شناسهٔ خبر: 31104451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بولتن ورزشی 22 بهمن

کشتی‌گیر اصفهانی شاگرد بنا شد/ نجف‌آباد میزبان انتخابی تیم ملی ووشو

پیروزی سپاهان در لیگ برتر، برنز ملایی در جودو و شکست عجیب چلسی برابر منچسترسیتی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 21 بهمن‌ماه علاوه بر این‌که لیگ برتر فوتبال با پیروزی سپاهان اصفهان همراه بود، حکم کمیته انضباطی علیه گیتی‌پسند تأیید شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

عباس مهدی‌زاده در وزن 82 کیلوگرم از اصفهان به همراه کشتی‌گیرانی از سراسر کشور از 25 بهمن تا 5 اسفند به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد؛ سومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین، در خانه کشتی عبداله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

در این اردو محمد بنا به عنوان سرمربی و ناصر نوربخش، ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی، بهروز حضرتی‌پور، عادل بالی‌تبار و لقمان رضایی به عنوان مربیان این تیم را همراهی می‌کنند.

رقابت‌های فوتبال هفته هفدهم لیگ برتر پیگیری شد و تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد خوزستان در اهواز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا با توجه به پیروزی سپاهان صدر جدول را از دست بدهد.

تیم سپاهان با پیروزی دیروز و تداوم شکست‌ناپذیری در لیگ برتر بعد از گذشته ۱۷ هفته از مسابقات، رکورد جدیدی را در فوتبال ایران به ثبت رساند؛ پیش از این پرسپولیس زیر نظر قطبی و در این فصل با هدایت برانکو توانسته بود ۱۶ هفته شکست‌ناپذیری را تجربه کند.

نجف آباد میزبان رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان ایران در بخش پسران شد، این رقابت‌ها در رده‌های سنتی نوجوانان، جوانان و جوانان از 23 تا 27 بهمن در سالن موهبت نجف‌آباد برگزار می‌شود؛ نفرات برتر این رقابت‌ها در دو بخش تالو و ساندا به اردوی آماده‌سازی تیم جوانان ایران دعوت می‌شوند.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در مرحله پلی لیگ قهرمانان آسیا 2019 سه‌شنبه این هفته در دیداری حساس به مصاف تیم الکویت کویت می‌رود؛ در این راستا باشگاه الکویت کویت اعلام کرد که کاروان تیم فوتبال الکویت دیروز با هواپیمای اختصاصی عازم اصفهان شد و یک جلسه تمرینی در اصفهان برگزار کرد.

با توجه به درخواست استیناف باشگاه گیتی‌پسند نسبت به رأی کمیته انضباطی مبنی بر محکومیت باشگاه مذکور به برگزاری یک مسابقه بدون حضور تماشاگر در مسابقات داخلی و مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی و اعلام نتیجه سه بر صفر به سود تیم شهروند ساری در جریان مسابقه برابر شهروند ساری از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال که 16 دی‌ماه برگزار شده بود.

برهمین اساس کمیته استیناف اعلام کرد پس از بررسی محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی، حکم کمیته انضباطی عینا تأیید می‌شود.

 خلعتبری که در دیدار مقابل نساجی از ناحیه زانوی پای راست مصدوم شد، متاسفانه با پارگی رباط پا رو به رو شده است و بایستی برای آماده‌شدن برای بازگشت به میادین چند ماهی مراحل درمانی را پشت سر بگذارد.

طبق اعلام دکتر شریفیان‌پور، پزشک تیم فوتبال ذوب‌آهن، خلعتبری چند هفته دیگر پای خود را به تیغ جراحی خواهد سپرد و سپس برنامه درمانی و تمرینی خود را با توجه به شرایطی که پزشک طراح و کادر فنی ذوب‌آهن تعیین خواهند کرد آغاز خواهد نمود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

 رقابت‌های لیگ برتر والیبال هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند و تیم‌های حاضر در مرحله حذفی رفته رفته مشخص می‌شوند؛ در پایان این هفته صعود تیم‌های پیکان، سایپا، شهرداری ورامین، پیام خراسان، خاتم اردکان، فولاد سیرجان ایرانیان و کاله به مرحله پلی‌آف قطعی شده است و تنها یک تیم دیگر از میان تیم‌های میانه جدولی برای حضور در جمع تیم‌های مرحله حذفی شانس خواهد داشت.

 در آغاز روز دوم رقابت‌های جایزه بزرگ کرواسی در رده سنی بزرگسالان پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و محمد ناقوسی در وزن 77 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت؛ تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور دارد.

اولین دوره از مسابقات گرنداسلم پاریس در سال ۲۰۱۹ با حضور ۵۷۳ جودوکار از ۹۷ کشور از صبح روز شنبه ۲۰ بهمن‌ماه به میزبانی فرانسه آغاز شده است.

امروز در دومین روز از مسابقات، سعید ملایی نفر اول رنکینگ دنیا در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم در وزنی که ۶۳ جودوکار حضور داشت با غلبه بر جودوکار روسی به مدال برنز رسید.

مسابقات جهانی اسکی آلپاین از امروز به میزبانی سوئد آغاز می‌شود که کاروان ورزشی ایران با 9 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده است؛ ملی‌پوشان کشورمان بامداد روز گذشته راهی سوئد شدند و دیروز نخستین تمرینات خود را زیر نظر مربیان برگزار کردند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

در ادامه هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستر سیتی در اتحاد میزبان چلسی بود و با 6 گل آتش‌بازی به راه انداخت؛ در این دیدار سرخیو آگوئرو موفق شد در دقایق 13، 19 و 56 هت‌تریک کند، استرلینگ 4 و 80، گوندوگان 24 گلزنی کردند.

شاگردان پپ گواردیولا با این پیروزی باردیگر به صدر جدول جزیره بازگشتند، البته یک بازی نسبت به لیورپول بیشتر بازی کرده‌اند؛ در این بازی ادن هازارد هیچ کاره بود و در مقابل سرخیو آگوئرو درخشش خیره‌کننده داشت و هت‌تریک کرد و رکوردشکنی کرد.

 منچستر یونایتد در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان پاری سن ژرمن خواهد بود و این بازی سه‌شنبه ساعت 23:30 برگزار می‌شود، بر این اساس پس از مصدومیت نیمار و کاوانی، پاریسی‌ها یک بازیکن دیگر هم در اختیار نخواهد داشت؛ توماس مونیر دیگر بازیکن سن ژرمن است که مقابل شیاطین سرخ حضور نخواهد داشت.

یوونتوس در دیدار مقابل ساسولو به پیروزی 3 بر صفر رسید تا به صدرنشینی مقتدرانه خود ادامه دهد. بانوی پیر ایتالیا با پیروزی در این بازی تعداد دیدارهایی که شکست ناپذیر بوده است را به عدد 27 رساند تا از رکورد قبلی خود عبور کند.

یوونتوس از اکتبر 2015 تا می 2016 در 26 بازی شکست‌ناپذیر بوده است و حالا این رکورد خود را بهبود بخشیده است.

انتهای پیام/63090/ج20/

نظر شما