شناسهٔ خبر: 31112030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ و ۲۲ بهمن بخوانید؛

پیام رهبری؛ به زودی/اخباری از نشست ورشو/ادعای پمپئو درباره فرزندان مقامات ایرانی و...

71381

گزارش ایسنا از متن و حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷، صدور پیام مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛ به زودی، افتتاح بزرگترین پروژه عمرانی جنوب کشور در شیراز، در خواست فراکسیون زنان برای در دستور کار قرار گرفتن طرح مقابله با کودک همسری، ادعای پمپئو درباره حضور فرزندان برخی از مقامات ایران در آمریکا، اخباری از نشست ورشو، سفر ظریف به بیروت و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای یکشنبه و دوشنبه، بیست و یکم و بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، با حضور معاون اول رئیس جمهور، تقاطع سه سطحی رحمت- امیرکبیر-مطهری، به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی جنوب کشور در شیراز افتتاح شد. اسحاق جهانگیری همچنین در مراسم بهره‌برداری از فاز اول ایستگاه مترو امام حسین (ع) شیراز، با تاکید بر این‌که ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه، از ثبات و امنیت بی‌نظیری برخوردار است، تاکید کرد که ایران لنگرگاه امنیت منطقه محسوب می‌شود. وی افزود: هیچ افق تیره و تاری در مقابل ایران اسلامی وجود ندارد، ما آینده روشنی را پیش روی کشور می‌بینیم.

محمد باقر نوبخت نیز از اتصال استان اردبیل ظرف دو سال آینده به شبکه ریلی سراسری خبر داد.

به نقل از منابع موثق، در روزهای آینده و به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای پیامی مهم و راهبردی خطاب به ملت بزرگ ایران صادر خواهند کرد.

گزارش ایسنا از متن و حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷

علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان انقلاب، راهپیمایی جشن بزرگ انقلاب اسلامی ایران، امسال در روز ۲۲ بهمن با وجود سرمای زمستانی و بارش شدید برف و باران از همان ساعات اولیه با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم ایران اسلامی در بیش از هزار شهر و ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» برگزار شد.

در پی حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتشار بیانیه ای از عموم اقشار مختلف مردم، قدردانی کرد.

رئیس جمهور هم در پیامی با قدردانی از حضور حماسی مردم در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن، تاکید کرد: ملت ایران ثابت کردند بر سر استقلال و عزت خود معامله نخواهند کرد.

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و حضور گسترده مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت که گزارش آن را میتوانید اینجا دنبال کنید.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون با رئیس مجلس مکاتبه کرده تا با تجدید نظر در رد طرح کودک همسری و در صورت موافقت، این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد. فریده اولادقباد در این باره گفت: با توجه به اینکه طرح مقابله با کودک همسری که در کمیسیون قضائی رد شده مورد مطالبه تعدادی از نمایندگان بوده، از طریق فراکسیون زنان مکاتبه‌ای با آقای لاریجانی داشتیم که رد طرح در هیأت رئیسه مورد تجدیدنظر قرار گیرد و در صورت موافقت، طرح در دستور صحن قرار گیرد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در یک پیام ویدئویی که در صفحه فارسی وزارت امورخارجه آمریکا در توئیتر منتشر شده است، به سوالاتی که ادعا می‌کند از سوی کاربران ایرانی مطرح شده، پاسخ داد و با بیان اینکه واشنگتن در حال بررسی موضوع حضورفرزندان برخی از مقامات ایرانی در آمریکا است، مدعی شد که آنها با پول مردم ایران، فرزندان خود را برای زندگی به خارج از کشور می‌فرستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در نشست ورشو درباره به اصطلاح "ارتقای امنیت و ثبات خاورمیانه" با مایک پمپئو و سران برخی کشورهای دیگر دیدار کند که ایران‌هراسی، اولویت گفت‌وگوهای نتانیاهو در نشست ورشو، خواهد بود. نتانیاهو مدعی شد: و چگونگی تداوم جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه، خنثی‌سازی آنچه ستیزه‌جویی‌های ایران در منطقه خواند و در صدر همه، چگونگی جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح‌های هسته‌ای بخشی از این گفت‌وگوها هستند.

در همین ارتباط روزنامه شرق الاوسط مدعی شد که انتظار می‌رود در نشست ورشو لهستان بر سر آنچه "ارتقای امنیت و ثبات منطقه" خوانده می‌شود، شش کمیته به منظور "تغییر رفتار ایران در منطقه" تشکیل شود.

همچنین ید کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در موسسه مطالعاتی الجزیره در دوحه با بیان اینکه ایران به رغم توطئه ها امروز باثبات‌ترین کشور در منطقه است، گفت: ایران هراسی واهی طراحی شده از سوی آمریکا، نه تنها منجر به غارت ثروت کشورهای عربی شده، بلکه عادی‌سازی روابط آن‌ها با رژیم صهیونیستی را در پی داشته است. وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در نشست لهستان از دید ایران پنهان نمی‌مانند.

محمد جواد ظریف جواد ظریف که به منظور انجام سفری دو روزه در راس هیاتی سیاسی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنانی به بیروت سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: گفت: سفرم به لبنان برای اعلام همبستگی و هم اعلام آمادگی ایران به منظور همکاری در همه حوزه‌ها با دولت لبنان انجام شده است.

دیدار ظریف با تعدادی از نمایندگان گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان

دیدار اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس با ظریف

عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امورخارجه درباره طرح کنگره برای ممنوعیت فروش تسلیحات به سعودی‌ها به دلیل نقض گسترده و غیر قابل قبول حقوق بشر در یمن به دست عربستان، پای ایران را به میان کشید و مدعی شد: ما برای این می‌جنگیم که اجازه ندهیم یمن به دست گروهی تروریستی که مورد حمایت ایران و حزب‌الله است، بیفتد. وی با ادعای اینکه جنگ یمن چیزی نبوده که سعودی‌ها خواهان آن باشند، مدعی شد که مقابله عربستان با ایران در یمن، به نفع عربستان و جهان است.

سیدمهدی موسوی شهری با اشاره به دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه که در تاریخ سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط رئیس قوه قضائیه صادر و ابلاغ شد، گفت: از مقدمه دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه فهمیده می‌شود که ریاست قوه قضائیه تصمیم گرفته‌اند در راستای احیا و احقاق حقوق عامه عملکرد جدی‌تر و نظارت دقیق‌تری تحت نظارت دادستان کل کشور صورت پذیرد.

سعید باقری هم در همین رابطه گفت: دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه گامی مثبت و قابل تقدیر است اما مهّم تر از صدور چنین بخشنامه هایی اجرای دقیق مفاد آن و برخورد قاطع با اشخاص و مقاماتی است که در مسیر اجرای آن مانع ایجاد می کنند.

انتهای پیام

نظر شما