نقش مردم تأکیدات و توصیه‌های فراوانی داشته‌اند که جا دارد نقص‌ها و ضعف‌های موجود کشور با پررنگ‌تر کردن حضور مردم در موضوعات با تدبیر و عقلانیت در حل آن‌ها تلاش کنیم؛ مردم باید بدانند این انقلاب متعلق به خودشان است که باید حمایت، حفظ و حراست کنند و همه باید بدانیم تضعیف آرمان‌های انقلاب و نظام موجب فرصت‌طلبی دشمن می‌شود.

سعدی عباس‌پور ۷۵ ساله با عصایی که در دست دارد برایمان گفت"گوش مسؤولان برسانید نگذارید خون شهیدان پایمال شود". این پیرمرد استوار ادامه داد: من برای مملکت آمده‌ام و هیچ مشکلی هم ما نداریم، یک لقمه نان داشته باشم بخورم برایم بس است و وقتی مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌گویم تا آخر عمر پای همه چیز می‌ایستم.
 

 

جانباز عزیز قطع نخاعی کشورمان به همراه خانواده و فرزندان در این حماسه با هرحالی بود شرکت کرده و وقتی می‌خواهم با او صحبت کنم قبول نمی‌کند و می‌گوید ما برای مصاحبه و عکس نیامدیم و بگذارید گمنام فقط با حسرت و آرزوی شهادت که نصیبمان نشد بمانیم. همه حرف‌ها را رهبر عزیزم بیان می‌کنند که ما به عشق این فرزند حضرت زهرا(س) در صحنه‌ایم.

فرانسه از انقلاب ما الگو گرفت

حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با شهدا و نثار خون‌هایی که با اعتقاد راسخ تقدیم نظام و انقلاب شده، دیدن چهل سالگی انقلاب در بهمن ۹۷ را چیز خیلی عجیب و زیادی نمی‌داند و می‌افزاید: مردم به حرف امام گوش دادند و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب راهی جبهه و جنگ کردند و ما در هیچ کجای دنیا نمونه چنین مردم وفاداری نداریم و مسؤولان هم امروز باید به حرف مقام معظم رهبری گوش فرا دهند و با انجام درست به وظایف خود ضمن ادای حق این مردم وفادار تودهنی بزرگی به دشمن بزنند.

وی با بیان اینکه این انقلاب نه تنها در ایران در کشورهای هم‌جوار هم پایدار است، می افزاید: روزی که انقلاب شکل گرفت ۱۷ سال بیشتر نداشتم و تصور چنین روزی را شاید نداشتم ولی از خواب غفلت بیدار شدیم چهل سالگی نظام قدرتمند ایران را با گوشت، پوست و خون خود لمس کردیم و به جایی رسیده‌ایم که کشور فرانسه از انقلاب ما الگو می‌گیرند.

هر چه به میدان اصلی شهرری نزدیک می‌شویم به سیل جمعیت افزوده می‌شود که کوبنده‌تر شعارهای «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، خامنه‌ای رهبر» را سر می‌دادند.

تصاویر شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم نیز در مسیر راه‌پیمایی به خوبی نظاره‌گر ماست و پرچم‌های ایران بیش از هر چیزی در فضای شهر جلوه می‌کند. حضور دانش‌آموزان با در دست داشتن پرچم‌های کوچک و شعارهای انقلابی قوت قلبی برای آینده کشور است. فاطمه شهسواری با اینکه ۱۵ سال بیشتر ندارد و انقلاب را ندیده برای حمایت از ایران و رهبری در ادامه مسیر حرکت خانواده و شهدا حضور پیدا کرده است و امیر مهدی ۱۲ ساله هم حاضر نیست نام ایران را با چیز دیگری عوض کند و با دوستان هم و سن و سالش برای اینکه سرنوشت کودکان در کشورهای دیگر را از تلویزیون دیده است به پاس این آزادی و امنیت یکصدا شعار «مرگ بر آل سعود» سر دادند.
 

 

ایران ام القرای دنیا می‌شود

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری قبل از آغاز مراسم سخنرانی در میدان شهرری با بیان اینکه ما به چنین روزی باور و یقین داشتیم و دشمن خیال باطل می‌کرد ما امروز را نمی‌بینیم، ابراز داشت: دشمن در طول ۴۰ سال علیه ملت ما از هر نقشه و توطئه‌ای استفاده کرد و با اعتراف صریح خود بر برگزار نشدن جشن انقلاب یا عدم حضور مردم حساسیت ملت غیرتمند ما را بیش از پیش برانگیخت و به کوری چشم دشمنان با همه مشکلات تمام مردم با هر شرایطی توانستند آمده‌اند.

