شناسهٔ خبر: 31110004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آنچه که مخفی مانده بیشتر است؛

حجم سنگین روابط محرمانه اسرائیل و کشورهای عربی

منابع عبری طی روزهای اخیر گزارش هایی منتشر کرده اند که در آن به حجم بالای روابط محرمانه میان اسرائیل و کشورهای عربی اشاره شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، منابع عبری طی روزهای اخیر گزارش هایی منتشر کرده اند که در آن به حجم بالای روابط محرمانه میان اسرائیل و کشورهای عربی اشاره شده است. در واقع با وجود اینکه اعراب توافقاتی نظیر اسلو، کمپ دیوید و وادی عربه را به صورت علنی با اسرائیل به امضا رسانده اند اما حجم این روابط در بخش غیر علنی و محرمانه بسیار بیشتر  و گسترده تر است.

 

در همین رابطه، «باراک رافید» خبرنگار بخش سیاسی کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در برنامه ای که با عنوان« اسرار روابط اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس» از این شبکه پخش شد، به اعلام جزئیاتی از این روابط پرداخت.


وی تاکید کرد: طی 25 سال اخیر شبکه ای از روابط محرمانه و سری میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، امارات و عربستان سعودی شکل گرفته است که اصلی ترین دلیل آن مواجهه با قدرت و نفوذ ایران بوده است.


وی افزود: البته روابط اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس با توجه به عدم حل مساله فلسطین هنوز به طور جدی تقویت نشده و شکل نگرفته است. همچنین بیشتر اسرائیلی ها نمی دانند که روابط اسرائیل و با این کشورها وارد بخش های اقتصادی، سیاسی و امنیتی نیز شده است.


وی با اشاره به اینکه مواجهه ایران فصل مشترک روابط اسرائیل با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است، افزود: در شرایط کنونی موساد به ریاست یوسی کوهن و وزارت خارجه اسرائیل که از سوی نتانیاهو اداره می شود، مسئول پیشبرد روابط در این پرونده هستند.


به گزارش قدسنا، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در سلسله برنامه هایی به بررسی اسرار پشت پرده روابط اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداخته که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

کاریکاتور روزحجم سنگین روابط محرمانه اسرائیل و کشورهای عربی  2
انتهای پیام/م.ت/22

 

نظر شما