شناسهٔ خبر: 31106705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر اطلاعات در بیرجند:

انقلاب اسلامی ثمره نهضت حضرت فاطمه(س) است/ امام خامنه‌ای میراث گران‌بهای امام خمینی(ره) را حفظ کردند

وزیر اطلاعات همزمانی دهه فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه را هم‌زمانی معناداری دانست و گفت: انقلاب اسلامی در ادامه حرکت حضرت زهرا و ثمره نهضت فاطمه(س) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در جمع مردم بیرجند، برپایی جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی را به مردم، مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) تبریک و تهنیت گفت.

وی بیرجند را سرزمین علم، دانش و بصیرت، زهد و پارسایی دانست و بیان داشت: بیرجند شهر وحدت و برادری مردم شیعه و سنی است و این وحدت نمادی ارزشمند از عمل به رهنمودهای امام راحل است.

انقلاب اسلامی ثمره نهضت حضرت فاطمه(س) است

وزیر اطلاعات همزمانی دهه فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه را هم‌زمانی معناداری دانست و تبیین کرد: انقلاب اسلامی در ادامه حرکت حضرت زهرا و ثمره نهضت فاطمه(س) است.

علوی با اشاره به رحلت پیامبر(ص) عنوان داشت: شکی نیست که از دست دادن پدری مانند پیامبر(ص) برای حضرت زهرا(س) مصیبت سنگینی بود و حق داشت برای مصیبت از دست دادن پدری همچون پیامبر(ص) شب و روز اشک بریزید اما کند و کاو در لابه‌لای بیانات حضرت به ما می‌فهماند که اشک و آه ایشان فقط برای از دست دادن پدر نبود.

وی با بیان اینکه مصیبت‌های حضرت زهرا(س) بی‌شمار بود، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) برای فدک اشک نمی‌ریخت و فدک با آن درآمد سرشار هیچ تأثیری در زندگی وی نداشت، بلکه حضرت درآمد حاصل از فدک را در جهت رشد، پیشرفت و اعتلای اسلام به کار می‌گرفت.

آینده مبهم امت اسلام حضرت زهرا(س) را رنج می‌داد

وزیر اطلاعات با اعلام اینکه مسئله‌ای که حضرت زهرا(س) را رنج می‌دهد آینده مبهم امت اسلام بر اثر تغییر در مسئله امامت جامعه است، بیان کرد: حضرت می‌دانست اگر برابر آنچه در غدیر اعلام شد امامت جامعه بر عهده علی(ع) قرار می‌گرفت آرزوها، آرمان‌ها و اهداف رسول(ص) محقق و آینده روشن و افق تابناکی برای امت اسلام به وجود می‌آمد، اما با تغییر مسیر امامت به خلافت وضعیت مبهمی پیش آمد.

علوی عبور از احکام شرع مقدس اسلام و بی‌تفاوتی مردم را راز و رمز بی‌تابی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: نقلاب اسلامی ثمره بی‌تابی‌ها و اشک‌های فاطمه(س) است.

انقلاب اسلامی امامت را زنده کرد

وی افزود: انقلاب اسلامی امامت را زنده، فرهنگ امامت را احیا و به‌وسیله فرزند فاطمه(س) یعنی امام خمینی(ره) محقق شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به تنهایی حضرت زهرا (س) در راستای دفاع از دین اسلام، اضافه کرد: حضرت زهرا(س)  تنهایی  امامت را فریاد زد و امام خمینی(ره) نیز در شرایطی با ستم طاغوت برخاستند که تنها بوده و کسی باور نمی‌کرد در آن شرایط قیام و مبارزه‌ای به نتیجه برسد چراکه شرایط داخلی کشور و  شرایط خارجی کشور برای قیام آماده و مساعد نبود.

علوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در شرایطی دست به مبارزه زدند که همه می‌گفتند به نتیجه نمی‌رسد، مطرح کرد: اما امام دست‌به‌کار شدند و جای خالی رهبر واحد را با شورای مراجع پر کردند.

ایجاد سر پل مبارزاتی امام در دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایشان دانشجویان را فراخواندند و فرمودند شما دانشجوی مسلمان هستید و دانشجویان مسلمان نباید از دانشجویان غیرمسلمان عقب بمانند بنابراین باید در دانشگاه‌ها انجمن اسلامی تشکیل دهید و اینگونه بود که ایشان سر پل مبارزاتی خود را در دانشگاه‌ها به وجود آوردند.

علوی بیان داشت: همچنین ایشان سران هیئات مذهبی را فراخواندند و گفتند دشمن از چنددستگی شما سوءاستفاده می‌کند، لذا آن‌ها را دعوت به اتحاد کردند که هیئات مذهبی نیز در راستای عمل به فرمایشات ایشان حزب مؤتلفه اسلامی را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه امام(ره) در شرایطی با ستم طاغوتیان به مقابله پرداخت که در ابتدای نهضت و سال‌های 41 و 42 تنها بودند، اضافه کرد: در آن سال‌ها رژیم شرط مسلمان بودن را برای انتخابات انجمن‌های ایالتی و ولایتی حذف کرده و برخی علما نیز بعد از نهضت ملی شدن صنعت نفت توان کار سیاسی را نداشتند.

بدون فرهنگ شهادت کسی به پیروزی نمی‌رسد

وی با تأکید بر اینکه بدون فرهنگ شهادت کسی به پیروزی نمی‌رسد، بیان داشت: مبارزه امام یک مبارزه مستقل و موضع ایشان نیز در برابر شوروی و آمریکا بود و هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد این مبارزه پا بگیرد و منتج به نتیجه شود.

علوی با اشاره به لحظات اولیه حضور امام در کشور، گفت: ایشان در همان اوایل حضور خود هیمنه پشتوانه خارجی شاه را در هم شکستند و خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفتند منفورترین چهره در نزد مردم ایران است.این در حالی بود که هیچ‌کس باور نمی‌کرد یک مرجع تقلید با دست‌خالی این جایگاه را در هم بشکند.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه امام(ره) نگذاشتند شعله انقلاب فرو بخوابد و این حرکت عظیم متوقف شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی با باقی انقلاب‌ها تفاوت‌های ویژه‌ای داشت چراکه انقلاب اسلامی ریشه در قرآن داشت.

وی به تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها پرداخت و گفت: سایر انقلاب‌ها دو فاز سیاسی و نظامی را دنبال و سعی می‌کردند قدرت‌های مسلح را زمین بزنند اما امام در حرکت انقلاب چیزی به نام فاز نظامی باز نکردند و نیروهای مسلح را جزئی از مردم می‌دانستند.

علوی  با بیان اینکه امام(ره) هیچگاه نیروهای مسلح و مردم را در مقابل یکدیگر قرار ندادند بلکه آن‌ها را رودر روی رژیم شاه قرار دادند، تبیین کرد: ایشان بنیانی به نام سپاه پاسداران را بنا نهاده و نیروهای مسلح را به هم پیوند زدند.

امام خامنه‌ای میراث گران‌بهای امام خمینی(ره) را حفظ کردند

وی با اشاره به رهبری امام خامنه‌ای بعد از رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و توضیح داد: امام خامنه‌ای نیز میراث گران‌بهای امام همان انقلاب اسلامی را طی این سی سال با همان فرهنگ فاطمی و قرآنی دنبال کردند.

علوی  به عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: امروز کشور ایران در دنیا از چنان عظمت، قدرت و اقتداری برخوردار است که دشمنان کشور مات و مبهوت و سرگشته و حیران هستند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز مردم بحرین، سوریه، یمن، عراق و سایر کشورهای مستضعف و مظلوم جهان چشم به ایران دوختند چراکه کشور ایران تنها کشوری است که به عزت انسان‌ها فکر می‌کند، مطرح کرد: حضور مردم در تمام صحنه‌ها جوانه‌های امید را در دل دوستان انقلاب شکوفا و آن‌ها را نسبت به تداوم انقلاب امیدوار و گرد یأس را بر چهره دشمنان انقلاب خواهد پاشید.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی چهلمین سال پیروزی خود را با عزت و باشکوه‌تر نسبت به گذشته برگزار کرد، اضافه کرد: یقیناً این حضور باشکوه مردم پیام خود را به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا خواهد داد.

علوی خاطرنشان کرد: قطعاً به یاری خدا، پشتوانه نعمت ولایت، رهبری هوشمند و شجاع و مردمی مقاوم و صبور و همیشه در صحنه این انقلاب مسیر خود را دنبال خواهد کرد تا پرچم این انقلاب توسط دست رهبری به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) سپرده شود.

انتهای پیام/خ

نظر شما