شناسهٔ خبر: 3108514 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

چکیده مطالب89/4/24

صاحب‌خبر - • سایت‌های دولتی با هاستینگ خارجی از مهر ماه فیلتر می‌شوند
فارس - معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات گفت: پس از چند دوره تعیین مهلت، تا پاییز سال جاری به سایت‌های دولتی برای انتقال میزبانی به داخل کشور مهلت داده شده و در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.این خبر مهمترین خبر رسانه های گروهی در حوزه ICT بود که روزنامه های اقتصاد پویا, دنیای اقتصاد, خراسان, جهان صنعت, جهان اقتصاد, صبح اقتصاد, تهران امروز, فناوران, فرهنگ آشتی و شرق این خبر را چاپ کردند. « ادامه در صفحه 30»
• تقی پور سر سفره صبحانه بخش خصوصی می‌نشیند
مهر - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه هفته آینده به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می رود تا سر سفره صبحانه بخش خصوصی بنشیند. روزنامه های اقتصاد پویا, دنیای اقتصاد, هدف و اقتصاد, ابرار اقتصادی و فناوران این خبر را درج کردند. « ادامه در صفحه 15»
• تحقیق و تفحص از مخابرات با حضور وزیر ارتباطات بررسی شد
مهر - طرح تحقیق و تفحص از مخابرات روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات در جلسه کمیسیون صنایع مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. روزنامه های جهان صنعت, هدف و اقتصاد, فناوران, عصر ایرانیان و فرهنگ آشتی این خبر را منعکس کردند. « ادامه در صفحه 65»
• سیمکارت های اعتباری همراه اول در شبکه WLL استان مرکزی هم آنتن می دهد
روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران - تعداد استان هایی که سیم کارت های اعتباری همراه اول با شبکه WLL آنها رومینگ دارد به 6 استان رسید. روزنامه های اقتصاد پویا, صبح اقتصاد, فناوران و تفاهم این خبر را منتشر کردند. خبرگزاری های ایسنا و موبنا نیز این خبر را منعکس کردند. « ادامه در صفحه 66»
• زیرساخت شاهرگ اصلی ارتباطی کشوراست
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - با توجه به اهمیت شرکت ارتباطات زیرساخت از نگاه حاکمیتی این حوزه شاهرگ اصلی ارتباطی کشور است. روزنامه های کیهان, جهان اقتصاد و ابرار اقتصادی این خبر را چاپ کردند. خبرگزاری ایرنا نیز این خبر را منعکس کرد. « ادامه در صفحه 17»
• ضریب نفوذ اینترنت در استان تهران 16/4 درصد است
ایرنا - استان تهران با داشتن دو میلیون و 294 هزار کاربر اینترنتی و دستیابی به ضریب نفوذ 4/16 درصد، برخوردارترین استان کشور در زمینه دسترسی به اینترنت است. روزنامه های اقتصاد پویا, ابرار اقتصادی و فناوران این خبر را درج کردند. « ادامه در صفحه 32»
• دولت الکترونیک نتیجه تحول اداری است
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت ،دکتر "لطف الله فروزنده"معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور که از امکانات و تجهیزات موجود در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت بازدید می کرد با اعلام این مطلب افزود : در این بازدیدمشخص شد که بستر بسیار قوی از سوی زیرساخت فراهم شده است ، حال که مهمترین محور دولت الکترونیک است بایستی با توسعه ICT نگاه ما نیز عوض شود. روزنامه های اقتصاد پویا, خراسان و شرق این خبر را منعکس کردند. خبرگزاری ایسنا نیز این خبر را منعکس کرد. « ادامه در صفحه 21»
• دومین جشنواره‌ی روباتیک"روبات‌های شهری" کشوری
ایسنا - دومین جشنواره روباتیک "روبات‌های شهری" با همکاری کانون روباتیک فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات و با مشارکت شرکت دانش پژوهان جوان، این بار در سطح کشوری برگزار می‌شود. روزنامه های ابرار اقتصادی, فناوران و رسالت این خبر را منتشر کردند. « ادامه در صفحه 33»
• مشکلی از بابت زیرساخت‌های ارتباطی نداریم
ایسنا - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در همایش ملی پرداخت الکترونیکی گفت: درباره وضعیت استفاده ما در زمینه پرداخت الکترونیکی می‌توان گفت که نسبت به کشورهای جهان، حداقل پنج سال عقبیم که در این بین هم ارائه‌دهندگان و هم استفاده‌کنندگان خدمات ضرر کردند؛ ما وقتی می‌توانیم با بهترین هزینه، بیش‌ترین خدمات را ارائه دهیم، چه دلیلی وجود دارد که به مشتری هزینه بیش‌تری تحمیل کنیم؟ روزنامه های ابرار اقتصادی, ابرار و ابتکار این خبر را چاپ کردند. « ادامه در صفحه 67»
• دو مرکز مخابراتی شهید تندگویان و بعثت توسعه می یابد
روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران - عملیات کابل برگردان با هدف توسعه در مراکز مخابرات شهید تندگویان و بعثت از تاریخ بیست و چهارم تیرماه آغاز می شود. روزنامه های کیهان و اقتصاد پویا این خبر را درج کردند. « ادامه در صفحه 63»
• سرعت اینترنت ایران جوابگوی اجرای کامل طرح شهر الکترونیک نیست
مهر - عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات جامعه اطلاعاتی گفت: سرعت کنونی اینترنت در ایران جوابگوی اجرای کامل طرح شهر الکترونیک نیست و باید افزایش یابد. روزنامه های صبح اقتصاد و ابرار اقتصادی این خبر را منعکس کردند. « ادامه در صفحه 34»
• رشد 20 درصدی تجارت الکترونیکی در سال جاری
روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در سه ماهه نخست سال جاری، حجم مبادلات صورت گرفته در حوزه خرید اینترنتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، با رشدی 20 درصدی مواجه بوده است. روزنامه های جهان اقتصاد و فناوران این خبر را منتشر کردند. خبرگزاری های فارس و برنا نیز این خبر را منعکس کردند. « ادامه در صفحه 22»
• در پرداخت های الکترونیک عقب هستیم
واحد مرکزی خبر - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: در پرداخت های الکترونیک در مقایسه با جهان عقب هستیم. روزنامه های حمایت و عصر ایرانیان این خبر را چاپ کردند. « ادامه در صفحه 70»
• همایش تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای برگزار می شود
درنخستین همایش فرهنگ سازی تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای که روز پنج شنبه 24 تیرماه جاری ‌برپا می شود،‌ فرصت های نوین شغلی برای جوانان و راههای کسب و کار تجارت معرفی می گردد. روزنامه اقتصاد پویا این خبر را درج کرد. خبرگزاری های ایرنا, فارس و موج نیز این خبر را منعکس کردند. « ادامه در صفحه 36»
• گوشی های پرفروش ال جی در بازار تلفن همراه معرفی شد
موبنا - KM900 ، GD330و KF510 به عنوان پرفروش ترین مدل های ال جی در بازار تلفن همراه تهران معرفی شدند. روزنامه دنیای اقتصاد این خبر را منعکس کرد. « ادامه در صفحه 56»
• آیا اعطا کنندگان پروانه اشتباه می کنند یا آقای مدیرعامل
موبنا - مرجان محمدی-"اپراتور ها ی فعال در کشور در پروانه خود دارای سقف واگذاری سیمکارت هستند چرا که در غیر این صورت پروانه اپراتور برای فعالیت در شبکه مخابراتی مورد تایید شورای اقتصاد قرار نمی گیرد"این جملات سخنان مشترک مسوولان ارنباطی کشور از جمله وزیر ارتباطات و رییس کمیته مخابرات در مجلس شورای اسلامی بود. روزنامه جهان صنعت این خبر را منتشر کرد. « ادامه در صفحه 72»
• زیرساخت های کشور جوابگوی نیازهای الکترونیکی کشور است
سیتنا - عقب ماندگی های کشور در خصوص پرداخت های الکترونیک؛ در زمینه زیرساخت های الکترونیک نیست. روزنامه صبح اقتصاد این خبر را چاپ کرد. « ادامه در صفحه 73»
• نگاهی به فرصت‌ها و چالش‌های سرشماری کاربران اینترنت کشور
ایسنا - آمار کاربران اینترنت در ایران به موضوع مورد مناقشه‌ای بین مراجع مختلف تبدیل شده است؛ اخیرا معاون امور مجلس رییس جمهور در همایشی اعلام کرد که هنوز ضریب نفوذ اینترنت در کشور 11 درصد است که طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات 50 درصد کم‌تر از متوسط جهانی است. روزنامه ابرار اقتصادی این خبر را درج کرد. « ادامه در صفحه 37»
• حضور وزیر ارتباطات در نشست صبحانهاتاق بازرگانی
موبنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه هفته آینده به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می رود تا سر سفره صبحانه بخش خصوصی به سووالات آنها پاسخ دهد. روزنامه گسترش صنعت این خبر را منعکس کرد. « ادامه در صفحه 19»
• مخابرات در تقسیم سود دوم شد
موبنا - شرکت های بورسی نزدیک به 100 هزار میلیارد ریال سود تقسیم کردند که در این بین مخابرات توانست به تنهایی در جایگاه دوم قرار گیرد . روزنامه فناوران این خبر را منتشر کرد. « ادامه در صفحه 74»
• آمادگی پست بانک برای ورود به بورس و چاپ برگه های سهام
موبنا - عرضه سهام پست بانک در بازار سرمایه منوط به تایید صورتهای مالی این بانک توسط سازمان حسابرسی است . روزنامه فناوران این خبر را چاپ کرد. « ادامه در صفحه 23»
• کارت هوشمند ملی تا پایان برنامه پنجم طراحی و توزیع می شود
مهر - سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه پنجم گفت: سازمان ثبت احوال کشور موظف شد تا کارت هوشمندملی چندمنظوره را طراحی و توزیع آن هرچه سریعتر آغاز کند. چند روز پیش 3 روزنامه این خبر را چاپ کردند. روزنامه رسالت نیز این خبر را درج کرد. « ادامه در صفحه 40»
• اشتغال افراد بعد از بازنشستگی در شرکت مخابرات ممنوع است
ایسنا - هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرا اعلام کرد: اشتغال افراد بعد از بازنشستگی یا بازخریدی در شرکت مخابرات در زمان دولتی بودن شرکت مذکور، ممنوع بوده و احتساب سنوات خدمتی آنان وجاهت قانونی ندارد. روزنامه حمایت این خبر را منعکس کرد. « ادامه در صفحه 75»
• آموزش 209 نفر از کارگزاران پست‌بانک کرمانشاه در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها
روابط عمومی شرکت پست بانک - پست‌بانک استان کرمانشاه با برگزاری همایشی نسبت به آموزش 209 نفر از کارگزاران دفاتر خدمات بانکی روستایی در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام کرد. روزنامه ابتکار این خبر را منتشر کرد. « ادامه در صفحه 24»
• واگذاری تلفن ثابت اعتباری در مردادماه سال جاری در قزوین
روابط عمومی شرکت مخابرات استان قزوین - به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان قزوین، سرویس تلفن ثابت اعتباری از مردادماه جاری بصورت پایلوت در مرکز تلفن قدس قزوین با پیش شماره 33 آغاز می شود. روزنامه روزان این خبر را چاپ کرد. « ادامه در صفحه 78»
• طراحی زیر سیستم کنترل و پایش بازار توسط رگولاتوری
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دفتر نظارت بر سرویس‌های فنآوری اطلاعات در راستای توسعه فرهنگ رگولاتوری و استقرار قواعد رگولاتوری زیر سیستم کنترل و پایش بازار در بخش نظارت بر سرویس‌های فنآوری اطلاعات را طراحی کرد. « ادامه در صفحه 25»
• خدمات زیرساخت در 170 مرکز راه دور این شرکت ارایه می شود
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت در 170 مرکز راه دور این شرکت و با استفاده از شبکه 45 هزار کیلومتری فیبرنوری ، به مشتریان ارائه می شود . خبرگزاری ایرنا نیز این خبر را منعکس کرد. « ادامه در صفحه 26»
• آرم جدید شرکت فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد
روابط عمومی شرکت فناوری اطلاعات - پرویز سبزکار، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: آرم این شرکت پس از طی مراحل قانونی به تصویب نهایی رسیده و از این تاریخ آرم جدید در مکاتبات و سایر موارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. « ادامه در صفحه 41»
• مدیرکل جدید پست خراسان جنوبی منصوب شد
روابط عمومی شرکت پست ایران - طی حکمی از سوی دکتر محبیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست، حسین عنایتی به سمت مدیرکل پست خراسان جنوبی منصوب شد. « ادامه در صفحه 27»
• زیرساخت به نمایندگی از دولت ، بخش حاکمیتی ارتباطات را اداره می کند
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - به دنبال واگذاری شرکت مخابرات در بورس ، شرکت ارتباطات زیرساخت به نمایندگی از دولت ، اداره بخش حاکمیتی ارتباطات کشور را برعهده دارد . « ادامه در صفحه 28»
• دفاتر ICT روستایی بستری مناسب برای عرضه ی خدمات سایر دستگاههای کشور
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - سومین کنفرانس بین المللی نظام اداری الکترونیکی با شعار "با همت مضاعف ،کار مضاعف ایران را الکترونیکی کنیم " با حضور مسوولان و کارشناسان کشور 13 و 14 تیرماه برگزار شد . « ادامه در صفحه 79»
• وایمکس برای پرداخت های الکترونیکی سرویسی قابل اطمینان است
سیتنا - با توجه به ویژگی های سرویس وایمکس، این سرویس برای پرداخت های الکترونیک قابل اطمینان است. « ادامه در صفحه 42»
• بازدید مهندس دائمی از دفاتر ICT روستایی شهرستان خاتم
موج - عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان یزد از تعدادی از دفاتر ict روستایی شهرستان خاتم بازدید کرد. « ادامه در صفحه 83»
• سامانه اینترنتی تلفن همراه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر راه اندازی شد
ایسکانیوز - به منظور دسترسی دانشجویان، استادان و کارکنان به شبکه جهانی اینترنت و شبکه های داخلی و تسهیل در امور ارتباطی کلیه رایانه ها در هر نقطه از دانشگاه و برای اولین بار در بین دانشگاه های منطقه 7، سامانه اینترنتی تلفن همراه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر راه اندازی شد. « ادامه در صفحه 43»
• اعلام قیمت سیمکارت های دائمی همراه اول در بازار
موبنا - به گفته دست اندرکاران بازار سیمکارت، بهای تمامی سیمکارت های دائمی همراه اول همچنان ثابت است. « ادامه در صفحه 84»
• آمادگی مخابرات برابر ایجاد شبکه مطمئن بانکی
موبنا - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از آمادگی این شرکت برای ایجاد شبکه مطمئن بانکی خبر داد. « ادامه در صفحه 85»
• عرضه هدست بلوتوث "BIZZ " بلوترک در بازار
موبنا - مدیرفروش "شرکت نامداران ارتباطات همراه" از ورود هدست بلوتوث بلوترک "BIZZ" با گارانتی رسمی این شرکت خبر داد. « ادامه در صفحه 57»
• اقبال موبایل بانکینگ نسبت به دیگر روش های پرداخت الکترونیکی
موبنا - پیش بینی ها حاکی از آن است که سرویس موبایل بانکینگ در میان دیگر روش های پرداخت الکترونیک از جمله تلفن بانکینگ و اینترنت بانکینگ در سال های آینده با اقبال بیشتری روبرو خواهد شد. « ادامه در صفحه 44»
• معرفی گوشی Cedar سونی اریکسون
موبنا - گوشی Cedar سونی اریکسون از ماه ژوئن سال 2010 میلادی به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده است. « ادامه در صفحه 58»
• گوشی ساده و ارزان قیمت نوکیا پرفروش شد
موبنا - گوشی 1202 نوکیا که در لیست مدل های ارزان قیمت و ساده این برند قرار دارد مورد استقبال چشمگیر مشتریان این برند قرار گرفته است. « ادامه در صفحه 59»
• گرمای خریدوفروش در بازار گوشی های دست دوم
موبنا - با شرایط فعلی بازار تلفن همراه که با تاثیر از کاهش خریدوفروش در رکود نسبی بسر برده است، بازار گوشی های دست دوم و کارکرده با افزایش خریداران، روزهای گرمی را تجربه می کند. « ادامه در صفحه 60»
• منع استفاده دانش آموزان از گوشی تلفن همراه نادرست است
موبنا - یک کارشناس حوزه بازار تلفن همراه با اشاره به پیشرفت سریع تکنولوژی های تلفن همراه تاکید کرد: منع غیر کارشناسانه استفاده دانش آموزان از گوشی های پیشرفته نادرست است. « ادامه در صفحه 61»
• بازی اینترنتی مهدوی بر روی سایت مسجد جمکران قرار می‌گیرد
فارس - مسئول واحد اینترنت مسجد مقدس جمکران گفت: در ایام نیمه شعبان امسال برای نخستین بار بازی اینترنتی مهدوی بر مبانی یکی از احادیث امام صادق(ع) بر روی سایت اینترنتی مسجد مقدس جمکران قرار می‌گیرد. « ادامه در صفحه 45»
• سامانه اطلاعات ۱۱۸ نایین فعال شد
فارس - رئیس اداره مخابرات نایین گفت: به منظور تحقق دولت الکترونیک، سامانه اطلاعات تلفن ۱۱۸ در این شهرستان روی اینترنت فعال شد. « ادامه در صفحه 87»
• 600 هزار شماره تلفن ثابت و دائمی در قم وجود دارد
فارس - مدیرعامل شرکت مخابرات قم گفت: در حال حاضر در قم 233 هزار شماره تلفن همراه دائمی و 388 هزار تلفن ثابت وجود دارد که در مجموع 621 هزار شماره تلفن ثابت و دائمی در استان وجود دارد. « ادامه در صفحه 88»
• جوایز مشترکان خوش حساب مخابرات بوشهر اهدا شد
فارس - جوایز مشترکان خوش حساب شرکت مخابرات استان بوشهر در آیینی با حضور معاون استاندار به آنها اهدا شد. « ادامه در صفحه 90»
• امکان ایجاد یک شبکه‌ی مجازی در سراسر کشور
ایسنا - مدیر عامل شرکت ارائه‌کننده خدمات وایمکس درباره راه‌حل اینترنت پرسرعت بی‌سیم در ارتباط مربوط به پرداخت الکترونیکی توضیح داد: امکان اینکه یک شبکه مجازی در سراسر کشور داشته باشیم، وجود دارد. « ادامه در صفحه 47»
• مشکل اصلی توسعه بانکداری الکترونیکی کشور نبود درک شناخت صحیح از مشکلات است
ایسنا - هنوز درک صحیحی از موبایل بانکینگ در کشور وجود ندارد و تلقی برخی مدیران این است که دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه و استفاده از خدمات بانکی جزء خدمات موبایل بانکینک است، در حالیکه این خدمات تنها شامل خدمات بانکی است که در بستر شبکه تلفن همراه ارائه می‌شود. اگر بانک‌ها خودشان را با تحولات تکنولوژی تغییر ندهند، بازار آینده را از دست خواهند داد. « ادامه در صفحه 49»
• "پاتک سربازان سایبری سپاه به دزدان مجازی"
روزنامه جوان در این گزارش با قلم جعفر تکبیری به بررسی جرایم رایانه ای و مقابله سربازان سایبری سپاه با این جرایم پرداخت. « ادامه در صفحه 51»
• "نبود فرمول محاسبه ضریب نفوذ اینترنت در کشور مانع جدی توسعه فناوری اطلاعات"
زهرا حاجیان در گزارش روزنامه خراسان به بررسی آمار متفاوت موجود از ضریب نفوذ اینترنت در کشور پرداخت. « ادامه در صفحه 52»
• "«زیرساخت» را در برنامه پنجم درآمدزا می کنیم"
روزنامه فناوران در این مطلب به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درآمدزا بودن زیرساخت در برنامه پنجم خبر داد. « ادامه در صفحه 20»
• "تکلیف الکامپ همین روزها مشخص می شود"
روزنامه فناوران از روشن شدن وضع الکامپ در روزهای آتی خبر داد. « ادامه در صفحه 53»
• "اهداف خالی از شاخص خای کمی در انتظار اعتبارات"
روزنامه سیاست روز در این گزارش به بررسی اهداف ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم پرداخت. « ادامه در صفحه 53»
• "ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور حدود یک درصد است"
حامد شفیعی در گزارش روزنامه شرق به بررسی ضریب نفوذ اینترنت در ایران پرداخت و به نقل از وزیر ارتباطات نوشت: ضریب نفوذ اینترنت تا پایان برنامه پنجم نوسعه به 50 درصد خواهد رسید. « ادامه در صفحه 54»

برچسب‌ها:

نظر شما