شناسهٔ خبر: 31112817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اذعان «آسوشیتدپرس» به حضور گسترده ایرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با اذعان به حضور گسترده ایرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن امسال، نوشت که چندصدهزار نفر در تهران و دیگر شهرها چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، موج بازتاب حضور گسترده مردم ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی، به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» رسید.

آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «ایرانی‌ها سالگرد پیروزی انقلاب 1979 (1357) را گرامی داشتند» نوشت: «چندصد هزار نفر در تهران، دیگر شهرها و شهرستان‌های ایران به خیابان‌ها آمدند تا روزی که چهل سال پیش انقلاب اسلامی در این کشور به پیروزی رسید را گرامی بدارند».

این خبرگزاری آمریکایی با اذعان به حضور گسترده و پرشور ایرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن، نوشت که تهرانی‌ها نیز از ده‌ها منطقه مختلف این شهر در میدان آزادی جمع شدند و با تکان دادن پرچم‌های جمهوری اسلامی، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

آسوشیتدپرس درباره مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران نوشت: «خیابان انقلاب با بادکنک‌های بزرگ و بلندگوهایی که سرودها انقلابی و ملی پخش می‌کردند، تزئین شده است».

این خبرگزاری به سراغ مردم حاضر در صحنه راهپیمایی نیز رفته و از آنها مصاحبه گرفت. «حسین حسین‌پور» دانشجوی 27 ساله در رشته پزشکی که به همراه همسر و پسر 18 ماهه خود در این مراسم شرکت کرده بودند، به آسوشیتدپرس گفت: «می‌خواهم به پسرم یاد بدهم که از انقلاب دفاع کند. من آینده روشنی برای او و کشورم می بینم».

«محمود همت» شهروند تهرانی که مادر 68 ساله خود را با ویلچر به راهپیمایی آورده می‌گوید: «مادرم علی‌رغم بیماری که دارد، از من خواست که او را به راهپیمایی بیاورم». مادر محمود همت که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد، به آسوشیتدپرس گفت که اگر زمان تکرار شود بازهم از انقلاب حمایت می‌کند.

این خبرگزاری سپس به نمایش اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران اشاره کرده و نوشت: «در کنار شعارها مرگ بر آمریکا، راهپیمایی روز دوشنبه همچنین عرصه‌ای برای نمایش موشک‌های نظامی ساخت ایران بود».

راهپیمایی ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه) در تهران و تمامی شهرهای ایران زیر بارش باران و برف آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

نظر شما