شناسهٔ خبر: 31106573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

به روز رسانی می شود//

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های منطقه ای و جهانی

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شکل گسترده ای توسط رسانه های بین المللی و جهانی پوشش داده شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش جماران، راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شکل گسترده ای توسط رسانه های بین المللی و جهانی پوشش داده شد:

 

1. لوپوئن

مجله فرانسوی لوپوئن هم در گزارشی ضمن بازتاب راهپیمایی 22 بهمن به اظهارات رئیس جمهور ایران اشاره کرد و به نقل از او نوشت: آمریکا هرگز نمی تواند در جنگ روانی و اقتصادی که علیه ایران به راه انداخته است، به آنچه می خواهد دست یابد.

 

2. اشپیگل

مجله آلمانی «اشپیگل» در بازتاب راهپیمایی امروز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت که «حسن روحانی» رئیس‌ جمهور ایران در سخنرانی به مناسبت این روز خطاب به مردم قول داد که ایران همچنان به گسترش برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد.

اشپیگل نوشت که روحانی گفت که ایران مصمم است تا برنامه نظامی خود را با قدرت پیگیری کند و برنامه موشک‌ های بالستیک خود را توسعه دهد.

 

3. بلومبرگ

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به حضور مردم ایران در خیابان های سراسر کشور، خاطر نشان کرد: مردم تهران در حالی که تصاویری از بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر ایران را در دست داشتند، شعارهایی ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی سر داده و اقدامات آنها را محکوم کردند.

 

4. خبرگزاری آلمان

خبرگزاری آلمان (DPA) با اشاره به اینکه ایران امروز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت، گزارش داد: برآوردها از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ها حکایت داشت. رئیس جمهور روحانی نیز در تهران، خطاب به مردم ایران، سخنانی خود را ایراد کرد.

 

5. نیویورکر

هفته نامه آمریکایی نیویورکر گزارش دا دمردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 تاکنون همه ساله در مراسم های سالروز انقلاب، راهپیمایی کرده اند.

 

6. ان اچ کی

تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن گزارش داد: ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در حال بررسی راه هایی برای مقابله با تحریم های آمریکا است.

 

7. چاینا دیلی

روزنامه «چاینا دیلی» چین هم در گزارشی ضمن بازتاب گسترده راهپیمایی 22 بهمن به اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران اشاره کرده و به نقل از او نوشت: آمریکا هرگز نمی تواند در جنگ روانی و اقتصادی که علیه ایران به راه انداخته است، به آنچه می خواهد دست یابد.

 

8. سی سی تی وی

«سی سی تی وی» تلویزیون رسمی چین هم ضمن به نمایش گذاشتن حضور پرشکوه مردم ایران خاطر نشان کرد ملت ایران نه تنها چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفتند و با حضور گسترده در خیابان ها این سالگرد را گرامی داشتند، بلکه با شعارهای ضد دولت ترامپ، اقدام رئیس جمهور آمریکا در نقض برجام را محکوم کردند.

 

9. گاردین

گاردین انگلیس هم در منتخب تصاویر دوشنبه خود تصویری از سوزانده شدن پرچم آمریکا توسط راهپیمایان ایرانی منتشر کرد.

 

3000

 

در توضیح این عکس آمده است ایرانی ها در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پرچم های آمریکا را به آتش کشیدند.

 

10. نشریه هیل

نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا هم در خبری در وب سایت خود به مشارکت ایرانیان در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و سخنان روحانی را بازتاب داد.

 

11. سی بی اس نیوز

شبکه آمریکایی «سی بی اس نیوز» مستقر در نیویورک با بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران گزارش داد حسن روحانی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌ نظامی‌ مان را ادامه می‌ دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌ گویم که قدرت نظامی ایران در طول این 40 سال و به ویژه در 5 سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌ آور است.

 

12. چنل نیوز آسیا

تلویزیون آسیایی «چنل نیوز آسیا» هم در خبری به پوشش این راهپیمایی در ایران پرداخت.

در این خبر به سخنان رئیس‌ جمهور مبنی بر تاکید بر حضور چشمگیر ایرانیان در این راهپیمایی پرداخته‌ شد. او این حضور را نشانه‌ ای برای دشمنان ایران دانسته که به اهداف خود دست نخواهند یافت.

 

13. خبرگزاری آناتولی

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به حضور گسترده مردم تهران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش هایی از سخنرانی حسن روحانی را بازتاب داد. 

 

14. شبکه تی‌ آر تی

حضور میلیونی مردم ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در شبکه «تی‌ آر تی وُرلد» ترکیه بازتاب پیدا کرد. این شبکه ترکیه‌ ای با پخش بخش هایی از مراسم راهپیمایی گسترده تهرانی‌ ها زیر بارش باران گزارش داد: «ایران چهلمین سالگرد انقلابی را گرامی داشت که چهره خاورمیانه را تغییر داد.»

 

15. روزنامه نشنال

روزنامه «نشنال» امارات هم بخش های از سخنان امروز روحانی را بازتاب داد و نوشت رئیس‌ جمهور ایران روز دوشنبه اعلام کرد ایران قصد دارد برنامه خود برای توسعه نیروی نظامی و برنامه‌ های موشکی بالستیک را به‌رغم فشارهای روزافزون از سوی کشورهای متخاصم برای جلوگیری از فعالیت دفاعی ایران پیش ببرد.

 

16. روزنامه تایمز آف ایندیا

روزنامه هندی «تایمز آف ایندیا» نوشت: «حسن روحانی» رئیس‌ جمهور ایران امروز دوشنبه اعلام کرد ایران قصد دارد برنامه خود برای توسعه نیروی نظامی و برنامه‌ های موشکی بالستیک را، به‌ رغم فشارهای روزافزون از سوی کشورهای متخاصم برای جلوگیری از فعالیت دفاعی ایران، پیش ببرد.

روحانی در یک سخنرانی در میدان آزادی تهران گفت: «برای توسعه برنامه موشکی خود از هیچ‌ کس اجازه نخواهیم گرفت.»

 

17. روزنامه هندو

روزنامه «هندو» دیگر روزنامه کشور هندوستان هم گزارش داد که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران مردم در تهران و دیگر شهرهای ایران به خیابان‌ ها آمدند.

راهپیمایان در روز دوشنبه از نقاط مختلف در پایتخت ایران به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

 

18. خبرگزاری پانوراما

خبرگزاری «پانوراما» ارمنستان هم با بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در ایران گزارش داد «آرمن سارگیسیان» رئیس جمهور این کشور به مناسبت چهل سالگی انقلاب ایران، به همتای ایرانی خود تبریک گفت.

 

19. خبرگزاری ترند 

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان هم در خبری به پوشش این راهپیمایی در ایران پرداخت. در این خبر به سخنان رئیس‌ جمهور مبنی بر تاکید بر حضور چشمگیر ایرانیان در این راهپیمایی هم پرداخته‌ شد. 

 

20. دیلی‌ اکسپرس 

نشریه انگلیسی دیلی‌ اکسپرس نیز در گزارشی نوشت که «ایرانیان روز دوشنبه راهپیمایی‌ هایی را در سراسر کشور به مناسب چهلمین سالروز سقوط شاه و پیروزی آیت‌ الله خمینی برگزار کردند.» 

در گزارش دیلی‌اکسپرس همچنین با اشاره به سخنان حسن روحانی آمده است که رئیس جمهور ایران می‌ گوید کشورش مصمم به گسترش قدرت نظامی و برنامه موشک‌ های بالستیک خود است.

 

21. بوستون گلوب

روزنامه آمریکایی بوستون گلوب هم نوشت به رغم سرمای زیاد و بارش برف و باران جمعیت زیادی در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

22. یورونیوز

شبکه یورونیوز اعلام کرد: مردم سراسر ایران امروز به خیابان‌ ها آمدند تا چهلمین سالروز انقلاب اسلامی - رویدادی که جایگاه متفاوتی را برای این کشور در جهان رقم زده - را جشن بگیرند.

بیشتر شعارها در راهپیمایی امروز علیه آمریکا و «دونالد ترامپ» بود که به تازگی تحریم ها علیه ایران را از سر گرفته است.

 

23. فاکس نیوز

شبکه آمریکایی فاکس نیوز گزارش داد مردم در تهران و سایر شهرهای ایران به خیابان‌ ها آمدند تا چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. این شبکه تلویزیونی در گزارش خود به این مسئله اشاره کرده که جمعیت گسترده‌ ای از مردم تهران به سمت میدان آزادی در تهران راهپیمایی کردند و در مسیر راهپیمایی سرودهای انقلابی و ملی پخش شد.

 

24. روزنامه دیلی استار

روزنامه «دیلی استار» انگلیس گزارش داد مردم تهران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب از تمامی خیابان‌ های تهران به سمت میدان آزادی سرازیر شدند.

 

25. روزنامه هرالد سان

روزنامه «هرالد سان» استرالیا هم از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن و سر داده شدن فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از سوی آنها خبر داد.

 

26. شبکه تلویزیونی فرانس 24

 شبکه تلویزیونی فرانس 24 هم با انتشار ویدئویی از راهپیمایی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گزارش داد مردم ایران، چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را زیر باران جشن گرفتند.

 

27. رادیو دولتی پاکستان

رادیو دولتی پاکستان هم در وب سایت خود نوشت: چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران امروز دوشنبه جشن گرفته شد و میلیون ها نفر در سراسر ایران در خیابان ها راهپیمایی کردند.

 

28. خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد هزاران ایرانی امروز دوشنبه (11 فوریه) در مرکز تهران گرد هم آمدند تا چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند؛ زلزله سیاسی ای که به هزاران سال سلطنت شاهان پایان داد و هنوز هم در منطقه طنین انداز است.

به رغم بارش شدید باران جمعیت زیادی به خیابان ها آمده اند. سرودهای انقلابی هم در خیابان ها پخش می شود.

موشک های ساخت ایران هم در مسیر راهپیمایی به نمایش درآمده است.

شب گذشته نیز مردم به پشت بام ها رفتند و شعار الله اکبر سردادند.

