شناسهٔ خبر: 31110942 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بانک‌ها در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها/گشایش کانال‌ مالی با کشورها در حال پیگیری است

همتی نوشت: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند.

صاحب‌خبر -

۱۱ راهبرد‌ تداوم ثبات در اقتصاد کشورهمتی نوشت: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی، بابیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب قرار داریم و جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روز‌ها را می‌طلبد نوشته است: بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم با مدیریت این شرایط و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بی ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم فراهم نماییم.

رئیس کل بانک مرکزی به راهبرد بانک مرکزی در زمینه کنترل تورم اشاره کرده و نوشته: در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تأثیر شوک‌های طرف عرضه بر قیمت اقلام مصرفی مردم است. همچنین پیگیری گشایش کانال‌های مالی با کشورها، ساماندهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات لازم مالی به واحد‌های تولیدی و تأمین ارز کالا‌های اساسی از جمله راهبرد‌های دیگر بانک مرکزی است.

بیشتر بخوانید: شکست قطعی دولت ترامپ در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب/ مردم در سخت‌ترین شرایط درست‌ترین تصمیم را می‌گیرند

همتی همچنین از ساماندهی نظام بانکی خبر داده و نوشت: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند. فروش اموال و دارائی‌های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه، کاهش بدهی‌های معوق، روان سازی ارائه تسهیلات از جمله آن موارد است.

انتهای پیام/

ساماندهی واردات و تامین ارز کالاهای اساسی در دستور کار بانک مرکزی

نظر شما