شناسهٔ خبر: 31113023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| علیرضا منصوریان: الکویت چیزی کمتر از تیم‌های قطری و اماراتی ندارد/ از لحاظ تاکتیکی و روحی به شرایط آرمانی رسیده‌ایم

R1402/P/S3,27/CT11 / R1402/P1435/S3,27/CT11 / R41346/P1435/S6,51/CT11

علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی به نقطه مطلوب‌مان رسیده‌اند و از لحاظ تاکتیکی حریف‌مان را کاملاً می‌شناسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران مقابل الکویت کویت در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: امیدوارم تا زمانی که نماینده کویت در شهر زیبا و تاریخی اصفهان هستند، نهایت لذت را ببرند و میزبان خوبی باشیم. بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی به نقطه مطلوب‌مان رسیده‌اند. از لحاظ تاکتیکی حریف‌مان را کاملاً می‌شناسیم.

وی در ادامه افزود: ما بازی‌های الکویت را به خوبی آنالیز کردیم و می‌دانیم بازی بسیار سختی پیش رو داریم. ما 10 مسابقه اخیر الکویت را دیده‌ایم و می‌دانیم این تیم در صدر جدول لیگ کویت قرار دارد و حدود یک سال است که شکست نخورده است. ما هم نماینده ایران هستیم. از هواداران فوتبال، مردم اصفهان و هر کسی که در چهار گوشه این کشور تعصب خاصی به پرچم کشورمان دارند، می‌خواهم از ما حمایت کنند. فردا پرچم کشورمان روی سینه ما نقش می‌بندد. هواداران فوتبال اصفهان نشان داده‌اند در روزهای سخت، یاور تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه تیمش به بازی فردا با دو بازی نگاه می‌کند، تصریح کرد: این مسابقه، بازی اول ما در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و در اصفهان است. ما باید از این امتیاز استفاده کنیم و به دور بعد راه یابیم. کار خیلی سختی پیش رو داریم. دیگر اینکه ما نگاه ویژه‌ای به لیگ قهرمانان آسیا داریم و این مسابقات برای ما در یک ضلع و رقابت‌های لیگ برتر در ضلع دیگر قرار دارد.

منصوریان با بیان اینکه یکی از بهترین تیم‌های آنالیز را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: پیش از بازی با نساجی، تیم آنالیز ما به دو قسمت تقسیم شدند. یک گروه به آنالیز تیم الوحدات و گروه دیگر به آنالیز تیم الکویت پرداختند. چون نمی‌دانستیم چه تیمی برنده مسابقه دو تیم خواهد شد. تیمی که شکست 2 بر صفر را با برتری 3 بر 2 عوض می‌کند، قطعاً تیم قابل احترامی است. اینکه زیر پرچم ایران لبخند را به لب هواداران فوتبال ایران بیاوریم، زحمت زیادی می‌خواهد.

وی با اشاره به دو اتفاق ناخواسته فوتبالی که برای ذوب‌آهن رخ داد، گفت: ابتدای فصل رحیم زهیوی را از دست دادیم و مجبور شدیم بازیکن جدیدی بخریم که همه قسمت‌ها را پوشش دهد. از خلعتبری تشکر می‌کنم که تیم صدر جدولی را رها کرد و با عشق به ذوب‌آهن آمد. ما بازیکنی در این اندازه به تیم آوردیم که جریان تیم را تغییر دهد. نقش جایگزین خلعتبری نقشی بسیار سخت و مهم خواهد بود.

سرمربی تیم ذوب‌آهن با ابراز امیدواری برای اینکه تیمش بتواند جای خلعتبری را پُر کند، تصریح کرد: این مسابقه، آزمایش بزرگی برای بازیکنان‌مان خواهد بود تا از فضایی که در غیاب خلعتبری به وجود می‌آید، استفاده کنند. ما از لحاظ تاکتیکی، روحی و روانی، به شرایط آرمانی رسیده‌ایم.

منصوریان با اشاره به مهمان‌نوازی مردم ایران گفت: یک ویژگی مشترک میان مردم کشورمان، مهمان‌نوازی است. اصفهان هم پایگاه گردشگری ایران است و مردم این استان به مهمان‌نوازی عادت دارند. همه چیز در باشگاه ذوب‌آهن هم روی اصول است. این باشگاه از نگاه یک سایت به عنوان یکی از بهترین باشگاه‌های کشور انتخاب شد. زمانی که در تهران بودم، شرایط ساختاری و مدیریتی ذوب‌آهن را می‌دیدم و تیم‌های اصفهانی از نظر حوزه مدیریت و لجستیکی، فوق‌العاده قوی هستند.

« تیم الکویت هم در بهترین زمان و روزهای خیلی قشنگ اصفهان می‌آید.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: نمی‌دانم آنها می‌دانستند که زاینده رود تاکنون آب نداشته یا خیر، اما به رودخانه پُرآب و هوای خیلی خوب رسیدند. این هم مزید بر علت شد تا میزبان خوبی باشیم. فارغ از همه مسائل، فوتبال باعث دوستی می‌شود و باید بازی جوانمردانه را در دستور کار داشته باشیم. همیشه باید زیر پرچمی باشیم که قبل از شروع بازی وارد زمین می‌شود (پرچم بازی جوانمردانه).

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به خبرنگاری که درباره بازی بعدی ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا سوال پرسید، خاطرنشان کرد: الکویت چیزی کمتر از تیم‌های قطری و اماراتی ندارد. از اطمینان شما بابت پیروزی مقابل الکویت تشکر می‌کنم. امیدوارم این اطمینان سبب اعمال فشار به تیم ما نشود. همانند اتفاقی که در جام ملت‌های آسیا رخ داد و به بازیکنان تیم ملی گفتیم اگر قهرمان نشوید، شما را لای منگنه می‌گذاریم. همین باعث شد بازی با ژاپن را از دست بدهیم و شکست خوردیم. ما با تمام احترام به رقبا نگاه می‌کنیم و در صورت پیروزی در دیدار فردا، باید به بازی مقابل الغرافه فکر کنیم. تیم ما دو 90 دقیقه پیش رو دارد و اگر با عنایت خدا و اراده اعضای تیم بتوانیم الکویت را شکست دهیم، پس از آن درباره الغرافه صحبت می‌کنیم.

منصوریان با ابراز رضایت از فضای رسانه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به رایگان بودن تماشای بازی فردا، هواداران خوب‌مان وقت بگذارند و از تیم شهرشان و نماینده کشورشان حمایت کنند. مردم ما نسبت به پرچم کشورشان حساس هستند. تا امروز خوش‌شانس نبودیم که ورزشگاه‌مان را پرجمعیت ببینیم. متأسفانه هواداران تیم‌های رقیب تاکنون تماشاگران بیشتری در فولادشهر نسبت به ما داشته‌اند و ما معمولاً در این بازی‌ها مهمان بوده‌ایم. امیدوارم هواداران اصفهانی بیایند و از ذوب‌آهن حمایت کنند. ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم. از مدیرعامل باشگاه و کارخانه و نیز اعضای هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام/

نظر شما