شناسهٔ خبر: 31106115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه شهر سکردو پاکستان در گفت گو با حوزه:

با وجود تمام مشکلات امروز پیام امام خمینی (ره) به جهان رسیده است

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن جعفری گفت: در این چهل سال دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاششان را برای تضعیف این انقلاب انجام دادند، و این به خاطر ترس آنها از صدور پیام انقلاب است؛ اما با وجود تمام مشکلات امروز پیام امام راحل به کل جهان رسیده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن جعفری امام جمعه شهر سکردو پاکستان، وکیل مطلق آیت الله سیستانی و مقام معظم رهبری، شاگرد امام خمینی (ره) و شهید سید محمدباقر صدر در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به بیان نکاتی درباره انقلاب اسلامی، شهید سید محمدباقر صدر و توضیه آیت الله سیستانی به مسلمانان پرداخت.

شهر سکردو یکی از شهرهای ایالت گلگیت بلتستان است و بلتستان منطقه ای با میزان جرم و جنایت صفر است که در این شهر اکثریت مردم شیعه اثناعشری هستند، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن جعفری علت آن را تمسک مردم به ارزش ها و اصول اخلاقی، اجرای قوانین و ارتباط 100 ساله مردم با مراجع و روحانیون  می داند. مردم بلتستان از فساد اخلاقی و اجتماعی دور هستند و در این منطقه تکفیری ها جایی ندارند.

مشروح گفت‌وگو:

شنیدیم که شما چند روز قبل با آیت الله سیستانی دیدار داشتید، ایشان درباره چه مسائلی صحبت کردند؟

بله بنده چند روز قبل با آیت الله العظمی سیستانی دیدار داشتم و ایشان جویای اوضاع پاکستان شدند و پس از توضیحات لازم در مورد پاکستان آیت الله سیستانی گفت: من در اوقات خاصی که برای استجابت دعا است و هر روز صبح برای مسلمانان و شیعیان پاکستان دعا می‌کنم و توصیه ایشان هم این بود که همیشه با برادران مسلمان خود با اتحاد و وحدت زندگی کنید.

بفرمایید به نظر شما علت اصلی ترس دشمن از انقلاب اسلامی چیست؟

در این چهل سال دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاششان را برای تضعیف این انقلاب انجام دادند و این همه تلاش به خاطر ترس آنها از صدور پیام انقلاب بود، اما الحمد لله با وجود تمام مشکلات امروز پیام امام راحل به کل جهان رسیده است و اما این نکته را هم می‌گویم که دشمن هیچ وقت دست نحسش را از سر انقلاب برنخواهد داشت، زیرا همه ی ترس اینها نابودی اسرائیل است.

البته مشکلاتی که این نظام مقدس اسلامی اکنون با آنها مواجه است باقی نخواهد ماند و برطرف خواهد، چون ما در کشورهای مختلف دنیا مانند عراق، سوریه و... تجربه داریم و دیدیم که دشمنان اسلام چگونه سرنگون و نابود شدند.

 

يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ

بله همه ی مشکلاتی که دشمن با انقلاب اسلامی داشت برای همین بود، آنها ترسیده بودند که مبادا این انقلاب به کل جهان صادر شود و دشمنان هم با همه ی حیله های خود طبق فرمان الهی (يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ) در این کار موفق نشدند و ما دیدیم که در سوریه به خاطر همین تاثیر انقلاب بود که مردم سوریه استقامت کردند و دشمنان را مجبور به فرار کردند و در هر صورت، دشمن با تمام قدرت خودش برای کم کردن تاثیر انقلاب اسلامی در جهان درحال فعالیت است و مبارزه با استعمار شوم شیوه و سیره مسلمانان است و ان‌شاءالله انقلاب اسلامی مانند گذشته با تمام قدرت پیشرفت خواهد کرد و برای رساندن پیام الهی موفق خواهد شد.

در دوران تبعید امام راحل به نجف شما هم در نجف بودید. اگر خاطره ای در مورد امام دارید بفرمایید؟

ما دائما نماز مغربین را پشت سر امام خمینی (ره) می خواندیم و سوالاتی که در ذهنمان بود از امام می پرسیدیم و یک چیز جالب این بود که در آن زمان یک روزنامه پاکستانی به نام (رضا کار) به زبان اردو بود که برای امام ارسال می‌شد و امام هم که زبان اردو بلد نبودند، اما چیزهای حساسی که ایشان کمی متوجه می‌شدند را خط می‌کشیدند و می‌فرستادند به ما تا برای ایشان ترجمه کنیم. آن زمان هنوز انقلاب نشده بود و ایشان هنوز رهبر نبودند، اما از اول به فکر همه ی مسلمانان بودند و دائما در مورد مسائل مسلمانان باخبر بودند.

 

شما شاگرد شهید باقر صدر هم بوده اید، در مورد این بزرگوار به ما بگویید؟

بله در درس اخلاق ایشان شرکت می کردیم و در خانه ایشان هم رفت و آمد داشتیم، شهید سید محمدباقر صدر نماد اخلاق بود، به احترام همه بلند می شدند، ایشان آئینه ی اخلاق اهل بیت (ع) و نابغه دهر بود و مسائل فقه را حل می کرد، فلسفه را هم به راحتی حل می کرد و هرکسی مشکل علمی داشت به شهید صدر مراجعه می‌کرد، اما نه فقط مردم عراق، بلکه از لیبی، از تونس و از کشورهای مختلف تشنگان علم به این دریای علم مراجعه می‌کردند.

پس از اینکه من در بلتستان ترک حوزه کردم و در بلتستان فعالیت دینی داشتم شهید سید محمدباقر صدر نامه ای برای من نوشت و در آن نامه بنده را نورالعین خطاب کرد.

تکمیل می شود.....

گفت گو از صابری

 

 

نظر شما