شناسهٔ خبر: 31095453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مبارز انقلابی لردگان در گفتگو با بسیج:

تبعیت از ولایت فقیه در راستای تبعیت از ائمه معصومین است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نورالله سعیدی از مبارزین  در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیتهای خود در آن دوران صحبت کرد که تقدیم حضور شما مخاطبان عزیز می شود.

نورالله سعیدی گفت: در سال 1355 وارد دانشگاه فنی بابل شدم و از سال ۵۶ حرکت های دانشجویی علیه رژیم شاه آغاز گردید و یکی از فعال ترین دانشگاه ها، دانشگاه فنی بابل بود، که بعد از شهادت آیت الله مصطفی خمینی(ره) فرزند امام رحمت الله علیه به تبعیت از علمای قم، تهران، تبریز، حرکت‌های انقلابی خود را آغاز نمود.

سعیدی با اشاره به فعالیت دانشجویان انقلابی و مذهبی دانشگاه بابل، افزود: به لطف الهی در سال ۵۷ از فروردین ماه به بعد حرکت های دانشجویان به صورت هفتگی در بعضی از موارد هر روز انجام می‌شد که منجر به شکستن شیشه بانک ها و بعضی از مراکز دولتی و گاهی درگیری با پلیس می شد. شعارهای انقلابی زیادی داده می شد یکی از شعارها این بود «برادر ارتشی چرا برادر کشی؟ رهبر ما خمینی سلام میرساند ».

مدیر کل سابق فنی و حرفه استان افزود: فعالیت‌های زیاد دانشگاه ما علیه رژیم شاهنشاهی باعث شد که دانشگاه یک ترم تعطیل شود و بنده به زادگاهم شهرستان لردگان بخش فلارد و روستای ابواسحاق آمدم، البته کتاب ها و نوار های زیادی از آیت الله شهید مطهری و همچنین دکتر شریعتی همراه خود آوردم.

وی ادامه داد: در محل سکونت خود  ابتدا به روشنگری جوانان و فامیل اقدام نمودم ولی بعداً فعالیت های خود را علنی کردم و در روز تاسوعای حسینی که اغلب مردم فلارد در کنار امامزاده محمد حنفیه (علیه السلام)در روستای میلان بابااحمدی جمع می شدند‌ و عزاداری می‌کردند، سخنرانی کردم  و شعارهای تند انقلابی می‌دادم که مردم نیز با من همراهی می‌کردند و اغلب مردم در این روز نسبت به مسائل انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) آگاهی بیشتری یافتند .

سعیدی تصریح کرد: سخنرانی بنده در روز تاسوعای حسینی (علیه السلام) آغاز حرکت انقلابی در بخش فلارد شد و چون بیشتر معلمان منطقه از جوانان ابواسحاقی و بخش فلارد بودند از فردای آن روز یعنی عاشورای سال ۱۳۵۷ راهپیمایی ها را شروع کردیم و کم کم به سایر مناطق شهرستان لردگان سرایت کرد. در همین برهه از زمان به دلیل فعالیت های زیاد، ساواک برای دستگیری بنده اقدام نمود، که به حول و قوه الهی به دلیل همراهی خوب مردم موفق به دستگیری بنده نشدند.

این مبارز دوران انقلاب ادامه داد: در روز ۱۲ بهمن که قرار بود حضرت امام خمینی(ره) از پاریس وارد ایران شود، با هماهنگی با افراد فامیل و اقوام یک راس گاو بزرگ خریداری نمودیم، تا به محض ورود امام به میهن آن را قربانی کنیم، که ساعت 9:30 صبح این کار را انجام دادیم  و آن را بین مردم تقسیم کردیم .

نورالله سعیدی افزود: به همراه جوانان روستا اخبار کشور را از طریق رادیو دنبال می کردیم و یادم هست که شب 22 بهمن نخوابیدیم و پیروزی انقلاب اسلامی را با صدای شهید آیت الله محلاتی شنیدیم که اعلام نمود این صدای انقلاب اسلامی ایران است و صبح آن روز همه ما شادمان پیروزی انقلاب را جشن گرفتیم.

وی در پایان گفت: خدای بزرگوار را سپاس می‌گویم که هنوز بر آرمان‌های انقلاب اسلامی باقی ماندم و اگر توفیق الهی باشد تا پایان زندگی در مسیر انقلاب اسلامی و رهبری آن و تبعیت از ولایت فقیه باقی خواهم ماند، چرا که اعتقاد راسخ دارم که تبعیت از ولایت فقیه در راستای تبعیت از ائمه معصومین(علیهم السلام)می باشد.

نظر شما