شناسهٔ خبر: 31110792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با جی پلاس:

محمد بنا: مردم نهضت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی را می خواستند/ انقلاب دستاوردهای زیادی برای ورزش ایران داشت

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است پیش از انقلاب نقاط محروم کشور هیچ امکاناتی نداشتند اما در این چهل سال شاهد بودیم که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی در عرصه ورزش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسید؛ انقلابی که در دهه های گذشته منبع رشد و تعالی ایران به ویژه در بحث «استقلال کشور»، «مردم‌سالاری و حاکمیت مردم»، «تولید علم و فناوری»، «پیشرفت‌های اقتصادی»، «آزادی» و «رشد معنویت» شد. ورزش نیز به عنوان جزیی مهم از زندگی اجتماعی نمی تواند از تحولات سیاسی به دور باشد.

ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی نمی توانست از تحولات انقلابی کشور به دور باشد. بررسی کارنامه 40 ساله ورزش کشور نشان از آن دارد که ورزش و انقلاب اسلامی رابطه ای تنگاتنگ با هم داشته اند. حمایت های مادی و معنوی بزرگان انقلاب از ورزش موجب شد تا ورزشکاران که برخواسته از قشرهای مختلف جامعه بودند بسیاری از پیام و آرمان های انقلاب را از طریق میادین ورزشی به جهانیان ابلاغ کنند.

محمد بنا از مربیان بزرگ کشتی که توانست در المپیک 2012 لندن بهترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی را به دست بیاورد، وقتی انقلاب به ثمر نشست، 20 ساله بود.

او که آن روزها در قامت ورزشکاری جوان و جویای نام مشغول تمرینات کشتی بود و در مراسم استقبال از امام خمینی (س) همراه با محمدرضا طالقانی حضور داشت، درباره دستاورد انقلاب اسلامی ایران پس از چهل سال، به خبرنگار جی پلاس می‌گوید: مردم از کارها و رفتارهای رژیم طاغوتی پهلوی خسته بودند و به دنبال اصلاحات بودند. نهضت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی چیزی بود که مردم آن را می خواستند. خود من هم علاوه بر حضور در کمیته استقبال از امام راحل، در کمیته انقلاب هم بودم.

وی افزود: به نظرم من انقلاب دستاوردهای زیادی برای جامعه ورزش داشت. قبل از انقلاب محرومیت خیلی زیاد بود؛ از فعالیت حرفه‌ای تا نبود سازوکار و تجهیزات در پایتخت بگیر تا نقاط محروم که هیچی نداشتند. اما الان بلندپایه ترین مقامات کشوری هم ورزش را مدنظر دارند و علاوه بر ورزش قهرمانی، به ورزش همگانی هم اهمیت می‌دهند.

** علی پروین: ترویج اسلام و مذهب شیعه مهمترین دستاورد انقلاب بود

نظر شما