شناسهٔ خبر: 31106694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئولان در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ چه گفتند؟

مسئولان هم همگام با مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ حضور یافتند و جشن تولد چهل سالگی انقلاب را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

مسئولان در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ چه گفتند؟به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان همپای مردم در راهپیمایی 22 بهمن 97 حضور یافتند و جشن تولد چهل سالگی انقلاب را گرامی داشتند.

 

لاریجانی: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس می‌کند/ ملت ایران در مصاف با دشمنان یک صدا هستند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۲۲ بهمن) در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: این راهپیمایی بسیار عظیم نشان می‌دهد که هیچ چیز و هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی‌شود، دشمنان باید بفهمند که ریشه‌های انقلاب قوی است و در این مصاف ملت ایران یک صدا هستند.

وی افزود: تردید نکنید که حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت ملت از انقلاب دشمنان را مأیوس می‌کند و آن‌ها پس از این شکست به دنبال سناریو‌های دیگر می‌روند.

لاریجانی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دستاورد بسیار بزرگی برای کشور هم برای ادامه راه و هم حل مسائل محسوب می‌شود، همچنین دشمنان از این حضور پرشور درس گرفته و از رفتار‌های خود دست بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، گفت: آن‌ها از این حرف‌های بی ربط زیاد می‌زنند و خیلی نباید آن را جدی گرفت.

آیت‌الله جنتی: مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی، در دنیا عزت و قدرت پیدا کرد
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در راهپیمایی شکوهمند چهلمین بهار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: سلام بر امام، سلام بر امت امام‌و سلام بر این ملت. هدف انقلاب اسلامی این بود که حاکمیت شاه و قدرت‌های زورمند و زرمند را بشکند و حکومت الله و مردم بر مردم را برقرار کند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: هدف انقلاب همان هدف ابراهیم بت شکن، موسی فرعون شکن و محمد طاغوت‌شکن و خمینی بت‌شکن بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این مملکت در دنیا آبرو پیدا کرده است، گفت: مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی عزت و قدرت در دنیا پیدا کرد و قدرت شکن شد. در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام می‌ترسند و وحشت دارند.

آیت‌الله جنتی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از اینی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امیدواریم که به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم.

دبیر شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اسرائیل و هم دستانشان می‌گفتند که ملت ایران جشن ۴۰ سالگی را نمی‌بینند، تصریح کرد: بله، اما خطاب به اسرائیل و هم پیمانانش می‌گویم که این آرزو‌ها را به گور می‌برید و کور باشید. بیایید ببینید مردم جشن ۴۰ سالگی انقلاب را با شکوه برگزار می‌کنند. چشم‌تان را باز کنید. کور باشید.

آیت‌الله جنتی بر همین اساس اضافه کرد: مردم ما ایستاده‌اند، مردم همه مشکلات را تحمل می‌کنند، گرسنگی و تشنگی، مواردی از این قبیل را تحمل می‌کنند، اما شکست انقلاب و اسلام را تحمل نمی‌کنند. این را امام هم فرمودند.

سرلشکر جعفری: هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود مسیر ما را تغییر دهد

سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بدون حفاظت‌های مرسوم در بین مردم و راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان آزادی حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی با هیچ وقت دیگری قابل مقایسه نیست و این مرهون همین خیل عظیم مردم است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با پشتوانه مردمی همیشه توانسته در دنیا تاثیرگذار باشد و این را مدیون مردم ولایت مدار حاضر در صحنه است. انقلاب اسلامی به لطف مردم به پختگی رسیده است و قدرتمند‌تر از همیشه به پیش خواهد رفت.

فرمانده سپاه همچنین تاکید کرد: حضور جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این حرکت عظیم مردمی غیر قابل توقف است و هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود که مسیر ما را تغییر دهد.

عارف: راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پاسخ به تحریم‌های ظالمانه است

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور مردم در این راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشان می‌دهد که مردم ما خودشان صاحب انقلاب هستند و برای دفاع از انقلاب همیشه درصحنه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تضمین‌کننده اهداف عالی انقلاب است، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب، تضمین می‌کند که ما در مسیر انقلاب باید با قدرت بیشتری حرکت کنیم.

عارف همچنین گفت که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم‌ترین پاسخ به یاوه‌گویی‌های دشمنان ملت ایران و البته تحریم‌های ظالمانه آنهاست.

کواکبیان: وظیفه ما رسیدگی به وضع معیشتی مردم است

مصطفی کواکبیان در راه‌پیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: این مردم ۴۰ سال است که پای این انقلاب هستنند و با این حضور به ما می‌گویند وظیفه شماست که به مشکلات ما خصوصا مشکلات معیشتی مردم محروم رسیدگی کنید.

