شناسهٔ خبر: 31093844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سیمون: هر کشوری مرا خواست، در دسترس هستم!

مورد عجیب ستاره جدایی طلب والیبال کوبا

ستاره سابق تیم ملی کوبا برای چهارمین بار در گرفتن تابعیت کشور دیگری ناکام ماند!

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"،  سیمون روبرت‌لندی، ستاره سابق تیم ملی کوبا که به افتخارات زیادی با تیم ملی کشورش دست پیدا کرد، از چند سال قبل و بعد از تغییرات عمده ای که در والیبال کوبا رخ داد، تصمیم به تغییر تابعیت گرفت.


او در چند سال اخیر با وجود بازی کردن در بهترین تیم های باشگاهی جهان نتوانسته در هیچ کدام از تورنمنت‌های ملی به میدان برود چون تلاش یکی از بهترین سرعتی‌زن‌های یک دهه اخیر والیبال جهان برای پیوستن به یک کشور دیگر ناکام بوده است.  


در حالی که از سال گذشته سیمون برای گرفتن تابعیت بلغارستان اقدام کرد تا با انجام این کار بتواند برای تیم ملی بلغارستان به میدان برود، این درخواست از سوی بلغارها رد شد.


بلغارستان چهارمین کشوری است که «سیمون روبرت‌لندی» در تلاش کسب تابعیت آن بود؛ اما در این کار موفق نبود. در ماه سپتامبر سال گذشته، سیمون برای گذرنامه بلغارستان درخواست کرد که بتواند عضو تیم ملی این کشور شود؛ اما بلغارها این درخواست را رد کردند.


سیمون در یک مصاحبه برای رسانه های برزیلی توضیح داد که چندین کشور تا به حال درخواست تابعیت او را رد کرده اند: «من می خواستم ملیت خود را تغییر دهم و به دنبال یک کشور جایگزین بودم. حتی تلاش زیادی روی این موضوع کردم؛ اما هنوز این اتفاق رخ داده،‌ اگرچه من تسلیم نمی شوم. از همین جا بگویم هر کشوری می خواهم در تیم ملی‌اش بازی کنم، من در دسترس هستم!»


وی همچنین می افزاید: «ابتدا در ایتالیا سعی کردم،‌ اما مساله به خاطر پیوستن خوان تورنا ختم شد. در آرژانتین هنوز هم نمی دانم چرا این روند متوقف شد. در کانادا هم من تمام مراحل را پیش رفتم؛ اما در نهایت کانادایی ها بدون توضیح مرا نخواستند.»


طبق گزارش سایت worldofvolley دلیل اصلی تصمیم بلغاری ها این بوده که سیمون برای گرفتن تابعیت به ۲ سال زمان نیاز داشته که در آن مقطع ۳۴ ساله خواهد شد و به خاطر سن بالایی بلغارها علاقه ای به جذب او نداشتند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما