شناسهٔ خبر: 31097914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۱ بهمن ماه

۲۳ اسفند؛ برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب/۱۱ راهبرد بانک مرکزی برای ثبات اقتصادی

۲۳ اسفند، برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، اواخر بهمن، اعلام نظر شورای عالی کار درباره میزان دستمزد کارگران، ۱۱ راهبرد بانک مرکزی برای ثبات اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۱ بهمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، ۲۳  اسفند، برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، اواخر بهمن، اعلام نظر شورای عالی کار درباره میزان دستمزد کارگران، ۱۱   راهبرد بانک مرکزی برای ثبات اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۱ بهمن است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

۱۱ راهبرد بانک مرکزی برای ثبات اقتصادی از زبان همتی

«عبدالناصر همتی»، رییس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان های انقلاب قرار داریم جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روزها را می طلبد. بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می کنیم با مدیریت این شرایط و ناکام گذاشتن تلاش ها برای بی ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت های اقتصادی مردم فراهم نماییم.

 

در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تأثیر شوک های طرف عرضه بر قیمت اقلام مصرفی مردم است. پی گیری کانال های مالی با کشورها، سامان دهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات لازم مالی به واحد های تولیدی و تأمین ارز کالاهای اساسی از جمله این اقدامات است. بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور، در تلاش است تا بانک ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه ها باشند. فروش اموال ودارائی های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه، کاهش بدهی های معوق، روان سازی ارایه تسهیلات و... از جمله آن موارد است.»

 

روایت آیت‌الله خامنه‌ای از حمله شبانه‌ ساواک به منزل ایشان

کتاب «انّ مع الصبر نصراً» خاطرات خودگفته‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی از دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی است. این کتاب توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همزمان با ایام دهه‌ مبارک فجر انقلاب اسلامی به زبان عربی منتشر شده و ترجمه‌ فارسی آن نیز به زودی روانی بازار می شود.

 

اواخر بهمن، اعلام نظر شورای عالی کار درباره میزان دستمزد کارگران در سال ۹۸

«علیرضا محجوب» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال 98 گفت: جلسه شورای عالی کار در رابطه با کمک هزینه مسکن تشکیل شده است که نتوانسته است نتیجه ای بگیرد. بحث دستمزد کارگران نیز زمانی آغاز می شود که گزارش کارگروه و کمیته مربوط به تعیین سبد حداقل هزینه به نتیجه رسیده باشد.

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقلامی که در سبد کالا وجود دارد هیچگاه تغییر نمی کند بلکه این قیمت هاست که تغییر می کند و وقتی آخرین قیمت ها را برآورد کردند حداقل هزینه را نیز اعلام می کنند.

 

دولت در بحث ساماندهی قیمت سوخت به دنبال تصمیمی جامع است

«جلال میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد احتمال افزایش قمیت بنزین در سال 98 گفت: برداشت ما این است که  دولت هنوز در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی به جمع بندی نرسیده است. نگرانی مجلس در مورد افزایش قیمت بنزین است اما دولت در این زمینه معتقد است که باید تصمیم جامعی هم در مورد قیمت بنزین و هم گازوئیل گرفته شود.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: دولت معتقد است اگر بنزین گران شود و گازوئیل گران نشود ممکن است برخی جایگاههای عرضه سوخت، گازوئیل را با بنزین مخلوط کنند، ضمن اینکه در حال حاضر میزان افزایش قاچاق گازوئیل در کشور بیشتر از بنزین است.

 

نماینده مردم ایلام در خانه ملت تاکید کرد: شرایط جامعه برای تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی در سال 98 مهیا نیست. پیشنهاداتی نیز که در مجلس مطرح می شود در راستای کمیته امدادی کردن جامعه است. مجلس راه را در این زمینه گم کرده است.

 

بارگیری کالا در بندر چابهار از سوی اپراتور هندی

اوایل دی ماه سال جاری یک نشریه هندی اعلام کرده بود که ایران استفاده از بندر راهبردی «چابهار» واقع در دریای عمان را به طور رسمی برای هند مهیا کرده است و هندوستان برنامه ریزی کرده از طریق این بندر کالا به افغانستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر کند.

 

نشریه «هندوستان تایمز» این خبر را اعلام کرده بود و انتشار این خبر بعد از تشکیل اولین نشست کمیته اجرایی سازی موافقتنامه چابهار که در آن راهکارهای عملیاتی سازی موافقتنامه چابهار بین ایران، هند و افغانستان اخیرا بعد امضای طرفین رسیده صورت گرفته بود. راهکارهای عملیاتی سازی تفاهم نامه چابهار در ۹ بند به امضای نمایندگان سه کشور رسیده بود و بر اساس تفاهم نامه امضا شده قرار بر این شد تا کارگروه مطالعاتی در خصوص رقابتی کردن هزینه کلی کریدور چابهار، نسبت به کریدورهای رقیب تشکیل شود.

 

طی اولین نشست کمیته اجرایی سازی موافقتنامه چابهار قرارداد اجاره و بهره برداری بخشی از فاز یک بندر شهیدبهشتی چابهار بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد (IPGL) به امضا رسیده بود. حالا بنا به گفته معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی هم‌اکنون اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در آنجا انجام می‌دهند.

 

یارانه بهمن ماه پنجشنبه واریز می شود

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: نود و ششمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت ۲۴ پنجشنبه (۲۵ بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود. مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند نوبت های گذشته 455 هزار ریال است.

 

افزون بر یارانه ها، افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امدادامام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز پنجشنبه (25 بهمن ماه) واریز می شود که بلافاصله امکان برداشت آن وجود دارد.

 

۲۳ اسفند، برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب

«محمد جواد محمدی نوری» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد جلسه این هفته خانه احزاب گفت: در این جلسه «ملانوری»، مدیرکل سیاسی وزارت کشور که در جلسه اخیر شورای مرکزی خانه احزاب حضور داشت اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۸۴ حزب رسما مورد پذیرش وزارت کشور قرار گرفته و توانسته اند خود را با قانون جدید (کمیسون ماده 10 احزاب ) تطبیق دهند.

 

عضو شورای مرکزی خانه احزاب خاطر نشان کرد: در جلسه اخیر خانه احزاب و وزارت کشور، مهلت نهایی وزارت کشور تا ۱۰ اسفند برای  ارسال آخرین لیست احزاب مورد تایید کمیسیون ماده 10 برای حضور در کنگره عمومی خانه احزاب مقرر شده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما