شناسهٔ خبر: 31107281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازتاب جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در رسانه های انگلیسی زبان

رسانه های انگلیسی زبان کشورهای مختلف به بازتاب حضور گسترده مردم ایران در جشن ۴۰ ساالگی انقلاب اسلامی پرداختند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل؛ اسپوتنیک با پخش مستقیم مراسم ۲۲ بهمن اعلام کرد: مردم شهر تهران برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان نیز با تیتر «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران» گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.

در ادامه این گزارش سی ان ان اعلام کرد:  ۴۰ سال از انقلاب اسلامی که در آن شاه سرنگون شد می گذرد و این امر منجر به چند دهه خصومت با آمریکا شد.

رویترز در انعکاس سخنرانی امروز رئیس جمهوری به نقل از وی نوشت: ایران مصمم است که قدرت نظامی و برنامه موشکی بالستیک خود را افزایش دهد. روحانی در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در برابر ده ها هزار نفر در میدان آزادی برگزار شده بود، گفت: ما برای ساخت موشک از کسی اجازه نگرفته و نمی گیریم و به راه خود و قدرت نظامی مان ادامه می دهیم.

شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ نیز گزارش داد: راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

این شبکه فرانسوی در ادامه گزارش داد: زمانی که امام خمینی(ره) در سال ۱۹۷۹ حکومت شاه را سرنگون کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، کسی تصور نمی کرد این انقلاب ۴۰سال دوام آورد، اما این اتفاق افتاد و امروز گرامی داشت تولد چهلمین سال آن است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با بیان اینکه ایران امروز تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را جشن خواهد گرفت، تاکید کرد به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبروست، هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.

آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «ایرانی‌ها سالگرد پیروزی انقلاب 1979 (1357) را گرامی داشتند» نوشت: «چندصد هزار نفر در تهران، دیگر شهرها و شهرستان‌های ایران به خیابان‌ها آمدند تا روزی که چهل سال پیش انقلاب اسلامی در این کشور به پیروزی رسید را گرامی بدارند».

خبرگزاری فرانسه نیز از اجتماع هزاران نفر در مرکز تهران خبر داد و انقلاب اسلامی چهل سال پیش را زلزله ای سیاسی خواند که به هزاران سال سلطنت پایان داد و پژواک آن هنوز در منطقه طنین انداز است.

این خبرگزاری در گزارشی  نوشت: مردم با وجود بارش باران در راهپیمایی شرکت کردند. دولت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال را به نشانه بلوغ در سنت اسلامی و مبعث حضرت محمد (ص) در سن چهل سالگی بهای فراوان داده بود.

نظر شما