شناسهٔ خبر: 31105015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حماسه باشکوه؛ مردم در جشن چهل سالگی انقلاب، نقشه دشمن را بر باد داددند/روحانی: برای ساخت موشک از کسی اجازه نگرفته و نمی‌گیریم/ حمل «تابوت استبداد» در راهپیمایی+عکس و فیلم

چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور برگزاری شد، همه ایرانیان دل شاد از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی‌شان آمدند تا زیباترین حس جمعی خود را به اشتراک بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف، مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی راس ساعت ۹ صبح در سراسر کشور و همزمان در تهران با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط کریم منصوری از قاریان ممتاز بین المللی­ و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد.


12:20 راهپیمایان در قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ۹۷ خواستار پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تامین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی شدند.

بیشتر بخوانید:

کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مایه مباهات است/لزوم تقویت روزافزون بنیه دفاعی ـ موشکی

12:10 درخواست از روحانی برای فروش نفت به باندهای مافیایی


12:00 رئیس‌جمهور گفت: ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد، از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران امروز وارد چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب می‌شود.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ، در سخنرانی 22 بهمن در میدان آزادی خدا رو شکر می‌کنیم که ملت بزرگ ایران  را در 40 سال پیش بر استبدادو استعمار و وابستگی‌ها رهانید،  گفت: این ملت توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد.

بیشتر بخوانید؛

روحانی در جمع راهپیمایان: برای ساخت موشک از کسی اجازه نگرفته و نمی‌گیریم

 

11:45 آیت الله صادق آملی لاریجانی که در خیابان آزادی تقاطع خیابان اسکندری با مردم در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب همراه شده است، در جمع خبرنگاران در خصوص پیام این حضور میلیونی گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید سیل جمعیت و راهپیمایی با شکوه تر از همیشه است.

این حضور عظیم مردم و پرجوش بودن آن مهمترین پیامش این است که دشمنان نظام آمریکا و اذنابش بدانند این مردم تسلیم ناپذیرند.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند مردم با فشارها و تحریم‌های ظالمانه عقب نشینی نخواهند کرد و به حرکت عظیمی که امام خمینی (ره) به راه انداختند ادامه خواهند داد.

آملی لاریجانی گفت: نظام جمهوری اسلامی هر روز نسبت به روز قبل بالنده تر و با شکوهتر و مقتدرتر به راه خود ادامه می‌دهد و در منطقه اثر گذار تر از همیشه است.

11:33 سردار حسین رحیمی فرمانده پلیس تهران دقایقی قبل با حضور در میدان انقلاب تهران به جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پیوست.

11:25 محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به جمعیت باشکوه راهپیمایان تهرانی پیوست.

11:22 راهپیمایان تهرانی امروز در سالروز یوم الله 22 بهمن با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تحت فشار دشمنان هشدار دادند.

مردم تهران با حمل بنرهای "از ترس مرگ نباید خودکشی کرد" و "نه به FATF" مخالفت خود را با پذیرش برنامه های این گروه اعلام کردند.

11:18 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلابی اسلامی در میدان آزادی به جمع راهپیمایان 22 بهمن پیوست.

دیگر فرماندهان عالی سپاه و ارتش از جمله سرلشکر صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند.

11:05 حجت الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافت.

 
10:52 فرزندان امام خامنه‌ای همراه با مردم در تهران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
 
راهپیمایی 22 بهمن 97|حضور فرزند امام خامنه‌ای در راهپیمایی 22 بهمن

10:45 مردم تهران از چهارراه ولی عصر با در دست داشتن تابوتی با عنوان «تابوت استبداد» که تصویر پرچم انگلیس، دونالد ترامپ و دلار آمریکا در آن نقش بسته بود، سیاست‌های استکباری غرب و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را محکوم کردند.

10:42 جمعی از جوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تهران، با به نمایش در آوردن پلاکارد هایی شهادت کودک ۶ ساله شیعه در عربستان را محکوم کردند. جوانان با به نمایش در آوردن تصویر این کودک ۶ ساله تاکید کردند که «حب علی را نتوان سر برید».

علاوه بر این گروه دیگری از جوانان با به نمایش در آوردن پلاکارد هایی اعلام کردند که «چیزی به آخر اسرائیل نمانده» و «ما اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد».

10:34 راهپیمایی مردم تهران زیر باران

10:30 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه) با حضور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به راهپیمایان ۲۲ بهمن ماه تهران پیوست.

قرار است لاریجانی بعد از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، برای دیدار با مقامات ژاپنی، تهران را به مقصد توکیو ترک کند.

 
«علی لاریجانی» به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست

 

10:00 همزمان با سراسر کشور شهر تهران نیز مملو از جمعیت و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود. 

در این بین شاهد بارش رحمت الهی بر شهر تهران بودیم که علیرغم بارش شدید، مردم همچنان در صحنه حضور دارند.

9:45 خیل جمعیت در حال حرکت به‌ میدان آزادی هستند.

نمایش موشک های بالستیک سپاه در راهپیمایی 22 بهمن

9:31 همزمان با راهپیمایی 22 بهمن و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برخی موشک های بالستیک سپاه در مسیر راهپیمایان در تهران به نمایش گذاشته شد.

از جمله این موشک‌ها قدر، قیام و ذوالفقار است.

نمایش موشک های بالستیک سپاه در راهپیمایی 22 بهمن

9:20 خیل جمعیت در حال حرکت به‌ میدان آزادیخیل جمعیت از گوشه‌گوشه تهران بزرگ در حال حضور در میدان آزادی، محل برگزاری مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب هستند. از جایگاه مراسم ویژه گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب، خیل جمعیت از گوشه‌گوشه تهران بزرگ  در حال حضور در میدان آزادی، محل برگزاری مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب هستند.

هم‌اکنون سرودهای انقلابی در حال پخش است و مراسم تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سخنران مراسم امروز است.

9:11 مردم ایران اسلامی به شکرانه جشن چهل سالگی انقلاب حضوری تماشایی و کم نظیر در راهپیمایی امروز دارند.

در این جشن پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم گلباران را بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد و عملیات نمایش هوایی و فرود چتربازان نیروهای مسلح نیز از دیگر برنامه‌های امروز است.

 

نظر شما