وی با بیان اینکه در روز پیروزی انقلاب ۲۴ سال سن داشتم و پیش‌بینی این روز را نداشتیم ولی می‌دانستیم راه امام حق است  و به نتیجه می‌رسد، اضافه کرد: مردم بارها نشان دادند تحت تأثیر هیچ چیزی نیستند و علی‌رغم هر سختی و فشار در صحنه‌اند و دولت هم باید قدر این مردم و وحدت را بداند و حیف است در خدمت به آن‌ها کوتاهی کند و دشمن هم بداند با این اتحاد شاهد سقوط آمریکا خواهیم بود و ایران ام القرای دنیا می‌شود.

منتظر ۴۰۰ سالگی انقلاب هستیم

محسن علیجانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی که اهل ری است در نزدیکی میدان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه ما منتظر ۴۰۰ سالگی این انقلاب هستیم، می‌گوید: این انقلاب برآمده از فرهنگ و خواست ملت ایران است پس تا زمانی که ایران و مردم وجود دارد این انقلاب با قدرت خواهد ماند حتی اگر مسؤولان در انجام وظیفه و تعهد خود کوتاهی کنند، این مردم از آرمان و باور خود دست برنمی‌دارند.

مردمی با درایت بالا

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ از نزدیک شاهد هماهنگی‌های لازم برای فراهم شدن بستر و سخت‌افزارهای لازم برای برگزاری یک راه‌پیمایی گسترده و خوب بود که در این میان به ما گفت: این نهضت ریشه در وجود مردم دارد و تا رسیدن به صاحب اصلی آن ادامه خواهد داشت. مردم با تمام مشکلات نشان دادند درایت بالا دارند و همه ما مسؤولان باید در هرجایی که هستیم ارزش این سرمایه ملی را بدانیم و با اعتمادی که آن‌ها به نظام و حاکمیت دارند هرچه بهتر به این مردم خدمت کنیم. دشمن هم امروز بیش از گذشته وضعیت خود را با این حضور میلیونی ملت متوجه شد.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در کنار شهردار منطقه اعتقاد دارد تا این مردم آماده و با بصیرت هستند این انقلاب ماندگار است و در انقلاب ۵۷ که ۲۲ سال بیشتر نداشتیم بیشتر فکر تثبیت انقلاب بودیم و امروز هم باید تلاش کنیم این مردم و انقلاب کنار هم بمانند و با فرصت ندادن به دشمن کشور، منافع ملی، مردم و دین خود را محافظت کنیم.

فریدون تیموری ۶۲ ساله هر سال با آرزوی نابودی آمریکا و اسرائیل و اطاعت امر رهبری در این راه‌پیمایی با خانواده شرکت می‌کند و می‌گوید هر بلایی سرمان بیاید برای دفاع از رهبر و کشور می‌آییم.

کبری امیر ارسلانی با ۸۸ سال سن در زیر باران گوشه‌ای نشسته و چتر و عصا به دست به صحبت‌های پورمحمدی گوش می‌دهد و به ما در یک جمله گفت: من عاشق و مقلد خامنه‌ای هستم و این مشکلات ربطی به اسلام و رهبر ندارد و با عشق و عمل به وظیفه در این راه‌پیمایی شرکت کردم و تمام ۷ فرزندم با خانواده‌هایشان هرسال شرکت می‌کنند.
 

 

نم‌نم باران ادامه داشت و ۲۲ بهمن ۹۷ هم زیر بارش رحمت تمام شد و کاش چشمان مسؤولان در این رحمت الهی شسته شود و ببینند مردم با همه مشکلاتی که وارد زندگی روزمره آن‌ها شده باردیگر پای عهد و پیمان خود برای دفاع از اسلام، کشور و رهبر ایستادند و حالا نوبت آن‌ها است که با آغاز دهه پنجم انقلاب برای خدمت به این ملت رشید از هیچ کوششی دریغ نکنند. 22 بهمن امسال فرق می‌کرد، چون یک دنیا نمی‌خواستند آن را ببینند...

انتهای خبر/۶۷۰۵۲/گ2/الف40/

برچسب‌ها:

نظر شما