 

29. خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز راهپیمایی 22 بهمن و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش داده و نوشت که رئیس جمهور ایران در تجمع ده ها هزار نفر از مردم در میدان آزادی تهران سخنرانی کرد.

رویترز در ادامه نوشت:«حسن روحانی» در این جمع گفت که ایران قدرت نظامی و برنامه موشک های بالستیک خود را به رغم فشارها از سوی کشورهای متخاصم توسعه خواهد داد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت:روحانی در سخنانی در میدان آزادی تهران تأکید کرد: «ما برای ساختن انواع موشک‌ های ضدزره و انواع موشک‌ های پدافند هوایی و انواع موشک‌ های زمین به زمین و دریا به دریا و انواع موشک‌ های هوا به هوا از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت. ما همان راه و قدرت نظامی را ادامه می‌ دهیم.»

 

30. روزنامه رأی الیوم

روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نیز راهپیمایی روز 22 بهمن را پوشش داد و نوشت: جمعیت زیادی در تهران پایتخت ایران به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گرد آمدند.

این روزنامه نوشت که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز دوشنبه تأکید کرد که «توطئه» آمریکا علیه ایران هرگز موفق نمی شود.

روحانی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی در میدان آزادی در تهران تأکید کرد که حضور امروز مردم به معنای آن است که دشمن به اهداف شرورانه خود نرسیده است.

 

31. خبرگزاری طلوع نیوز

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان گزارش داد مردم ایران در سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی این کشور در سال 1979، در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند.

خیل عظیمی از مردم از نقاط مختلف تهران و در زیر باران به سمت میدان آزادی در این شهر حرکت کردند.

در خیابان ها هم سرودهای انقلابی پخش شد.

 

32. خبرگزاری شین هوا

خبرگزاری شین هوای چین گزارش داد صدها هزار ایرانی امروز دوشنبه در راهپیمایی بزرگداشت چلهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

راهپیمایی ها در شهرهای ایران با شعارهای ضد آمریکایی همراه بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی گسترده در تهران شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سر دادند.

تظاهرات امسال در محکومیت خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها برگزار می شود.

 

33. خبرگزاری اسپوتنیک

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار ویدئویی از راهپیمایی امروز در تهران گزارش داد تهرانی ها امروز در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در ایران به خیابان ها آمدند.

این خبرگزاری نوشت: در تاریخ 11 فوریه سال 1979،  یعنی روز پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم شاه سقوط کرد و نیروهای حامی انقلاب، پیروزی شان را جشن گرفتند.

 

34. روزنامه نیویورک تایمز

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم گزارش داد در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979، ایرانیان در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها  آمده اند.

 

35. روزنامه واشنگتن پست 

روزنامه واشنگتن پست نیز از آغاز راهپیمایی گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای سراسر ایران خبر داد.

 

36. روزنامه های کانادایی

روزنامه های «نشنال پست» و «ونکور سان» کانادا هم گزارش دادند: از صبح امروز راهپیمایی های همزمان در سراسر ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز شده است.

 

37. روسیا الیوم

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم روسیه نیز به پوشش راهپیمایی امروز در تهران و دیگر شهرهای ایران پرداخت و اقدام به انتشار تصاویری به شکل زنده از این راهپیمایی با شکوه کرد.

روسیا الیوم نوشت که تهران و دیگر شهرهای ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد راهپیمایی گسترده است.

این شبکه تلویزیونی همچنین به نمایش موشک های بالستیک در جریان ایران راهپیمایی اشاره کرد.

 

38. خبرگزاری آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ایرانیان به منظور بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی این کشور در سال 1979، در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند.

خیل مردم از نقاط مختلف تهران به سمت میدان آزادی در این شهر حرکت کردند.

میدان انقلاب در این کشور با بالن های بزرگ تزیین شده است. 

در خیابان ها هم سرودهای انقلابی در حال پخش شدن است.

سالگرد پیروزی انقلاب، امسال در حالی برگزار می شود که با ازسرگیری تحریم های آمریکا، تنش میان این کشور و ایران افزایش یافته است.

 

39. الجزیره

شبکه ماهواره ای الجزیره گزارش داد میلیون ها نفر در سراسر ایران به منظور بزرگداشت چهل سالگی انقلاب 1979 به خیابان ها آمدند و وفاداری خود را به اصول اسلامی کشورشان در حالی نشان دادند که همزمان با ازسرگیری تحریم های آمریکا، فشار اقتصادی و سیاسی  افزایش یافته است.

ایرانیان هر ساله در این زمان در حمایت از انقلاب شان که پس از سرنگونی رژیم شاه توسط آیت الله خمینی (ره) به بار نشست، به خیابان ها می آیند.

در تهران در حالی که باران در حال بارش است، مردم در میدان آزادی تجمع کرده اند و پلاکاردها و پرچم هایی با مضمون شعارهای ضدآمریکایی و ضد سعودی در دست دارند.

 

40. المیادین

خبرنگار المیادین در تهران گزارش داد که میلیون ها ایرانی در راهپیمایی روز 22 بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران شرکت کردند.

 

انتهای پیام

نظر شما