سردار یزدی: امروز همه نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد/ ملت پشت رهبری را خالی نمی‌کنند

سرتیپ پاسدار درباره حماسه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ اظهار کرد: دشمنان انقلاب با وعده‌های توخالی می‌گفتند ۶ ماه تا یک سال دیگر انقلاب ایران ساقط می‌شود و از این طریق سعی داشتند دل مردم را خالی کنند، اما ادعا‌های کذب و دروغ آن‌ها در ۴۰ سالگی انقلاب برملا شد و مردم نشان دادند که برنامه‌های این دشمنان هیچگاه عملی نخواهد شد.

وی ادامه داد: مردم ایران می‌دانند همه آنچه دشمنان در گذشته گفتند و همه تلاشی که انجام دادند نقش بر آب شده و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند. مردم ما نشان دادند که همچنان به انقلاب خود اعتقاد کامل دارند و هیچگاه پشت رهبر خود را خالی نخواهند گذاشت.

یزدی درباره اینکه به نظر می‌رسد مسائل اقتصادی هم خللی در بین مردم برای حمایت از انقلاب اسلامی وارد نمی‌کند تصریح کرد: برخی مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ریشه داخلی و خارجی داشته و همگان می‌دانند بخش بزرگی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها می‌شود. بخشی از آن هم مسائل مدیریتی است که در داخل ایران وجود دارد، اما مردم برای حفظ آرمان‌ها در مقابل این مشکلات اقتصادی مقاومت می‌کند همانگونه که قبل از انقلاب مقاومت کرده و رژیم ستم شاهی را از سد راه برداشتند اکنون هم اجازه نمی‌دهند که مشکلات اقتصادی خللی در ادامه راه موفقیت انقلاب اسلامی ایجاد کند.

امیر دریادار سیاری: برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نمی‌گیریم 

امیر دریادار سیاری، دستیار مقام معظم رهبری در امور نظامی در جمع خبرنگاران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دشمنان از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و با صراحت اعلام می‌کردند نخواهند گذاشت مردم جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار کنند اما  دشمنان بدانند این انقلاب پشتوانه مردمی دارد.

دریادار سیاری تصریح کرد: مسئولین باید با مدیریت جهادی و تکیه بر وحدت پشتوانه این انقلاب باشند.

وی در خصوص اظهارات برخی مقامات غربی مبنی بر فعالیت‌های موشکی ایران اظهار کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم، اما برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

سیاری در خصوص دستاورد‌های چهل ساله انقلاب افزود: این راهپیمایی عظیم خود نشانه‌ای از مجموعه دستاورد‌های انقلاب است ایران اسلامی همین جمعیت و عظمتی که در خیابان‌ها می‌بینید نشانه اقتدار ایران اسلامی است.

امیر نصیرزاده: راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است

 امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جمع خبرنگاران، در رابطه با راه پیمایی چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: امروز پرشورترین راهپیمایی است که در طول چهل سال اخیر دیده ام، راهپیمایی امروز و حضور مردم تودهنی بزرگی به آن‌هایی است که نمی‌خواستند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

وی تصریح کرد: راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است و انشالله با قدرت و عزتمندی راه خود را تا نابودی دشمنان ادامه خواهیم داد.

نصیرزاده همچنین در پاسخ به این سوال پیرامون ادعا‌های غربی‌ها درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، گفت: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن را حفظ خواهیم کرد.

فاطمه سعیدی: دنیا امروز دستاورد چهل ساله انقلاب را خواهد دید

فاطمه سعیدی نماینده مجلس تهران در حاشیه راه پیمایی جشن پیروزی راه پیمایی چهل سالگی انقلاب اسلامی، در رابطه با این راه پیمایی اظهار کرد: به نظر من دنیا امروز دستاورد چهل ساله انقلاب را با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت از رهبری، نظام و دستاوردهای انقلاب خواهد دید؛ دنیا امروز ما را قضاوت می‌کند من فکر می‌کنم امروز روز قضاوت دنیاست.

سیاوشی: ۲۲ بهمن روز وحدت ملی است/ چهل سالگی نشان دهنده بلوغ انقلاب است

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در رابطه جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: صحبت‌های مهم‌تر خیلی وقت پیش گفته شده، اما چهل سالگی انقلاب نشان دهنده بلوغ انقلاب است و ما هم باید به بلوغ رسیدن خود را در این روز نشان دهیم، امیدوارم که هر مشکل و مسئله‌ای بین جناح‌های مختلف وجود دارد امروز کنار گذاشته شود و با حضور پرشورشان در این روز وحدت خود را نشان دهند.

وی در ادامه افزود: ما در این روز هم علی‌رغم تمام تحریم‌ها و مشکلاتی که هست می‌توانیم در مقابل زورگویی‌های ترامپ مقاومت کنیم و مشکلات را به دست خودمان و در داخل کشور حل کنیم، امیدوارم امروز حضور پرشور مردم را بیشتر از سالهای گذشته ناظر و حاضر باشیم.

برای مشاهده عکس ها، فیلم ها، حاشیه ها و صحبت های مردم و مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ تهران و سراسر کشور اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما