شناسهٔ خبر: 31093350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کاراکاس هم تحریم های نفتی ترامپ را دور می زند

دست غول نفتی ونزوئلا در دست «بانک گازپروم» روسیه

شرکت بزرگ نفتی « PDVSA» ونزوئلا برای دور زدن تحریم های آمریکا ،حساب های بانکی سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت های خارجی را به «بانک گازپروم» روسیه منتقل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،شرکت بزرگ نفتی « PDVSA» ونزوئلا حساب های بانکی سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت های خارجی را به «بانک گازپروم» روسیه منتقل می کند.

این اقدام در بحبوحه تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت «نیکولاس مادورو» است،انجام می شود.

به مشتری های سرمایه گذاری مشترک « PDVSA» با شرکت «شورون» آمریکا،«توتال اس ای» فرانسه و دیگر پروژه ها با شرکت های خارجی دستور داده شده است تا پرداخت های خود را به حساب های بانک گازپروم روسیه بسپرند.

بزرگ ترین شرکت نفتی ونزوئلا همچنین از شرکای خارجی خود درخواست کرده است تا در مورد اینکه می خواهند در برابر فشارهای واشنگتن سر تسلیم فرود بیاورند یا سهام های خود را در پروژه های مشترک حفظ کرده و کسب و کار خود را در ونزوئلا ادامه دهند به طور رسمی تصمیم گیری کنند.

PDVSA علاوه بر سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های خارجی دارای چندین پروژه با شرکت های روسی و سرمایه گذاران چینی است.

ونزوئلا دارای بزرگ ترین ذخایر نفتی در جهان است و فروش نفت،98 درصد درآمد صادرات این کشور را تشکیل می دهد.

تحریم های نفتی که «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا علیه ونزوئلا اعمال کرده است نشان دهنده قوی ترین تلاش های واشنگتن برای گرفتن قدرت از «نیکولاس مادورو»،رئیس جمهوری این کشور با کاهش درآمدهای آن است.

این اولین اقدام ونزوئلا برای دور زدن تحریم های نفتی آمریکا است و همانطور که تحلیلگران پیش از این نیز پیش بینی کرده بودند،این تحریم ها نه کاراکاس بلکه واشنگتن را دچار مشکلاتی در بازار انرژی خواهد کرد.

نیاز بازار جهانی به نفت و ذخایر انرژی کشورهایی مانند ایران،روسیه،ونزوئلا و دیگر کشورهایی که دارای ذخایر انرژی غنی هستند اجازه نمی دهد تلاش های واشنگتن برای ترساندن این کشورها با حربه تحریم به نتیجه برسد.

نظر شما