شناسهٔ خبر: 31110206 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معان وزیر صنعت روسیه:

ایران به تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا می‌پیوندد

معان وزیر صنعت روسیه اعلام کرد: توافق آزادی تجاری بین کشورهای اوراسیا، اسرائیل، سنگاپور،‌ هند، مصر و ایران در آینده نزدیک منعقد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، انتظار می‌رود که توافق آزادی تجاری بین کشورهای اوراسیا و اسرائیل، سنگاپور،‌ هند، مصر و ایران در آینده نزدیک منعقد شود.

سرگئی تسیب معاون اول وزارت صنعت روسیه اعلام کرد: کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی در حال حاضر بیش از 7 هزار و 500 اقدام غیرتعرفه‌ای نظیر سهام، مجوز، محدودیت‌ها و تحریم‌ها درباره کالاهای صنعتی انجام می‌دهند.

وی اعلام کرد بنابراین اگر به صورت جدی به سمت توافق‌های تجارت آزاد برویم برای ما بسیار بااهمیت و سازنده خواهد بود.

وی همچنین گفت: با توافق آزاد تجاری می‌توانیم صادرات خود را افزایش داده و به عنوان هاب تجاری منطقه باشیم واین کاملا به ما کمک خواهد کرد در شرایط چالشی و تجاری حساس امروز در بازارهای جهانی فرصتی برای افزایش صادرات به دست آوریم.

کشورهای اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان و بلاروس قرارداد تجارت آزادی را در سال 2015 آغاز کردند و پس از آن ارمنستان و قرقیزستان به آنها ملحق شدند. در سال 2016 ویتنام به طور رسمی به عنوان یک کشور غیرمنطقه‌ای به این بلوک ملحق شد و این کشورها به دنبال این هستند که تجارت آزاد کالا، خدمات، سرمایه و کارگر بین این کشورها رد و بدل شود.

بیش از 40 کشور و سازمان‌های بین‌المللی از جمله چین، اندونزی و اسرائیل و همچنین برخی کشورهای آمریکایی اعلام کردند که علاقه دارند در تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا مشارکت داشته باشند.همچنین مذاکراتی هم با کره جنوبی، مصر و هند انجام شده است.

ایران سال گذشته توافقنامه داخلی را با این بلوک اقتصادی امضاء کرد.

انتهای پیام/

نظر شما