شناسهٔ خبر: 31100464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۸۰۰ پروژه اقتصادی گلستان با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد

R41471/P1494/S6,70/CT11

مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‎زنی ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در استان گلستان امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در بخش سرخنکلاته شهرستان گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، همزمان با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار گلستان و دیگر مسئولان استانی، 2 هزار و 800 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان و اشتغالزایی 6 هزار و 604 نفر در استان گلستان افتتاح و کلنگ‎زنی شد.

از این تعداد 257 پروژه در بخش عمرانی با اعتبار 322 میلیارد و 600 میلیون تومان و 31 طرح نیز در بخش اقتصادی با اشتغالزایی و سرمایه‎گذاری 999 میلیارد تومان و اشتغالزایی 3 هزار و 321 نفر بوده است.

همچنین امروز ساختمان مرکزی دانشگاه گلستان با اعتبارات استانی و ملی در 4 هزار و 800 متر مربع و با هزینه بیش از 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

نورمحمد تربتی‎نژاد نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: اسلامی بودن و مردمی بودن انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‎هایی مهم انقلاب اسلامی بود که با درایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به 40 سالگی رسیده است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید به زندگی در انقلاب اسلامی 19 سال افزایش یافته است، ادامه داد: امروز میانگین امید به زندگی در کشور به 76 سال رسیده است.

تربتی‎نژاد با بیان اینکه بیکاری در همه استان‎ها وجود دارد، گفت: بیش از 60 هزار نفر در استان گلستان بیکار داریم و برای ایجاد یک شغل میانگین 200 میلیون تومان بودجه نیاز است و در صنعت سرمایه‎گذاری نیاز به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه 15 هزار میلیارد تومان برای ریشه‎کنی بیکاری در استان اعتبار نیاز است، یادآور شد: بهترین روش برای ریشه‌کنی بیکاری جذب سرمایه‎گذار است.

تربتی‎نژاد با بیان اینکه در استان گلستان 49 درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‎دهند، افزود: در شهرستان آق‎قلا بالغ بر 75 درصد جمعیت را روستائیان تشکیلا می‎دهند.

وی با بیان اینکه پتانسیل در استان گلستان برای حل مشکل بحران کم‎آبی وجود دارد، یادآور شد: وزیر اقتصاد و دارایی می‎تواند به عنوان عضوی از هیئت دولت نسبت به حل برخی از مشکلات استان کمک کند و انتظار داریم در هیئت دولت این مشکلات دیده شود.

سید ابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان هم در این مراسم اظهار کرد: شرایط سختی را در کشور مشاهده می‎کنیم و استکبار جهانی همه توان خود را برای زمین زدن انقلاب اسلامی به‎کار بسته است.

فرماندار گرگان به حضور گسترده مردم در راهپیمایی22 بهمن اشاره کرد و افزود: حضور گسترده مردم را در 22 بهمن شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما