شناسهٔ خبر: 31109988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری تمرین نظامی ارتش اسرائیل برای اشغال و تخلیه مناطق گسترده در لبنان

71588

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که ارتش اسرائیل اخیراً تمرین نظامی "گسترده‌ای" در شمال غور اردن برگزار کرد که این تمرین شبیه‌سازی جنگ در داخل لبنان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این تمرین تعداد زیادی از خودروهای زرهی، یگان‌های مهندسی، توپخانه و جنگنده‌های وابسته به گروه "غفعاتی" شرکت داشتند.

این یگان‌های نظامی از تمامی رده‌ها برای نبرد در اراضی لبنان به عنوان تیمی که در فضای عادی و پیچیده می‌جنگد، آموزش دیدند.

این تمرین همچنین با هدف آموزش به افسران شرکت کننده برای اشغالگری و تخلیه مناطق گسترده، درگیری با دشمن، خارج کردن زخمی‌شدگان در زیر آتش حملات و مواجهه با چالش‌های دیگر در میدان جنگ است.

روزنامه "یسرائیل هیوم" به نقل از فرمانده یکی از تیم‌های نظامی شرکت‌کننده در این تمرین نوشت: این یکی از پیچیده‌ترین تمرین‌های این تیم نظامی در سال‌های اخیر است.

این فرمانده نظامی میدانی اسرائیلی اعلام کرد که تیمش برای نخستین بار از خودرو زرهی "Nimr" استفاده کرده است و نیروهای پزشکی، لجستیکی و جنگی برای یادگیری راه‌های جدیدی جهت خارج کردن زخمی شدگان و رسیدگی به آنها و همچنین فراهم کردن کمک لجستیکی در میدان نبرد تمرین کردند.

وی در ادامه افزود: در این تمرین نظامی بیش از ۱۰۰ تجهیزات جنگی از جمله خودروهای جنگی و تجهیزات لجستیک امدادرسانی مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه بر نیروهای زمینی، در این تمرین به صورت گسترده بالگردها نیز شرکت داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما